Hoi meiden, Welke sport doen jullie tijdens je zwangerschap of heb je gedaan tijdens je zwangerschap? Ik tennis nu vrij fanatiek maar heb niet het idee dat ik dit tot heel ver in de zwangerschap kan blijven doen dus ben alvast op zoek naar alternatieve sporten om te kunnen gaan doen.
Hardlopen, sportschool, fietsen, wandelen? Er is zoveel wat je zou kunnen doen. Ik heb afgelopen mijn laatste voetbalwedstrijd gespeeld en voorlopig blijf ik gewoon trainen zolang als het gaat.
Ik liep voor mijn zwangerschap 3 keer per week hard en deed 2 keer per week aan bodypump.. Vanaf 12 weken zwangerschap was hardlopen al niet meer heel erg prettig en ben ik daarmee gestopt.. Bodypump wel tot 20 weken volgehouden, sindsdien ben ik gaan wandelen.. 2-3 keer per week 's avonds en dan 1,5 uur flink tempo wandelen.. Nu is het tempo lager maar ik denk dat alle beweging goed is! En dus loop ik lekker door en pak ik vaak de fiets.. Dat gaat nog steeds allemaal goed! Zwemmen schijnt ook erg prettig en goed te zijn! Veel succes en sportplezier
Ik ben nu 6 weken en begonnen met hardlopen vorige week. Voelt niet prettig vanwege krampen onderin mijn buik bij teveel aanspannen. Je kan wel via play store of je android of via de iphone apps downloaden die allerlei oefeningen voor zwangere laten zien. Vooral als je wat verder bent, heel handig dus Ik heb ook begrepen dat een nieuwe sport beginnen of een andere sport oppakken tijdens je zwangerschap niet veel nut heeft. Je kan het beter bij dezelfde houden tot het niet meer prettig voelt
Ik zwem 2-3 keer in de week, een half uurtje ongeveer. Dit vind ik zelf heel prettig. Je gebruikt toch best fanatiek al je spieren, maar het werkt wel ontspannend en je hebt ook vrijwel geen kans op blessures, dat is ook wel zo fijn
In ieder geval zorgen dat jouw hartslag niet hoger dan 140 komt dat is slecht voor de baby. Heb dat opgezocht bij de 1e dus geen intensieve cardio fitness of keihard spinnen. Ik deed vaak een hartslagmeter om of stelde de max hartslag in op het apparaat. Maar wandelen en fietsen en zwemmen is altijd goed natuurlijk.
Ik deed fanatiek hardlopen maar al snel mee gestopt. Ik wil graag wel iets anders doen maar heb vaak geen energie meer na me werk. Maar je kan inderdaad veel sporten gewoon beoefenen. Bij fitness wil ik gewoon crosstrainer, fietsen, wandelen. Zwemmen blijkt ook heel fijn te zijn. Maar met tennis zou ik inderdaad ook stoppen. @ Sadieraven, ik snap je stukje neit zo goed, je zegt dat je nu bij 6 weken zwangerschap bent gestart met hardlopen, maar verder zeg je dat je niet met een nieuwe sport moet beginnen in je zwangerschap? Waarom kies je dan meteen zo'n heftige sport?
Ik ben van mezelf al niet de sportiefste maar kan me ook niet voorstellen dat behalve zwemmen en wandelen er veel dingen zijn die fijn gaan aanvoelen...
Ik wilde al een hele tijd beginnen met hardlopen en heb het dus geprobeerd. Ben er later pas achter gekomen door te gaan speuren op internet dat het niet veel zin heeft. En met andere woorden het voelde niet prettig dus ben er ook meteen mee gestopt, hou het nu gewoon bij lopen
Waarom niet? Ik ben nu 35 weken zwanger en doe nog steeds 2x per week aan spinning/rpm. Kan volgens de vk prima, zolang je maar naar je lichaam luistert. De ene week gaat wat beter dan de andere week, maar het gaat nog steeds prima, wel ietjes rustiger dan 'normaal' maar ik kom nog steeds lekker moe en bezweet van de fiets af en met de kleine in mijn buik gaat alles goed
Ik ben met ashtangayoga gestopt, dat voelde al heel snel niet meer ok. Zwemmen en wandelen (stevig tempo) gaan goed. Ik ben alleen nog heel erg snel moe dus ben veel minder fanatiek dan anders...
Omdat een hartslag van de moeder van boven de 140 niet goed is en bij intensieve cardio kom je al aan de 160 vaak...
Ik deed aan voetbal maar ben daar toen ik er achter kwam dat ik zwanger was mee gestopt (met 13 weken). Daarna ben ik gaan zwemmen, dat vond ik erg fijn. Best intensief en toch ontspannen