Ik ben 35 weken zwanger. Vorige weekend heb ik een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege bloedverlies en een onrustige buik. Het bloedverlies is gestopt en ik ben sinds maandag weer thuis. Wel is mijn buik nog steeds erg onrustig (erg snel/vaak last van harde buiken, gerommel) maar op de controle donderdag bij de gyneacoloog was alles in orde. Gelukkig! Vanmorgen had ik gedoucht en terwijl ik me aan het aankleden ben, verlies ik ineens een plensje water. Mijn hele broek ineens nat. Op google lees ik overal dat je het verschil tussen vruchtwater en afscheiding moet kunnen ruiken. Maar het was geurloos! En ook niet plakkerig o.i.d. Echt als water. Nu, een paar uur later, ruikt het een beetje. Als ik het moet omschrijven lijkt het wel wat op de geur van zaagsel (sorry voor dit onsmakelijke detail). Ik ben verder niks meer verloren vandaag. Moet ik het afwachten of morgen toch maar het ziekenhuis bellen? Wat zouden jullie doen? En zou het gewoon afscheiding kunnen zijn? Ik heb de laatste weken trouwens wel wat meer last van dunnere afscheiding, maar nooit zoveel en zo kleurloos...!
Ik zou gewoon effe bellen voor de zekerheid vind het namelijk wel erg veel voor afscheiding.. Zaagsel ruikt ook een beetje zoetachtig dus kan best vw water zijn
Ik heb 1x gebroken vliezen uit zich zelf gehad toen was het een hele plens en met 39 weken ik heb niet geroken want het was wel al duidelijk haha dus ik zou niet weten hoe het ruikt in het begin. Als je op je hand blaast verlies je dan vocht? Je bent 35 weken dus gewoon effe bellen! ook ivm met de onrust in je buik enz. Ze kunnen het heel makkelijk testen
Als ik op mijn hand blaas verlies ik niks. En ik voel de baby gelukkig goed, maar ga morgenochtend voor de zekerheid toch even bellen.
Bellen! Ik had ook een scheurtje in mijn vliezen en af en toe verloor ik wat water of afscheiding, wist het niet zeker. Rook nergens naar. Als ik op mn hand blies kwam er niets extra maar met sommige bewegingen zoals verzitten op de bank wel. Toch maar naar de gyn gebeld, kon gelijk komen. Daar kunnen ze testen of het echt vruchtwater is, dmv van een soort wattenstokje. Pas ook op met vrijen want al zit er een scheurtje in je vliezen dan is er ook nog kans op infectie gevaar voor de baby!
ik heb een scheur in mn vliezen gehad, bij mn zoontje... na 1 plasje kwam er niks meer, ik vond de geur nogal moeilijk te bepalen, gewoon vk gebeld..die kwam naar me toe en testte het met een teststaafje ofzo..en het was zo... omdat ik dus infectierisico had moest ik wel in de gaten gehouden worden en mocht ook niet later dan een x aantal uur erna bevallen... dus zou het zeker even uitsluiten!
Ik zou wel even aan de bel trekken.Toen ik zwanger was van de oudste verloor ik ook een aantal dagen hele dunne afscheiding(dacht ik althans)Met 35 1/2 week braken in ene keer mijn vliezen volledig en werd onze zoon binnen 12 uur geboren.Achteraf denk ik dat het toch toen ook al vruchtwater is geweest maar ik had er nooit verder over doorgedacht.Kan natuurlijk ook dunne afscheiding zijn maar neem het zekere voor het onzekere.