Ik merk dat ik er een beetje tegen op zie om straks een week lang emand in huis te hebben. Ik ben zoiezo iemand die graag alleen is en moeilijk hulp kan accepteren, nou zal ik met die hulp straks alleen maar blij zijn denk ik, maar vind t gewoon erg raar dat iemand anders dan mijn was doet en huis poetst enz.. Ik betrap me erop dat ik nu denk, als die kraamweek voorbij is, dan kunnen we echt gaan genieten. Herkent iemand dit?
Ja dat gevoel had ik ook heel erg. Ik heb ook expres maar 3 uurtjes genomen en dat vond ik nog teveel. Achteraf viel het reuze mee maar wat was ik blij dat het voorbij was.
Een beetje. Ik ben nogal een opgeruimd type maar heb niet altijd alle kastjes op orde. Maar ik weet van mezelf dat als de kraamzorg komt ik perse alles netjes wil hebben want stel je voor wat ze zal denken!! Ik moet er schijt aan hebben, dat weet ik maar ik kan dat moeilijk opzij zetten. Kan me nu al druk maken of alles wel netjes is straks als ze komt. Heb zelf veel stage gelopen in de kraamzorg en weet dat er vaak snel een kast open word getrokken om iets te zoeken. Je wilt niet voor alles vragen: waar ligt dat? Maar straks gaan ze zitten neuzen in persoonlijke dingen ofzo... Op dat gebied deel ik je zorg wel al lijkt het me weer wel heerlijk om lekker verzorgt te worden en als prinses in bed te liggen met de kleine hihi!
Ja dat heb ik ook wel ja, dr komt toch iemand echt in je prive leven.. Meestal hoor je er ook alleen maar goede dingen over.. Ben heel erg benieuwd.
Na de geboorte maakte me t allemaal helemaal niks meer uit haha zo'n bijzondere roes zat ik in en was zo trots. T was heerlijk extra verwend worden Al kwam de hele buurt mijn was doen kon mij een rotzorg zijn op dat moment Dus denk echt dat je gevoel bij trekt als t eenmaal zover is
Het leek mij ook geen fijn idee. Ook hier een controlefreak. Maar wij hadden zo'n lieve, leuke, rustige meid die echt van aanpakken wist. Dat ik haar miste toen de kraamtijd voorbij was. Ik ben erg op mijn privacy gesteld, maar voelde me helemaal niet ongemakkelijk. Als het niet klikt met je kraam, is het een ander verhaal natuurlijk. Laat het maar op je afkomen. Je kunt altijd na een paar dagen zeggen: nee bedankt!
Ik keek er ook tegen op, maar vond de kraamzorg heerlijk, die verwennerijen en zorg en als je vragen hebt iemand die ze kan beantwoorden. Maar eerlijk is eerlijk, ik was ook blij dat ze weer weg was
Inderdaad privé en privacy kun je vergeten de komende zes jaar. Ik kan zelfs niet meer privé poepen met een dreumes in huis Ik vond de kraamweek heerlijk, mijn huis is nog nooit zo schoon geweest, ik krerg ontbijt op bed en prachtige kunstwerken van fruit. En verder heb ik heel veel geleerd over voedingen, krampjes, badderen etc. Ik vond het vreselijk dat de kraamhulp na 8 dagen weg moest...
Herkenbaar! Zie er ook tegenop, omdat ik mijn persoonlijke "space"niet graag deel met anderen. Ik wil lekker mezelf kunnen zijn, en niet na hoeven denken over wat de kraamhulp ergens van vindt. Ik heb maximale kraamhulp aangevraagd, terwijl ik me het lekkerst zou voelen als mijn zus gewoon lekker in huis zou zijn. Ik bedenk nu maar: vind ik het niks, dan stuur ik de kraamhulp naar huis en bel ik mijn zus!
Haha, dat is zeker waar....en als ze eenmaal zo ver zijn dat ze niet meer met je mee hoeven in de wc....dan is het wel steeds "mama, mama, maaamaaa!" Bij onze eerste keek in de kraamhulp ook weg en begon het genieten idd pas toen ze weg was. Maar bij de 2de vond ik het heerlijk! Ik werd lekker in mijn bedje gestopt met de baby bij me, kreeg om 11 uur een fruithapje, het huishouden werd gedaan en ik hoefde me nergens druk om te maken.... Ik kijk er nu zelfs een beetje naar uit....even 10 dagen coconnen met de baby....even bijkomen.
Gelukkig herken ik het niet ! Bij de eerste wel een beetje gehad, maar ook toen het eenmaal zover was kon het me niks meer schelen, liep naakt door het huis omdat alles zeer deed op me lijf, ze heeft me borsten gemasseerd tegen de borstontsteking, me hechtingen gecontroleerd. Nou dan kan mijn vieze ondergoed er ook nog wel bij
Vond het wel heerlijk hoor, na een heftige bevalling... ze nam zelfs dochter lekker op haar buik en ging er mee wiegen als ze weer niet wilde slapen en ik zooooo moe was dat ik letterlijk met dochter in mijn armen in slaap viel..... verder was mijn huis schoon en kreeg ik heerlijke boterhammen en fruit! Ik zou het zelf bijna vergeten hahaha, want na de kraamtijd zat ik vaak om 14 uur..zoooo klaar...nu kan ik ontbijten! Bij de tweede vond ik het zo fijn dat ze zoveel aandacht had voor mijn meisje, had ook netjes aangegeven dat mijn dochter nog niet zindelijk was ondanks haar bijna 4 jaar...en dat ze soms anders op vreemden kan reageren Maar ze hadden een ervaren mama gestuurd die zelf ook kindjes had en 1 kindje wat ook extra aandacht nodig had!! dus ze hadden er goed rekening mee gehouden. Nu moet je gewoon geluk hebben eigenlijk...want heb ook verhalen gehoord dat het gewoon echt niet klikt en de kraamhulp met tranen en veel gevloek weg werd gekeken bijna......(omdat er geen andere beschikbaar was op dat moment moest die blijven) Je moet het gewoon treffen dus! Maar hier tot nu toe nog geen problemen mee gehad...ondanks dat ik ook hou van privacy.... Maja...na 8 jaar privacy schending door jan en alleman bij de gyn....en 2 bevallingen waar ook jan en alleman om mijn bed stond ivm..........een dreumes een peuter en een kleuter periode...en nu weer een dreumes en peuter periode ......zeg ik.... privacy wat is da????????? hahahaha
Hier hetzelfde. Bij de eerste en tweede toch nog geprobeerd met kraamhulp. Maar ik irriteerde mij echt aan alles en genoot daardoor ook niet echt van die eerste week. Nu bij de derde geen kraamhulp gehad en wat ben ik daar blij om. Geen seconde spijt van gehad!!
Het lijkt mij wel fijn juist om een kraamhulp in huis te hebben. Ik ben nu alleen wel heel erg van "Owjee, ik moet de afwas (van een paar dagen) nog doen, want straks is het zover en staat het aanrecht vol afwas!" en "Hoe doen ze dat met de was ophangen? Kan toch niet verwachten dat ze de vlizotrap naar de zolder steeds op klimt" en "Ohjee.. de katten! Daar moet eigenlijk maar een gebruiksaanwijzing voor komen, anders ben ik bang dat ik van alles vergeet"
Ik was 2,5 liter bloed verloren en de eerste 3 dagen heb ik bijna niet gemerkt dat ze er was. ze deed ook allemaal dingen waar ik helemaal niet bij stil had gestaan dat die moesten gebeuren. Strijken, aardappelen schillen, wassen (heel veel wassen) en wat vond ik het jammer/ spannend dat ze weg ging. Ik was blij dat ze er was en zat er in eerste instantie helemaal niet op te wachten. Mijne was ook wel een beetje streng en dat was bij mij ook wel goed ben nog al koppig ! XXXX
Bij de eerste keek ik er ook heel erg tegen op, had ook gekozen voor 3 uur per dag. Het viel me best wel mee, vond het fijn dat er om 8 uur 's ochtends iemand voor de deur stond en heerlijk elke dag stofzuiger door het huis en wc schoon e.d. Nu ga ik gewoon voor volle kraamzorg (wel andere organisatie gekozen en hopen op een leuke kraamzorger)