Ik zou het zelf ook nooit doen! Lekker in NL blijven. Die ene vakantie in je leven dat je met pech hier in de regen zit is altijd beter dan bevallen in het buitenland. Vind het overigens vooral stoer als je het wel zou doen hoor. Ik ben een watje
Ik vind kansberekening bij zwangerschap wel een risico hoor. De kans dat je met 42 weken niet natuurlijk bevallen bent is behoorlijk klein, maar gebeurde mij toch. De kans op de een hoog geboortegewicht schatte ik ook niet zo hoog, gewone gezonde zwangerschap zonder gekkigheden. En mijn kind hoorde toch bij de zwaarste 5% van de 5% baby's die langer dan 42 blijft zitten. Zelfs mijn verloskundige had dit absoluut niet zo ingeschat. Dit is niet hetzelfde als met 36 weken terugkomen van vakantie, maar die kansberekening zou ik toch niet willen maken.
Ik heb zojuist contact opgenomen met mijn zorgverzekering en alle kosten van bevalling tot ambulance naar Nederland zijn wij tegen verzekerd. We schijnen een uitgebreid pakket te hebben. Deze vrouw zei ook 'lekker gaan, kleine kans en als het gebeurt ben je echt goed verzekerd' zelfs als ik met 40 weken in Frankrijk zou bevallen keren ze nog uit. ...
Wij wouden ook op vakantie naar Italië dit jaar, ik zal dan ook 35 weken zijn. (als alles goed gaat) Ik durf het toch niet aan maar wil ook niet in NL blijven. Ik wil nu misschien in de meivakantie naar Italië of Spanje en dan met 35 weken naar België of Duitsland. Zijn we wel weg uit Nederland, maar nog relatief dich bij huis.