Geslacht weten, ja of nee?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Chantal79, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Hey,

Ik ben nu bijna 14 weken zwanger van de 2e. Ik zit zo in dubio of ik met de 20 weken echo het geslacht nu wel of niet wil weten..
    Bij de eerste wisten we het niet, de verassing bij de bevalling vond ik toch wel erg leuk!
    Maar nu ben ik zo nieuwsgierig! Wat wilden jullie?? En wat is jullie motivatie hierbij?

2. Meara

Meara Niet meer actief

Wij wilde het beide keren weten. VAndaag gehoort wat deze beeb is.
    Vind het makkelijker en leuker om gericht te shoppen en het kamertje in te richten

3. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    wij konde bij alle 2 niet wachten tot we het wisten...

ook ivm kinderkamer etc etc omdat ze op 1 kamer gaan slapen

4. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

van de 1e wist ik het niet, van de 2e wilde ik het weten daar heb ik achteraf wel spijt van vooral omdat ik het voor me wilde houden, en nog niet met iedereen delen, dat was een hoop gedoe, natuurlijk uiteindelijk wel blij met mn miepje

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik wilde het wel heel graag weten. Wilde gewoon weten wie er in mijn buik zat. Heb het ook tegen iedereen verteld.

6. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    hier wisten we het ook van de eerste niet, alleen zit er bij ons 6,5 jaar leeftijdsverschil tussen en de eerste riep heel hard dat er best een beeb mocht komen zolang het maar geen broertje was :) toen hebben wij besloten dat we het wel wilden weten, ook voor haar en praktisch voor het kamertje en de spullen.
    Wij wisten het met 17 weken

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij wouden het wel weten omdat het ons een stuk makkelijker leek met het kamertje in te richten, en die neutrale pakjes vind ik niet zoveel aan:)

8. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilden het ook heel graag weten om bovengenoemde redenen. Praktisch met leuke passende spulletjes kopen en we hebben een echte meidenkamer gemaakt.

En achteraf vind ik het eigenlijk nog leuker dat we het al wisten, ik vind bij de bevallig gebeurt al zo veel en is emotioneel ook al zo "mooi" om een kindje op je buik te krijgen, dat ik het heel leuk vond dat ik 20 weken daarvoor ook al een speciaal momentje had toen we het geslacht hoorden.

En dus niet alles in 1 keer tijdens/ na de bevalling.

9. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben lang getwijfeld.
    Uiteindelijk kwam de beslissing zelfs tijdens de 20 weken echo.:D
    En ja, wij weten het, maar we houden het voor onszelf.
    Mijn man vond dat het toch wel een verassing blijft. Je weet het na de bevalling, of 20 weken eerder.
    Van de week bij de groeiecho nog even gevraagd of ze toch nog naar het geslacht wilde kijken. Even voor ons eigen gevoel. Wel hebben we het kamertje neutraal gehouden. Heel soms hebben ze het toch mis.

Liefs

10. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Wij wilden het wel weten! Gewoon omdat we allebei te nieuwsgierig zijn en omdat het ook inderdaad erg praktisch is! We hebben heerlijk samen geshopt voor jongenskleren (en hele leuke dingen gevonden!)
    We hebben er toen wel voor gekozen om het tussen ons te houden en dat is ook gelukt!!

Bij een volgende willen we het weer weten en zullen we het ook delen met iedereen in onze omgeving. Dat heeft met name te maken met het overlijden van Luuk en de 'voorbereiding' op weer een jongetje of juist een meisje!

11. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

wij wilden het aanvankelijk niet.
    Bij een groeiecho van 30 weken versprak de verloskundige zich en sindsdien weten we wat het wordt.
    Twijfel er echter wel over, of het al dan niet klopt.

12. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Wow da's pas lullig zeg... :$ Weg verrassing...

On topic: Wij wilden het wel weten ivm kamertje inrichten en kleertjes kopen e.d. Wij weten het dan ook al vanaf 16 weken, maar verder nog niemand. Maar ja, ze moeten natuurlijk niet straks de babykamer willen bekijken of de kledingkast opentrekken. ;)

13. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Bij de eerste wilde we het niet weten en nu ook niet. Ben nu 15 wk en ik wil dat het verrassing blijft. Ik vond het zo leuk om te horen dat we een zoon hadden gekregen.Dacht zelf steeds dat we een meis kregen.
    Tja en het gericht shoppen... nee dat maakt ons niet uit. Kan me wel voorstellen dat mensen dat prettiger vinden maar voor ons niet. En specifieke meisjes of jongens kleertjes zijn zo gekocht.

14. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Wij wisten het bij beide jongens niet. Vooral bij de 2e was ik wel onwijs nieuwsgierig. Maar de verrassing bij de geboorte vonden we te leuk.. Daarom hebben we niet gekeken bij de 20 weken echo ;). Had bij beide wel een jongens en meisje kledingsetje gekocht als eerste pakje, omdat we dat zelf leuker vonden dan een die neutrale pakjes.

15. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik wil het graag weten (nog 3 weekjes wachten :D)
    Aan de ene kant omdat het praktischer is met naam, kamer, kleertje etc. Maar vooral ook omdat ik graag meer wel weten over wie er in me woont, dat de baby dan niet meer 'de baby' is maar een iemand met een naam.

Dat hele verrassing gebeuren begrijp ik persoonlijk niet zo goed, het lijkt me zo bezonder om mijn kindje voor het eerst te ontmoeten, al weten 'wat het is' maakt dat -voor mij- niet minder speciaal lijkt me.

Ik ga het ook aan iedereen vertellen trouwens ;)

16. Chammie

Chammie Lid

14 jul 2010
    83
    0
    0
    Rotterdam
    Wij wisten het bij de eerste en nu willen we het ook heel graag weten. Zeker ook voor het praktische en we hebben van onze zoon echt bijna alles bewaard dus nu is de grote vraag gaan we het weer gebruiken of kopen we roze dingen. Ik ben echt super nieuwschierig ......

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij willen het wel weten, net zoals bij Kyra. Ik vind het vooral praktisch omdat het een tweede kindje is. Dan kan ik de kleertjes al gericht uitzoeken en als het een jongen is opruimen en als het een meid is in haar kast leggen. Ook kan ik dan eventueel wat dingen aanpassen in de babykamer.

Voor mij maakt het de verassing niet minder als ik het geslacht van tevoren al weet. Ik ben meer benieuwd naar het karaktertje en of hij/zij mijn bruine ogen of de blauwe ogen van papa gaat krijgen. Dat zijn allemaal dingen die geen echo-apparaat mij kan vertellen.

Bovendien ben ik nu al zo nieuwsgierig en kan ik me niet voorstellen dat ik vrijwillig ervoor kies het niet te weten.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat had ik hier ook... Verder vind ik het ook weer wel speciaal: Onze baby draagt de naam al vanaf dat we 24 weken zwanger zijn nu en uit die naam waren. Als we samen zijn, hebben we het niet over "de baby" maar over *naam* . En dat voelt wel prettig. En ook in gedachten wordt ons kindje al bij de naam aangesproken.

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Athina dat is het idd wij wisten het met 14 weken en noemen hem sinds toen al met zijn naam:D

20. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ondanks dat wij erg praktisch zijn ingesteld, willen wij het niet weten.

Rede: ik vind het op dit moment niet belangrijk en vind het wel leuk om nog te fantaseren over zowel een dochter als een zoon. Ook wil ik ons kindje pas de definitieve naam geven na de geboorte. Nu hebben we een 'koosnaampje' en we lachen ons elke keer rot.

Qua kinderkamer: we hadden al snel een idee die voor zowel een jongen als een meisje goed kan.
    Qua kleertjes: hier vooral pakjes in 2 delen, zodat ik na de geboorte het neutrale truitje ook bv. leuk met een rose broek kan combineren (of vice versa). Aangezien onze omgeving het erg leuk vindt om kleertjes te kopen, denk ik dat beeb genoeg rose of blauwe kleertjes gaat krijgen als het net geboren is. Die neutrale pakjes zijn dus maar tijdelijk.

En mijn nieuwsgierigheid..... die kan ik wel in bedwang houden. In januari weten we wat het is (heel overzichtelijk nu al, want er zijn maar 2 'keuzes': óf een jongen óf een meisje ;) ) en dan weet ook de rest van de wereld het.

Deel Deze Pagina