Positiewinterjas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pientje1, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik ben in december uitgerekend en omdat ik een ontzettende koukleum ben en het echt niet fijn vind om met mijn jas open te lopen als het heel koud is, dacht ik toch maar om een positiewinterjas te kopen. Maar nu ik wat rond gekeken heb en de prijzen veel te hoog vind voor iets wat ik maar een paar maanden draag (en 2e hands niet veel soeps te krijgen is), vroeg ik me af: hoe doen of deden jullie dat? Deed je een extra trui onder je gewone jas aan of iets anders? Zeker op de fiets lijkt het me zo koud, brrrr.

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ze hebben nu bij de Prenatal 15% korting op winterjassen. Zag een leuke van 89,95. Dus dat is dan toch niet zo heel duur voor een winterjas?

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik lees even mee (en ga even op prenatal kijken). Ook ik ben in december uitgerekend.

Edti: kan op prenatal de winterjassen (positie) helemaal niet vinden eigenlijk (zal het wel missen). En volgens mij is die 15% korting alleen op baby en dreumes jassen.

4. pientje1

Die korting is alleen op kinderjassen.
    En 90 euro voor een jas die ik 2 of 3 maanden draag vind ik behoorlijk duur.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had een A-lijn jas, die paste ook nog prima over mijn dikke buik toen ik zwanger was :)

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Je hebt overigens ook jassen die meerekken, waardoor je ze ook gewoon na de bevalling nog kunt dragen (zit ook in begin nog wel even fijner denk ik). Ze lubberen dan niet aan de voorkant maar doordat ze rekken sluiten ze ook dan redelijk goed aan.

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb twee winterjassen, waarvan ik dacht dat ik ze wel tot het einde zou kunnen dragen. De ene had ik vorige week mee naar Vlissingen, want het zou heel slecht weer worden en langs de zee is het altijd al wat frisser. Ik ben nu 20 weken zwanger en hij ging dus nu al mooi niet meer dicht :D. Of nou ja.... Hij ging wel dicht, maar dan moest ik mijn buik een beetje inhouden en 'm erover dichtritsen. Het leek wel een dwangbuis.

Ik heb nog wel een hele fijne wollen Parijse A-lijn winterjas liggen. Ik gok dat die toch wel moet passen ( hoewel ik het nu niet zeker meer weet ). En anders loop ik wel met mijn jas open en een dik vest eronder ofzo. Dat doe ik eigenlijk al jaren, toevallig afgelopen winter veel ziek of niet lekker geweest, dus toch maar eens dichtgedaan voor de verandering...

Maar om nu helemaal zo'n jas te gaan kopen... Nee... Zonde! Ik ben overigens in januari uitgerekend.

8. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Als je niks tegen 2e hands hebt is marktplaats wellicht een idee?
    Genoeg kleding en jassen te vinden daar denk ik en scheelt een hoop in de kosten, zeker voor die paar maanden.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ben ook in december (28 dec) uitgerekend en ben ook een koukleum maar ik heb besloten geen positiewinterjas te kopen.
    als je de vorige winters bekijkt wordt het pas ECHT koud in december.
    je hebt dan toch zwangerschapsverlof en fietsen zal ook wel moeilijker gaan lijkt me.
    als het je eerste kindje is hoef je zoals ik toch niet zo heel vaak naar buiten, je hoeft je kids niet naar school te brengen enz,...
    als ik weg ga doe ik een extra dikke trui aan, een lekkere sjaal en mn gewone winterjas hou ik dan wel open, hup de auto in en de verwarming goed aan :)
    trust me, ik heb het ook snel koud, kheb het nu al koud buiten maar ik zie het nut er niet zo voor in om zoveel gekd uit te geven voor die korte periode,in januarie zal mn gewone jas toch wel weer passen, hoop ik :p

wie weet word je babytje zelfs vroeger geboren, dan heb je helemaal niks aan die jas

in mijn zwangerschapsverlof blijf ik lekker zoveel mogelijk binnen met mn dekentje en als ik boodschappen ga doen, naar mn ouders, familie, vrienden, bioscoop ofzo ga doe ik dat toch met de auto

en tege die tijd hebben we wat meer vet opgebouwd en kunnen we misschien beter tegen die verekte kou :p

10. Hilse

Hilse Niet meer actief

Denk dat h&m ze ook wel weer krijgt. Zou allicht goedkoper zijn:)

11. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou voor marktplaats gaan, heb ik ook mooie en vooral erg warme tweedehands gehaald voor 20 euro!

12. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    een lekkere poncho onder je winterjas een optie???

13. pientje1

Ik vind dat er momenteel op Marktplaats niet veel staat en vind het ook lastig om zonder te passen een jas te kopen.

@ Sydneys: zo te lezen denken we ver hetzelfde haha. Ik had er ook al aan gedacht dat ik tijdens mijn verlof toch niet meer zoveel zal fietsen, maar wilde daarvoor eigenlijk nog wel eens op de fiets naar mijn werk (20 min. fietsen). Aan de andere kant: misschien stap ik toch in de auto als het te koud is, extra verwennerijtje, dan maar minder beweging ;).

@ Tresje: een poncho is een goed idee! Is het toch extra bedekt aan de voorkant zonder dat de jas meteen te strak zit op andere plaatsen.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb er eentje hangen, die ik niet nodig zal gaan hebben deze keer. Mag je van me overnemen, als je belangstelling hebt.
    PB maar even je mailadres, dan kan ik je een foto sturen en de rest van de info :)
    Hij is iig van mamalicious, maat M.

15. pientje1

Dat is lief. Maar een M is te klein voor me.

16. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb mijn positiewinterjas bij Bonprix gehaald. Daar is het altijd lekker betaalbaar...

17. sabinetje

sabinetje Actief lid

26 dec 2008
    129
    0
    0
    Hoi hoi,

Ook ik ben midden in de winter uitgerekend!... Ik heb een hele leuke dikke Poncho gekocht via een hele leuke en vooral goedkope site! daar staan ook allerlei winterjassen op! ze krijgen elke week weer nieuwe artikelen binnen... www.positie-outlet.nl .... wie weet zit er nog iets tussen voor je! succes

18. rums

rums Niet meer actief

Bij de H&M online een winterjas voor 49,95

19. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde dit net sturen! Ik vond de winterjassen ook veel te duur! Succes.

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik ben ook twee keer in de winter zwanger geweest. Ik had een gewone lange winterjas met ceintuur en rits. De rits liet ik open, de ceintuur deed ik dicht en dan had er een lange dikke sjaal bij die ik dan tussen mijn ceintuur deed....zie je het een beetje voor je? Niet heel charmant, maar wel lekker warm en deze winter kan ik hem gewoon weer "normaal" aan.

Deel Deze Pagina