Wij zijn nu 35 weken zwanger en we zijn er qua jongensnaam nog steeds niet uit! Onze zoon waar het bij moet passen heet D.avid (We zijn absoluut niet gelovig) Op de eerste plaats staat Ruben. Ik wou geen bijbelse naam toch val ik er weer voor. Ook wou ik geen top 10 naam, dus de twijfel blijft. Want top tien is het zeker wel! Hugo. Mijn vriend is hier weg van. Ik dacht even ik ook. Maar ik twijfel enorm...volgens mij is het wat kak?En ik vind de H zo'n niet duidelijke/niks zeggende klank? Of ligt dit aan mij? Tim. Zo kort dat ik het erg simpel vind en erg gewoontjes. Lennon. Toch te engels/ Lennart ook wat kak? Wat zouden jullie doen? Welke naam zou je kiezen? Nieuwe suggesties mogen ook!
Ik vind Hugo het leukst. Misschien nog; Thomas Simon Jonathan Daniël Lucas Samuel Julian Thijmen Matthijs
Als je vriend helemaal weg is van de naam Hugo, dan zou ik voor die naam gaan. Het zijn je hormonen die je zo doen twijfelen, met de 'H' aan het begin van een naam vind ik niets mis. En Hugo staat mooi naast David.
Lennart vind ik het mooist! Keurige naam maar niet echt kak. Lennon vind ik inderdaad te engels (als je david uitspreekt als deevid past het er wel bij, zo niet zou ik er niet zo'n Engelse naam bij zetten). Ruben leuk maar een beetje gewoontjes inmiddels. Hugo vind ik een oude mannetjes naam. Ondanks dat ik alleen Hugo's ken van onder de 18. Tim : precies wat je zelf al schreef.
Ruben vind ik echt heel mooi! Hugo kan er ook prima bij, ik vind de H juist wel mooi. Tim vind ik er inderdaad te kort bij, en Lennon te engels! D.avid staat bij mij ook in m'n top! Wat ik er verder mooi bij vind: Casper, Fedde, Floris, Hidde, Jaron, Jasper, Jonas, Jurre, Lester, Lucas, Mathijs, Morris, Wessel
Wat fijn al zoveel reacties. Sterk uiteenlopende meningen maar toch erg leuk om te lezen. Uiteindelijk moeten we natuurlijk zelf de beslissing maken.. Ik zal het vanavond ook aan vriend laten lezen.. ik hou jullie op de hoogte. Van de door jullie genoemde namen zit er misschien wel iets vernieuwends bij... bedankt. Meer reacties/meningen zijn zeer welkom!
Ik heb een oom Hugo, maar ken ook een kind van 5 Hugo. Vind het juist wel verfrissend ofzo dat je het weer eens hoort. Lennart vind ik wel vrij kak, en Lennon inderdaad te Engels. De reactie hierboven over de hormonen waar je over valt ivm de H herken ik wel haha. Bij mijn dochter had ik onze jongens naam ook ( wel meerdere en het bleek een meisje dus niet meer over gehad ) en nu nog ben ik er helemaal fan mag maar ook ik heb nu nog af en toe zoiets van slik. Weet ik het echt wel zeker? Andere namen op ons lijstje waren Pepijn en Ivan en vind ik ook beide mooi bij David.
Ruben! Hugo vind ik op zich niet verkeerd, maar heb er wel een enorme kak-associatie mee. Lennon te Engels, Tim wat kort. Bij David vind ik zelf Adam mooi, of Aaron misschien? Edit: ik heb bij Ruben een positieve associatie omdat mijn eerste vriendje zo heette, maar pas na het plaatsen van mijn reactie realiseerde ik me dat zijn broer David heet Goede combi dus!
Ik vind Ruben een mooie naam erbij! Hugo heeft idd wel een hoog "kakgehalte" in mijn beleving. Succes met de keuze..!!
Ruben en Hugo hartstikke leuk. ( Tim en Lennon vind ik er niet bij passen of niet mooi ) Andere suggestie; David & Wout David & Michiel David & Thimon
Hugo vind ik inderdaad wel wat kak. Ik hou ook niet zo van de H, dus dat ligt niet aan jou. Gewoon minder krachtig dan een R, bijvoorbeeld. Ruben vind ik wel oké, ook wel wat braaf, maar qua klank wel gelijk aan David (medeklinker-klinker-medeklinker-klinker-medeklinker). Tim vind ik wel leuk maar inderdaad erg gewoontjes. Tom / Thom vind ik al iets speelser Lennon vind ik persoonlijk te Engels en gewoon niet zo mooi klinken. Len / Lenn zou ik iets leuker vinden, wel heel onverwacht bij David, maar ook weer niet extreem raar. Wat ik er ook leuk bij vind: Abel Alex Bas Casper / Kasper Elias Felix Floris, Florian Hidde Jasper, Jesper Jelle, Melle, Pelle Jelte Jip Jonas Jonathan Joris Julius Jurre Lars Laurens Lucan / Lukan Luuk, Lucas / Lukas Matthias, Matthijs Mees Mick Niek Niels Noud Olivier Oscar / Oskar Roan Sam Sen / Senn Simon, Siem Stef Thijmen Thijs Tobias Victor / Viktor Wouter
Hugo vind ik heel leuk bij David! En als je man het echt een geweldige naam vind waarom niet? Anders nog misschien Vigo/Viggo?
Nog wat ideetjes: Arthur Axel Bastian, Bastiaan Beau Christopher Erik Ferre Hessel Jarne Jelger Jelmer, Jelmar Jilles Joas Julan Maarten Marten Mathis Mats / Mads Maxim Mels Menno Merijn, Merlijn, Marijn Midas Milas Noam Olaf Otto Rick / Rik Roel Sander Seb / Sepp Sebas, Sebastian, Sebastiaan Silas Silvian Silvijn Sjors Sten Teije Tibbe Tobin William, Willian Xander
Hugo vind ik heel erg mooi en zou absoluut mijn keuze zijn. Ik vind het absoluut niet te kak. Wel leuk en netjes. Anders misschien Tycho?