hallo meiden, Ik ben vandaag weer op controle geweest bij de gyn en de baby ligt met 35 weken en 1 dag nog instuit. dit word ons 2de kindje dus er is nog een kans dat het draaid, maar ik weet het niet. Ik heb volgende week een draaipoging en en anders word het een keizersnee. wie van jullie hebben ervaring met een draaipoging en of de baby nog uitzichzelf draaid
Ten eerste is het draait i.p.v. draaid hihi.... Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van me heeft wel een draaipoging gehad bij haar 2e (eerste is met keizersnede geboren), dit is mislukt. Vervolgens keizersnede gepland en op de dag dat de keizersnede zou plaatsvinden (39 weken) heeft de kleine zich nog gedraaid, dus werd op dat moment besloten om de natuurlijke bevalling af te wachten. 4 dagen later op controle bleek dat de kleine weer gedraaid was en in stuit lag. Toen zijn ze direct overgegaan tot een keizersnede. Het kan dus nog alle kanten op! Hopelijk draait jullie kindje zich nog. Veel succes!!
hier zelfde gehad. uiteindelijk niet genoeg ruimte meer om te draaien. Kans dat ze zelf nog zou draaien was eigenlijk uitgesloten. Dus ging ik heel snel van een thuisbevalling naar een keizersnede... Dat was voor mij toen heel erg schrikken en heb echt tijd nodig gehad om aan het idee te wennen. Wij hebben een ks gepland en de nacht voor dat we ons in het ziekenhuis moesten melden diende ons meisje zich aan. Ik mocht geen weeën afwachten, dus meteen naar het ziekenhuis, dus uiteindelijk is ons meisje een paar uur eerder geboren als gepland. Tijdens de keizersnede bleek waarom er te weinig ruimte was. Ik heb een aangeboren baarmoeder afwijking. En heb dus eigenlijk maar een halve baarmoeder en ook maar 1 eileider. Ik noemde ons meisje steeds eigenwijs, maar uiteindelijk bleek ik het probleem...
Hier ook met 35 weken in stuit gelegen. Een weekje later extra controle gehad met echo waarop te zien was dat ze keurig was gedraaid. Nu ruim 37 weken zwanger en ze ligt nog keurig met haar hoofd beneden. Er is dus nog hoop!
Hier lag onze dame met 35 weken ook opeens in een stuit. Maar het is ook de 2e, dus ze had nog genoeg ruimte. 2 weken later, met bijna 37 weken lag ze weer goed, dus het kan nog En nu ligt ze nog steeds netjes met dr hoofdje naar beneden en ook al behoorlijk laag, dus als het goed is blijft het ook zo
Onze zoon bleek met 36 weken toch nog gedraaid te zijn. Terwijl hij in de weken ervoor constant dwars heeft gelegen. Het kan dus wel. Mocht je toch een keizersnee moeten, verdiep je dan eens in een 'natuurlijke keizersnee'. Als ik een keizersnee had gekregen, was ik daarvoor gegaan. Lijkt me prettiger en beter voor moeder en kind.
bedankt voor jullie reacties, fijn om te lezen dat nog zoveel kindjes zijn gedraaid, dat geeft de burger moed. ik zal eens zoeken naar een natuulijke keizersnee , was dat vant laatst ook niet op tv?
Ik zou ook eens het een en ander uitzoeken over een draaipoging. Hier lag meneer ook altijd in een stuit dus was wat gaan inlezen. Ik zou zelf geen draaipoging willen, toch best veel risico's ...
Gelukkig is hier onze kleine 1 dag voor de 30 weken echo gedraaid, lag al de hele zwangerschap in stuit. Mijn schoonzus heeft bij haar eerste een versiepoging gehad, weet niet met hoeveel weken. Dat was wel gelukt... maar de kleine was toen de bevalling begon nog niet ingedaald wat wel voor wat problemen heeft gezorgd. Echter haar bevalling duurde veeeeel korter dan die van mij. En ik heb weeënopwekkers gehad en zij heeft dat net op het nippertje niet nodig gehad omdat ze het zelf nog even uitstelde. En over die risico's van een versiepoging.... onderschat de risico's van een keizersnede niet, want dat wordt vaak wel gedaan. Het is gewoon een grote buikoperatie, geen kleintje. En die risico's zijn ook niet gering.
Bij mij ligt ze nog altijd in stuit (ben nu 37 weken) en op 36 weken gingen ze zien of ze eventueel gedraaid kon worden. Maar door dat ik te weinig vruchtwater, een navelstreng rond het nekje, de moederkoek lag in de weg en ligt ze met haar benen naar boven (voetjes voor gezichtje) zijn ze er niet aan begonnen. Dus hier wordt het een keizersnede en dan nog wel op 23 dec. Tenzij ze vroeger komt, waarop ik hoop want ik heb al meer dan een week voorweeen.
Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad en ik moet zeggen - het viel reuze goed mee, zo zelfs dat ik nu opnieuw op een ks hoop Ik zou persoonlijk dan niet teveel draaipogingen laten doen, maar het kindje zijn gang laten gaan.
@Mano, ik dacht dat je na een ks bij een volgend kindje mocht kiezen of je voor een nieuwe ks gaat of de natuur zijn werk wil laten doen... Heb ik dat verkeerd begrepen? (zou een dompertje zijn...) @justme, hoe is het gegaan met de draaipoging?
eerste zwangerschap baby heel de zwangerschap dwars in de buik gelegen(was een kleintje) met 37 weken geprobeerd te draaien. Gelukt! tot ik in de auto stapte om naar huis te gaan en mevrouw lag weer op haar favoriete plekje met 38 weken spontaan gedraaid en de volgende ochtend ingeleid en natuurlijk bevallen. Ze kreeg het wel benauwd was behoorlijk verstrengeld en of dat nu door de draaipoging kwam?.. Tweede zwangerschap weer heel de zwangerschap dwars in de buik (zou het een meidending zijn??) met 38+5 lag ik in het ziekenhuis. volgende dag zou ik een keizersnede krijgen, hoefde niet mevrouw was die nacht gedraaid. Dus vliezen gebroken infuusje aan en binnen 2 uur en 40 minuten was ze er. Je baby kan nog draaien. Ik persoonlijk zou nooit geen draaipoging meer doen maar dat is natuurlijk ieder voor zich. succes
Onze kleine man is altijd in een stuit blijven liggen. Een draaipoging zag ik niet zitten en de kans was ook klein dat het ging lukken. 27 november is onze zoon geboren middels een geplande natuurlijke keizersnede. Dit was prachtig! Het is een geweldige ervaring geweest! En ook het herstel valt me 100% mee!
Ik heb op dit moment ook een dwarsligger. Ze heeft een hele tijd in stuit gelegen en ligt nu dwars in de buik. Dinsdag heb ik een draaipoging en ik hoop natuurlijk dat die lukt.
Mijn tweede is goed gaan liggen met 36 wkn, mijn derde met 37 wkn . Als niet eerste kindje is en je eerste gewoon wel goed lag, is kans dat toch spontaan goed gaat liggen groot, volgens mij. Bij mijn derde zat ik overigens bij de gyn om draaipoging te bespreken, maar het bleek gelukkig niet nodig . Ik zou zeker een draaipoging hebben gedaan, bij niet-eerste kindjes is succes kans hoog ( ik dacht ricthing 70%?). Veel succes!