Ja t is zeker lekker dat t gebeurt is, al ben ik nu wel echt helemaal op.. heb net even op de bank gelegen, echt slapen lukt helaas niet omdat ik nog een kindje rond heb rennen hier. Wat een enorm leuk boxkleed heb je!!! Mijn man (en ik ook niet eigenlijk) vind t nog niet nodig de box neer te zetten.. net als klossen onder t bed enzo.. denk dat je daar makkelijker in word als je een 3de verwacht . Bij de eerste hadden we alles keurig klaar staan met 37 weken.. Nu is de babykamer wel klaar maar verder is er in ons huis nog niets te vinden voor de kleine.
Ik denk dat je dat bij een eerste idd sneller doet.... we hebben hem nu net staan, maar eigenlijk ook vooral omdat hij toch maar ingeklapt in de weg stond, dus we van het weekend dachten ach, we kunnen hem net zo goed neerzetten! Eigenlijk vooral ook om even te kijken wat de poezen ermee doen. Nou dit was het resultaat: Mogelijk is het probleem nu opgelost, er ligt een kleedje onder de verdieping dus de poezen liggen nu onderin, kan de baby mooi bovenin en heeft niemand last van elkaar! Leuk kleed he, ben er ook hele blij mee! Flink naar gezocht ook!
@ sjapaz; haha wat schattig die kattenmand, ehh box ze hebben hem al helemaal in beslag genomen! hihi. Ben vandaag ff de stad in geweest. Op een gegeven moment kreeg ik toch een steken in mn buik. Toen ik stopte met lopen was het over. Had al weinig energie, toen ik halverwege de winkelstraat besloot om te keren leek de weg terug ineens zoooooooo lang. Het leek alsof mn benen het zouden begeven! Was blij toen ik in de auto zat. Was vandaag even naar het zh geweest. Moest een echo van mn borst laten maken. Half jaar geleden had ik een knobbel gevoeld, en na testen en echo bleek idd een bindweefsel knobbel. maar goed aardig. Nu moest ik vandaag terug om te kijken of het gegroeid was.. en ja, helaas het was flink gegroeid. Wat ik zelf overigens ook al voelde..... as donderdag heb ik een gesprek met de chirurg, om te kijken wat we kunnen doen. Ik wil zo graag borstvoeding geven, en als ze dat ding weg gaan halen en dus gaan opereren wordt dat wel moeilijk zuchtttt,..
Hey meiden, Ik meld me ook weer! @Emma Wij even ver toch? Vandaag 36 weken,nog 1 weekje en dan zijn we bij de mijlpaal "voldragen" baby.. Spannend he wanneer en hoe het gaat beginnen! Voor jou ook de 1ste toch of niet? @Zwangervan2de Bloedden nu helemaal gestopt? Ander echt ff gyn bellen hoor, in mijn boelke van vk staat dat ik in geval van bloedverlies altijd contact op moet nemen..Verder een baaldag ook vandaag lees ik.. Sterkte meis! @Bianca Inderdaad vreemd dat je striemen zo opzetten,al een idee waar t van is? @Babyonboard Al een beetje bijgekomen van je schoonmaakpoging vanmorgen? Nog even een dutje gedaan? O ik zie dat ik nog een pagina moet lezen...* gaat nu verder lezen*
@Wendy339 Ja klopt, vandaag ook 36 weken! Nog maar 1 week, vindt het nu ook wel heel erg spannend worden hoor! @Sjapaz Supermooi boxkleed!
Zwangervan2de Toch even de ctg dus, ben benieuwd, duim mee voor niks ergs!! Soumayyaah Akelig hoor meis die knobbel, maar t is zoiezo niet kwaadaardig oid begrijp ik uit je verhaal? En moet hij er direct uit of mag het ook eventueel over een paar maanden na de bv? @Sjapazz Mooie klassieke box, handig mannetje heb jij!! Katten vinden het ook geweldig haha..Hier staat box ook al dan kan de hond eraan wennen alvast.. Mooi boxkleed ook! @babyonboard Geloof inderdaad dat je bij een 3de er al wat makkelijker mee bent, hier staat ook alles klaar helemaal volgens het boekje haha.. Fijn gevoel he als alles weer schoon is, alleen jammer dat je je nu zo rot voelt.. @Mmarianne Jij beter dagje vandaag? Was t fijn bij je ouders gister? Ik vandaag een wat mindere dag. Vanmorgen heeft mn man me half aan moeten kleden pfff. Ik heb zo'n last van die krampen in mn lies vandaag. Heb er gewoon dan de tranen van in mn ogen staan.. Ik denk dat het de kleine is die dan iets afklemd met het bolletje..Voel ook wat gewroet in mn onderbuik dan tegelijkertijd namelijk..Af en toe een ongi steek kortom gerommel.. Morgen co vk dus ik vraag het wel ff.. @Bewegelijke beeb Ik hier gister ook zo'n dag gehad, kleine heel de dag gevoeld en maar draaien/duwen met dat kontje en die knieen en voeten. En dan zeggen ze minimaal 5x pd voelen nou als ik het maar 5x zou voelen bel ik de vk hoor. Mijn kleintje is al adhd vanaf de 20wkn.. Vanmiddag even bij opa en oma geweest en manlief begint zo aan de stamppot (mmm) hij is altijd vrij op maandag en dan kookt hij..Komt goed uit nu ik een off day heb.. Als ik vergeet op iemand te reageren sorry! Moest even flink bijlezen..
@zwangervantweede: hoop dat alles goed is! Gelukkig is het bloedverlies gestopt. Dat is in ieder geval een goed teken! @sjapaz: ziet er goed uit! Mooi boxkleed inderdaad. En die katten zien er schattig uit in de box, maar ik zou daar toch mee oppassen, want ik heb begrepen dat als ze zoiets hebben aangeleerd, dat je het ze moeilijk weer afleert. En nu zitten ze misschien wel op de onderste verdieping, maar die verhoging gaat er natuurlijk een keer uit als je kindje groter wordt, dus dan mogen ze daar ook niet meer. Ik heb wel eens de tip gelezen om de weken voor de bevalling de box te vullen met opgeblazen ballonnen. Alz ze dan in de box springen, knalt er een ballon (of meerdere) en daar schrikken ze van, waardoor ze het afleren (zelfs als jullie er niet bij zijn). @babyonboard: wat knap dat je de bovenverdieping nog helemaal schoon hebt gemaakt, terwijl je je vanochtend al zo rot voelde! @soumayyaah: wat heftig zeg! Daar zit je natuurlijk nooit op te wachten, maar rond de geboorte van je kind en de kraamtijd is het helemaal wel erg! Hopelijk kun je toch borstvoeding gaan geven. Is het niet mogelijk om dat met één borst te doen? Ben benieuwd hoe het donderdag bij de chirurg gaat en wat hij erover zegt. Wij hebben trouwens geen afspraken gemaakt. Mijn man drinkt overigens ook niet, dus wat dat betreft is het niet nodig. Ik zou niet weten wat voor andere afspraken we zouden moeten maken. Onze box staat hier trouwens al een paar weken. Gedeeltelijk omdat de kans dat de baby vrij onverwachts al vroeger komt vergroot is. Daarom wilden we alles gewoon wat eerder af hebben. Daarnaast vind ik het ook wel wat hebben: het hoort een beetje bij het "er naartoe leven". Ik wen al aan het feit dat dat meubel een vaste plek in mijn huiskamer heeft en het idee dat we hier straks een baby hebben wordt steeds echter.
Lieve dames, Op het nippertje mocht ik naar huis, omdat het bloedverlies overduidelijk van de slijmprop kwam en er op het ctg toch behoorlijke harde buiken te zien waren en ik een keizersnede heb gehad bij de vorige zwangerschap was er bijna genoeg reden voor opname maar met de belofte om meteen te bellen bij harde buiken om de 5 min en bij terugkerend bloedverlies en dat ik nog zeker een week heel veel rust moet houden. Mocht. Ik toch naar huis. Wou echt niet blijven en de gyn vond het goed gelukkig. Oef! Bedankt voor jullie medeleven. En nu maar hopen op een. Rustige laatste paar weken.
Jeetje, was dat even schrikken dan, gelukkig dat je toch naar huis mocht! En wel goed je rust houden dan
zwangervan2de Oei meis, nog net wel naar huis gelukkig.. Maar goed wel een signaaltje gekregen natuurlijk..Echt rustig aan doen nu hoor,hoe moeilijk dat ook is! En meteen bellen dus volgende keer.. Duim met je mee dat je de laatste weekjes nog uit mag zitten!! Pff had zin in een avondje lekker lui tv kijken maar er is echt niets op tv...bah! Mmm dan maar proff layton spelen op mn DS denk, heb de nieuwste hier al liggen..Jullie ook rustig avondje dames?
He dames.. ben ik ook weer ff.. Zwangervan2e fijn dat je weer naar huis mocht! gelukkig maar! Leuk boxkleed zag ik voorbij komen! Dames met hun 36 weken mijlpaal gefeliciteerd! Verder allemaal herkenbare verhalen.. hier ook snel kapot na een beetje schoonmaken.. wasje etc. Veel misselijk , maagzuur en slapen gaat echt bagger. denk zo'n 6 keer eruit om te plassen.. en dan nog voor de kramp in mijn kuiten, denk 4 keer. En word wakker van de pijn van mijn been waarop ik lig.. dus heeeeel fijn dat slapen hahaha.. magoed dat hoort er bij .. Nog de laatste dingen bij babydump besteld en hopelijk komt dat pakketje morgen aan! Volgens mij heb ik dan alles in huis.. ook een fijn gevoel. Morgen weer controle, en hopelijk tijd en energie om alle sinterklaascadeaus te kunnen scoren.. dan is dat iig binnen.. Slaap lekker voor straks!
zwangervan2de: Gelukkig mocht je weer naar huis! Nu 'lekker' een paar weken niets doen!! Ik weet niet wat onze kleine aan t doen is, maar volgens mij is ie gedraaid ofzo De linkerkant van m'n buik steekt ineens helemaal uit .. lijkt haast wel of ie overdwars is gaan liggen ofzo.. Morgen maar eens vragen als ik weer bij de verloskundige op bezoek moet. Voel nu ook telkens duidelijk voetjes en of handjes uitsteken. Straks voor de eerste keer naar fisotherapie... ben benieuwd vind fiso meestal zo nutteloos
@babyonboard: gek gevoel he, als de baby echt helemaal draait?! Ik heb ook vaak dat het op de een of andere manier zo gaat liggen, dat de linkerkant van mijn buik veel verder naar voren uitsteekt dan de rechterkant. Echt een heel dom gezicht, vind ik zelf, en voelt ook niet echt comfortabel... @Senna: succes bij je controle en hopelijk komen je laatste spulletjes vandaag binnen en kun je snel en makkelijk slagen voor sinterklaascadeautjes. Veel plezier! @zwangervan2e: ben je de nacht een beetje goed doorgekomen? @beweeglijke beeb: Haha wendy, hoeveel ik ook klaag als de kleine me weer eens pijn doet, ik denk dat ik me ook zorgen ga maken als ik de baby maar 5x per dag voel! Ik heb straks een afspraak in het zh om de procedure van de ks door te spreken. Ben zeer benieuwd wat ze allemaal gaan vertellen, al heb ik het idee dat ik er al wel veel van weet, door alles wat ik er al over heb gelezen. Heb er iig wel zin in! Als je hele dagen op de bank zit, voelt zoiets toch een beetje als een uitje! En ik heb ook nog wel wat vragen, waarover ik straks meer duidelijkheid hoop te krijgen, dus nog een reden om er naar uit te kijken.
Janna: Veel plezier met je uitje naar t ziekenhuis Onze kleine ligt echt al vanaf dat ze t konden voelen op de zelfde plek, daarom vind ik t zo raar dat ie ineens helemaal van z'n plek lijkt te zijn maargoed misschien lijkt t alleen maar zo en ligt ie nog braaf te liggen haha. Senna: Leuk dat je nog een pakketje babyspulletjes thuis krijgt.. altijd leuk ookal heb je t zelf moeten betalen haha.
Weer een heerlijke nacht achter de rug, last van mijn rug ik wist niet hoe ik moest gaan liggen! Veel voorweeen gehad, nu enkel nog wat harde buiken maar zit steeds op te letten of het toch niet om de 5 min is want dan moet terug naar het ziekenhuis, ik wil nog zoveel doen grrr, het ging zo goed tot gister. Heb nu wel wat bruinig bloedverlies maar dat was niet erg eigelijk alleen maar goed! Vanmiddag komt mijn. Moeder om me te helpen met de opmaak van de wieg! Iets speciaals wat we bij alle kinderen samen hebben gedaan! Dan is voor de baby alles klaar! Alleen het huis nog schoon maar t voeld nu meer als een enorme druk op mijn schouders het moet schoon t is een obsessie maar ik wil ook rust nemen! Moeilijk om nu te genieten. Maar we gaan gewoon door nog max6 weken en dan is ons meisje bij ons een heerlijke gedachte.
@zwangervan2de Echt rustig aan doen hoor! En gezellie samen traditioneel het babybedje opdekken dus vanmiddag, leuk!! Kan/wil je moeder niet het eea voor je opruimen/schoonmaken? Als je dan wat meer rust in je lijf hebt.. Tuurlijk doe je het liever zelf maar beter iets gedaan en schoon als niets..(of jij die eigenwijs wellicht toch wat gaat aanrommelen..) @Janna Tsja veel "plezier" in t zh klinkt ook zo raar..Maar in jou geval snap ik het helemaal..Even ertussenuit, je laatste vragen even stellen en dan aftellen naar de dag dat ze je kleintje gaan halen!! @Babyonboard Hier ook zo'n wiebelkont beeb..Ligt helemaal ingedaalt en t koppie ligt vast maar het gooit t ruggetje van links naar rechts, dus hier ook zo'n samba buik met van die bewegende bobbels..Ach t doet niet heel veel pijn dus ik geniet er nog maar ff van! @Senna En weer door de apk bij de vk? En laatste sint kado'tjes kunnen vinden? Ik ook net terug van vk, bloeddruk was nog keurig (122/77) beebje ligt helemaal klaar voor de start. En mijn vele harde buiken en steken/kramp in mn liezen is toch iets wat allemaal bij de laatste loodjes hoort. T ergste wat er kon gebeuren was dat ik ging bevallen haha.. Moest t alleen nog even een klein weekje binnen houden.. Tja als je zo'n gesprek hebt komt de bevalling wel heel dichtbij nu.. Mag nu di volgende week weer voor de apk.. Ga zo even de wc beneden even grondig uitschrobben en een wasje ophangen.. Verder vraagje; kreeg net van de WIJ een brief per post dat ik mijn blije doos niet opgehaald heb (heb ik dus wel..) en dat ik hem alsnog op kan komen met halen met die brief.. Is t erg aso als ik hem gewoon nog een keer ga halen?
@zwangervantweede: ik zou idd aan je moeder vragen of die even iets kan doen. Zo doe ik het hier ook al tijden: als mijn moeder, schoonmoeder of zus hier is, doen ze altijd even iets. Zo blijft het hier een beetje om aan te zien. @wendy: tja, dat is een gewetensvraag. Ik zou ook niet zo goed weten wat ik daarmee moest. Wel of niet halen? Aan de ene kant: het is hún fout en waarschijnlijk komt er nooit iemand achter dat je er dan twee hebt gehad. Aan de andere kant: als ik in de supermarkt bij de kassa te veel wisselgeld krijg, is het ook hún fout, maar toch zeg ik het dan altijd, als ik het door heb... Om te zeggen dat ik nou "veel plezier" heb gehad op mijn afspraak over de ks is inderdaad wel wat overdreven. Toch was het lekker om er even uit te zijn. Het breekt je dag een beetje en ik ben even buiten geweest. En door al dat gepraat over de ks komt het steeds dichterbij! Ik heb er echt zin in! Ben zo benieuwd naar mijn baby! Verder was alles ook goed: hartje van de baby was goed en mijn bloeddruk 115/60.
Jahh name heeft even ons bed verschoond en een lap. Door de toilet gehaald hihi. Morgen pepernoten bakens met mijn dochter.. gezellig! ik probeer rustig te doen maar voel een enorme drang om alles af te krijgen echt een oerdrif haha. Maar hou me nog wel een weekje tam dan laat ik alle remmen los ( als ik dat dan nog kan haha) @ janna de hand van een aan huis gekluisterde zwangere is snel gevuld! Haha.