Hallo meiden, Ik heb een vraagje! Misschien staat dit niet op de juiste plek of is het al eerder gevraagd, maar ik kon het niet echt vinden. Het gaat om onze vakantieplannen. Ik ben op dit moment 23 weken zwanger van ons eerste kindje en alles gaat tot nu toe volgens het boekje. Ik voel me prima en heb nergens last van. Mijn vriend en ik wilden daarom ondanks de zwangerschap over een aantal weken nog 8 daagjes naar Egypte te gaan. Het gaat dan om een relaxvakantie waarin mijn vriend nog lekker kan duiken en ik voornamelijk kan relaxen. Deze vakantie zal dan vallen in mijn 30ste zwangerschapsweek. Mijn vraag aan jullie is nu eigenlijk of er meer mensen zijn die in deze periode van hun zwangerschap nog weggaan en hoe jullie ervaringen zijn? Ook wil ik graag weten hoe het zit met een annuleringsverzekering. Stel dat er complicaties zijn of dat de bavalling toch op gang komt, is er dan nog een mogelijkheid tot annuleren van een vakantie? Ik kon dit in de polisvoorwaarden van verschillende verzekeraars niet echt duidelijk vinden namelijk.. Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen, in ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes, Maruschka
je zal moeten kijken of je dan uberhoubt nog mag vliegen want er zijn een aantal maatschapijen die je niet meer mee nemen.daarnaast moet je je afvragen of je daarwil zijn met complicaties mocht je medische hulp nodig hebben hoe is de kwaliteit van zorg daar? etc etc. zelf zou ik het niet doen als ik naar mezelf kijk hoe ik met 30 weken was toen was ik blij dat het niet warm was en dat ik niet veel hoefde te doen want het lopen werd al knap moeilijk
Wij gaan op vakantie als ik ongeveer 23 weken ben en dan komen we terug met 25 weken. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden en ik moet zeggen dat ik het best spannend vind allemaal. Maar persoonlijk zou ik niet veel later gaan dan dit termijn en het was dat we deze vakantie al geboekt hadden.. Maar ja aan de andere kant als alles verder goed blijft gaan en je krijgt geen problemen met de anuleringsverzekering mocht er iets zijn.. Met andere woorden aan mij heb je niet zoveel
Wij zijn een week naar Denemarken geweest toen ik 30 weken zwanger was, wel met de auto trouwens. Ik vond het heerlijk, maar ook erg vermoeiend. Heb daarna een week bij moeten komen, omdat mijn heupen het andere bed niet heel fijn vonden... Ik weet inderdaad niet of ze je nog mee nemen in het vliegtuig, dat zal je even moeten uitzoeken! Veel plezier in ieder geval!
Ik zou het wel doen, mits je in de buurt van een ziekenhuis oid zit waar goede medische zorg gegeven kan worden indien nodig. Als je dan ook nog de taal wat spreekt, of je spreekt in ieder geval goed Engels, zou het geen probleem moeten zijn. Is het anders een idee om in Europa te blijven? Zowel voor reistijd als voor vergelijkbare medische zorg. Dat stelt je misschien meer gerust?
Wij gaan strax naar Disney in Parijs en dan ben ik ook 30 weken. Heb wel een zwangerschapsverklaring in het Engels mee hoor... En vliegen kan met 30 weken (heb ik allemaal nagevraagd voor Disney) mits je geen bijzonderheden hebt als tweelingen, dreigende vroeggeboorte of hoge bloeddruk. Wat ze mij wel vertelden is dat de hogere druk in een vliegtuig kan leiden tot het vasthouden van meer vocht. Ik heb toen maar gekozen voor de trein, maar dat lijkt me niet ideaal naar Egypte. Ik zou als ik jou was iets dichterbij huis blijven waar je zeker weet dat de medische zorg goed is en je er eventueel ook kan komen zonder te vliegen! Liefs, Janneke
Ik ben dit jaar met 29 weken tot 31 weken naar griekenland geweest. Ik heb in ieder geval een fit to fly verklaring meegekregen van mijn gynacoloog. Hierin staat hoeveel weken je bent en dat er geen medische ondergrond is. Deze is voor sommige landen vereist. De douane kan in ieder geval dan niet moeilijk gaan doen. Verder lag het gevoelsmatig voor mij op het randje. Bij 32 weken was het echt te zwaar geweest.
Je mag mij de meeste maatschappijen vliegen tot 36wkn mits er geen complicaties tijdens je zwangerschap zijn. Ik ben met 29wkn ook nog even lekker weg geweest. Als je je goed voeld waarom niet? En als je bevalling eerder is of als je complicaties krijgt dan kan je zeker wel anuleren, het is een geldige reden om niet op je vakantie te kunnen. Ik zou wel goed oppassen met wat je eet en drinkt.
Ik zou graag ook willen maar ik durf het niet aan stel dat er iets gebeurd je zit in het buitenland nou en egypte nouuuu daar zit je dan en dan moet je maar net een ziekenhuis treffen waar ze geen woord engels kunnen etc als je gaat zou ik er goed over nadenken
Wij zijn een weekje naar de canarische eilanden geweest, heen 28weken, terug 29 weken. Ik vond de terugweg in het vliegtuig een crime en zal dit ook niet zo snel meer doen. Continu naar de wc en een kind dat maar niet ophield met bewegen in mn buik. HIerdoor kon ik absoluut niet lekker zitten en waren het 4 hele lange uren. Wel heb ik van te voren gekeken hoe het met de gezondheidszorg zit want stel dat er wel wat gebeurd, dan is het fijn om te weten of je goed terecht komt. Dat zou voor mij een reden zijn om niet naar Egypte te gaan (ik heb de canarische eilanden daar echt op uitgekozen).
Op vakantie gaan zelf lijkt me niet zo'n probleem als alles volgens het boekje loopt, maar je moet jezelf afvragen of je je prettig voelt in een ziekenhuis in je vakantieland, mocht er iets misgaan. Ik ben met 22 weken een paar dagen naar Parijs geweest en kreeg een bloeding. Ik spreek geen Frans, de Franse artsen geen Engels. Wat heb ik me hopeloos gevoeld en wat heb ik gewenst dat ik gewoon in Nederland was geweest, met artsen die ik begrijp, met goede hygiene en medische zorg waar ik op kan bouwen... Ik denk dus niet dat je je moet afvragen of je nog wel kunt vliegen, of het niet te warm of te zwaar zal zijn, maar of je je veilig voelt en je de gok zou willen nemen dat stel stel stel, je zou moeten bevallen of om andere medische redenen in een Egyptisch ziekenhuis voor behandeling moet. Ik heb heel wat gereisd over de wereld en zou dit risico nu voor me zelf en zeker voor mijn ongeboren kind niet meer willen nemen. Maar ja, wie ben ik...
Wij gaan over drie weken 12 daagjes naar Tunesie, ik heb advies gevraagd aan m'n verloskundige en die zag geen enkel bezwaar! Natuurlijk zal ik goed uitkijken met eten en drinken, maar dat doe ik hier ook. Ik heb er in ieder geval zin in en m'n drie boys ook! Onze oudste zoon heeft twee jaar geleden in een Tunesisch ziekenhuis gelegen en de zorg is echt wel goed hoor. Ik denk maar zo: er worden daar ook genoeg kinderen geboren, mocht het zo ver komen.. Is wel een spannend verhaal voor later hihi! Veel plezier op vakantie en geniet ervan!
Ik zou ook niet naar Egypte gaan, iets te ver vliegen en kans dat je ziek wordt van het eten. Wij zijn toen ik 29 weken zwanger was een weekje all inclusive naar Turkije geweest. Dat ging nog net. Ik zou ook idd 2 weken later niet meer willen gaan. Vanaf 30 weken wordt het echt zwaarder. Fit to fly verklaring van de verloskundige moet voldoende zijn. Wij hadden bij Corendon geboekt en daar deden ze op de luchthaven terug erg moeilijk (sloeg nergenws op want we hadden gewoon aan alle regels voldaan). Het was wel heerlijk om er even tussen uit te gaan. Volgens mij kun je gewoon annuleren als je een ann verzekering hebt en je om medische redenen toch niet kunt gaan. Anders je verzekering even bellen?
Ik persoonlijk zou het niet doen. Althans niet naar Egypte. Maar dat is mijn mening en mijn zwangerschap verloopt niet 100% volgens het boekje (HG en BI). Ik zou het rond die termijn dichter bij huis houden. Maximaal Frankrijk. Daar heb je goede gezondheidszorg en is niet te ver weg.
Tsja, ik zou met die termijn nooit op vakantie gaan naar Egypte. Moet er niet aan denken dat er iets mis gaat terwijl je op zo'n resort zit waar niemand je echt goed verstaat en de hygiene/zorg niet geweldig is. Als je gaat zou ik van te voren even via het reisbureau na vragen waar het dichts bijzijnde ziekenhuis is en of daar (goed) Engels sprekende artsen zijn. Ik zou het zelf niet doen dus, maar als je gaat wens ik je een hele fijne vakantie en hoop dat alles goed gaat!
vakantie lijkt me heerlijk en gerust doen met 30 weken als alles goed gaat maar zelf zou ik nu als zwangere niet naar een land als Egypte gaan. het moet erg mooi zijn daar mijn ouders zijn ook geweest en vele andere. maar daarvan kwam toch meer dan de helft ziek terug of is daar ziek geweest door voeding etc. maar als jij je er goed bij voelt moet je het gewoon doen natuurlijk niet dat je dadelijk onzeker word door alle antwoorden hier
Uitzonderingen daargelaten maar de medische zorg is in het buitenland vaak net zo up tot date als hier, hier en daar zelfs nog verder ontwikkeld. Denk dat het grootste obstakel dan de taal is, maar daar heb je eventueel een hostess voor. Het hoeft niet dramatische te zijn... Nou heb ik wel begrepen dat Egypte wel zo'n uitzondering is: Egypte is op het medische gebied nog lang niet zo ver als in Nederland. Bij de meeste grotere hotels is er wel een dokter aanwezig, of kan anders vrijwel altijd worden opgeroepen door de receptie. Verder zijn er in heel Egypte ziekenhuizen, maar houdt rekening mee dat deze kwalitatief lang niet zo goed zijn als bij ons. Wanneer u een ziekenhuis nodig heeft in Egypte, probeer dan een prive ziekenhuis te krijgen. Hier is de medische kennis een stuk beter dan in de volkziekenhuizen. Als je je goed voelt dan zou ik nog even lekker weggaan, maar of dat naar Egypte zou zijn...kweetnie. Waar je ook naartoe gaat: denk om wat je eet en drinkt en laat je goed informeren over de medische zorg daar! Wij gaan op vakantie als ik 28/29 weken ben, naar de Franse Ardennen dus een autovakantie. Ben benieuwd in wat voor staat ik dan ben, we hebben daar wel een nederlands contactpersoon dus dat is wel fijn. Hoop dat het bed een beetje te doen is, daar ben ik het meest 'bang' voor...voor het bed
Hoihoi, Ikzelf blijf nu liever een jaartje thuis moet ik eerlijk zeggen. Maar dat is echt gevoelsmatig. Egypte zou ik al helemaal niet aandurven, ben daar al eens in het hoogseizoen geweest en wist niet waar ik het zoeken moest. (doodziek geworden van het eten en bloedheet!!) Als ik tijdens zwangerschap al op vakantie zou durven zou het in mijn geval ergens in Europa zijn. Just in case. Maar je weet zelf het beste of je een beetje goed tegen cultuur en klimaatverschillen kan. Plus afwegen hoe je tegenover de gezondheidzorg aldaar staat. Succes met je keuze, en mocht je wel gaan dan een super vakantie toegewenst! X (edit: wellicht ben ik nu extra voorzichtig ivm voorgeschiedenis met HELLP/PE vanaf week 30)
Hoi hoi, Wij hebben net voor ik zwanger werdt NY geboekt en hadden van te voren onze reisverzekering nagekeken; Bij ons mocht je annuleren als je de reis geboekt had voor de ontstane zwangerschap,boek je terwijl je het al bent dan krijg je geen geld terug (logische je neemt bewust het risico natuurlijk..) Verder ben ik 2 jr geleden naar Egypte geweest (5* hotel, gloedje nieuw,goed opgepast met eten en toch een chigella bacterie opgelopen. Ik was doodziek,als ik het nu krijg zou ik mn kindje verliezen) Ik zou dus buiten het vliegen etc. het niet doen en idd kiezen voor canarische eilanden oid als je toch even zon wilt.. Maar doe wat voor jou goed voelt meis! (wij hebben NY geanuleerd,ik wil niet 9/10u vliegen met 26 weken en het tijdsverschil..)
Wij gaan 2 weken naar Griekenland als ik 28 wkn zwanger ben. Ben benieuwd.. Heb er iig heel veel zin in.. Ik heb ook 32 wkn als grens aangehouden, daarna wil ik het echt rustiger aan gaan doen. We hebben voor de zekerheid wel een annuleringsverz genomen. In onze voorwaarden staat ook vermeld dat complicaties bij een zwangerschap reden tot annulering zijn. Vliegen mag ik gewoon tot 36 wkn, maar heb voor de zekerheid een verklaring van de vk gevraagd. Ik zou het lekker doen, naar Egypte! Kijk alleen uit bij de 'vreemde' eettentjes en eet anders alleen bij het hotel voor de zekerheid. Maar goed, opletten doe ik ook hier in restaurants.. VK heeft mij aangeraden ORS mee te nemen, voor het geval ik wel iets verkeerds eet en aan de diarree oid raak. Hierin zitten alle mineralen die je nodig bent... Mss een goede tip voor jou?