moeders voor moeders

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fietwordtmama, Apr 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi dames,
    Ik heb mij zojuist aangemeld voor moeders voor moeders. Wie heeft hier ervaring mee? Ik weet dat ze een afspraak komen maken en dat het allemaal wel prima geregeld zou zijn met ophalen ed. Maar ik zit wel effe met wat praktische vraagjes.

Zoals.. Hoe vang je het op? Dat deel zie ik dus echt niet zitten. En al helemaal niet in de vroege ochtend, wanneer ik misselijk en moe de eerste plas doe. Ik heb nu al moeite met de geur en ben blij als ik kan doorspoelen.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Opvangen doe je in een kan en dan giet je het over in de blauwe potten.

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hoi hoi ik heb me ook weer opgegeven voor moeder voor moeders.
    Dit is mijn 2de x. Ze komen bij je langs voor een gesprek met uitleg en info en de eerste kannen. Deze worden op 1 dag in de week rond 7 uur smorgens opgehaald (dus je moet ze voor de deur zetten) en hij zet een nieuwe lading kannen neer. Beetje de oude manier met de melkboer hihi :p
    Ik mocht toen kiezen tussen een paar kado's maar dat zal miss verandert zijn.

Met opvangen was ik heel makkelijk, het is een vrij grote opening en ik plaste rechtstreeks in de kan. Ook minder gedoe met opvangen en schoonmaken van de beker, bak etc

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heb het komende donderdag net op de kop af 10 weken gedaan. Kostte me geen enkele moeite. Sommigen kunnen niet tegen de wat weeeiige geur die uit de potten komt. Dat is het conserveringsmiddel. Gewoon je adem in houden als je de pot opendraait.
    Plassen in de kan is makkelijk hoor. Groot zat dat ding.
    Bij ons konden ze de kannen ophalen of je kon ze zelf wegbrengen. Wij hebben ze weggebracht. Hoefde nog niet iedereen te zien wat mij betreft...

5. Sensa

Sensa Bekend lid

May 22, 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Ja klopt.. Het gaat met maat kannen. Zelf had ik af en toe ook last van de geur van het conserveermiddel wat in de blauwe flessen zat. Maar ja, even snel je neus dicht en over gieten. Helaas is het halen hier niet vlekkeloos verlopen. Paar keer achteraan gemoeten!

Bij de intake had ik een leuk mens. Mijn dochter kreeg kleurtjes en een kleurplaat en voor de baby een zachte wikkeldoek.

6. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Alle beetjes helpen.
    Dus als het s ochtends niet lukt, doe je toch de avond?

7. yvonne1

yvonne1 Actief lid

Sep 14, 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    Idd in een maatkan plassen en overgieten.

Ik heb nooit cadeaus gekregen

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Qua afhalen of wegbrengen... dat ligt aan de regio waar je woont. In bijvoorbeeld provincie Groningen wordt er niet aan huis opgehaald, maar breng je het wekelijks weg naar een centraal punt.

9. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    helaas mag ik niet meedoen

ivm medische redenen (medicatie)

wel jammer had graag andere geholpen

10. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Ik was zo iemand die wel last had van de geur die uit die blauwe potten kwam:p

Maar heb de pot redelijk hoog op een plankje in de wc gezet.. Zo kon ik m opendraaien en de kan er in leeggieten zonder er met mn neus boven te hoeven hangen en heb ik het netjes tien weken vol kunnen houden:)

Wij moesten het eens per week naar een inlever punt brengen, maar dat was redelijk dichtbij en ook goed te doen.
    Leuk dat je mee wilt doen en succes! Het is even wennen in het begin maar het went snel om in die maatbeker te plassen hoor:)

11. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik ben ook een aantal weken heel erg misselijk geweest, in die weken dus ook iets minder opgevangen. Wat niet gaat, gaat niet. En alle beetjes helpen dus als je alleen savonds opvangt is het ook prima!

Ik zet het krat overigens achter neer, dus bij de poort ipv bij de voordeur, daar valt ie net wat minder op :)

12. misty75

misty75 Bekend lid

Jan 16, 2013
    798
    1
    18
    Female
    verpleegkundige
    West-Brabant
    hier in west brabant mocht ik ook kiezen of ik de kratten wilde laten ophalen of dat we ze bij een verzamelpunt wilden brengen. wij doen het laatste en gaat prima. kunnen de hele zondag terecht om de kratten om te wisselen. bij de intake de nodige info gekregen inclusief de eerste kratten en 2 maatkannen om urine op te vangen. gaat best makkelijk. moest van te voren ook wat urine opvangen zodat ze nogmaals een test konden doen om te kijken of je nog zwanger was ;) die test krijg je in een doosje. daarnaast kreeg ik een zachte wikkeldoek voor de baby straks. hier nog anderhalve week en dan zit het er op.

13. misty75

misty75 Bekend lid

Jan 16, 2013
    798
    1
    18
    Female
    verpleegkundige
    West-Brabant
    trouwens...hier nauwelijks last van de geuren gehad, maar draaide de dop altijd open en hield dan de fles beetje van me af dan rook ik het niet.

14. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ook ik mocht kiezen tussen ophalen of wegbrengen (Zuid-Limburg) en ik heb gekozen voor ophalen. Heb helemaal geen last van geurtjes trouwens. En vind het sowieso geen moeite om mee te doen. Zelf heb ik ook hormonen moeten spuiten.

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraag(ben nog niet zwanger, maar wil wel met mvm meedoen als het zover is) vang je elke plas op of alleen je eerste ochtendurine? Zie het niet zo zitten om dat op mn werk ook op te vangen enzo..

16. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik vang alleen de plas op als ik thuis ben. Zeker niet op mn werk of zo.

17. Sensa

Sensa Bekend lid

May 22, 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Gewoon thuis alles opvangen.. Kan met ieder plasje..

18. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aah goed om te weten, werk in de kinderthuiszorg en zag me al overal plasjes opvangen:D

19. misty75

misty75 Bekend lid

Jan 16, 2013
    798
    1
    18
    Female
    verpleegkundige
    West-Brabant
    wordt ook wel aangegeven door degene die de intake komt doen dat je dus niet met flessen hoeft te sjouwen ;) inderdaad alleen thuis....dus ja de ene keer heb je thuis en volle fles en de andere keer zit er bijna niets in...

20. Sensa

Sensa Bekend lid

May 22, 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    hihi.. Nee joh!!

Share This Page