35 weken zwanger! wie telt er mee af de laatste 5 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy: Ik zou er ook gewoon om gaan hoor :D . Fijn dat je controle goed was!

Janna: Fijn dat alles goed was! Is jouw bloeddruk niet erg laag? Ik zit meestal rond 80/120

zwangervan2de: Die oerdriften heb ik ook de laatste dagen echt vreselijk haha. Maar heerlijk als t af is! Vandaag heb ik mijn achterstallige was weg staan werken.

Morgen mag ik weer naar de verloskundige voor controle, ben wel erg benieuwd wat baby allemaal aan t doen is, volgens mij is ie echt van z'n plek gekomen ;)

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb vanmiddag een liggingsecho gehad en meneer blijft lekker met de billen naar beneden liggen, ligt ie al vanaf het begin af aan. Donderdag dus een draaipoging...spannend, ook om het feit dat ik qua vruchtwater onder de onderlijn zit! Groei was moeilijk te zien maar niet klein in ieder geval :D

Ga ik nu even bijlezen of er nog ergens wat spannends gebeurd is ;)

3. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    @ babyonboard; grappig he. soms jheb ik ook ineens
    een hele bobbel aan 1 kant, hihi. En als ik haar dan
    een beetje pest, dan draait ze ineens om. Ik voel wel
    draaien alleen niet echt duidelijk dat het een handje
    of een voetje ofzo is.. misschien is ze wel gewoon klein??
    Bij de laatste meting vorige wk was ze 2316 geschat.
    Voor wat ga je naar de fysio? de vk raadde mij aan om
    daar langs te gaan omdat ik zo'n ontzettende last heb van
    mn bekken..

@ zwanger van 2e; ik heb dat ook met dat schoonmaken. en
    het lijkt wel hoe minder ik kan, en hoeveel meer moeite het
    kost.. des te meer irriteer ik me aan alles en nog wat in huis.
    ik wil zoveel doen!! ahh. leuk dat je mama even komt zodat
    jullie samen het wiegje enzo op kunnen maken. even voor genieten!

@ wendy 339; ik zou m gewoon ophalen hoor :p zaten best leuke
    dingen in bij mij :D kijk als ik ergens teveel wisselgeld ofzo
    krijg dan zeg ik het wel. maar zoiets als dit, wat toch gratis
    weggeven wordt..

@ janna; fijn dat alles goed was in het zh. kan me goed voorstellen
    dat je nu niet meer kan wachten!

4. Janna

Janna Fanatiek lid

AAAARCH! IK HAAT MAAGZUUR! :x:x:x

Zo dat moest ik even kwijt! :):D (Ik heb wel maagzuurremmers, maar wil die dingen ook niet de hele dag door gebruiken...)

Ik vind dat ook zo grappig, als de baby ergens heel puntig uit je buik steekt en het dan gaat draaien als je een beetje port! Ook zo leuk als het dan even terug port! Mijn man doet dat ook vaak als we 's avonds in bed liggen, vlak voor ik wil slapen. Dat vind ik dan weer wat minder, want dan gaat de baby zo liggen draaien en kan ik niet meer slapen. ;)

@marianne: ik hoop dat de draaipoging donderdag lukt!

@babyonboard: mijn onderdruk is al die tijd meestal vrij laag. In het begin was ie wel iets hoger, maar ik heb ook wel eens een onderdruk van 55 gehad! En 115 is op zich wel beneden het gemiddelde voor de bovendruk (ook voor niet zwangeren), maar het is niet té laag.

@zwangervan2e: hihi, ja, dat ik met zoiets saais al dik tevreden ben... :) Trouwens fijn dat je moeder iets schoon heeft kunnen maken! Dat helpt dan toch weer he? E

@Wendy: En, heb je de doos nog opgehaald? Ik merk dat ik de enige ben die twijfelt, terwijl de anderen allemaal zeggen "gewoon halen!" Ik zou hem dan maar gewoon gaan halen!

5. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    @ marianne hopen dat het lukt meid, ik zal duimen voor je!

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Mmarianne

Spannend dus as donderdag! Ik duim voor je dat het kleintje het ook zit zitten dan! En vruchtwater was te weinig?? Wat doen ze dan of kon het geen kwaad?

@Janna

Maagzuur bah, ik gelukkig af en toe last van dus ik red het nog met een rennie en een glas melk.. Maar als je het zooo vaak hebt snap ik dat je er chago van wordt..

@Babyonboard

Morgen weer co, ben beniuwd of je beebje verkast is in je buik haha..

@Blijde doos

Heb hem toch maar opgehaald.. Moest ook nog een kado'tje halen daar en hangerjes voor de babykleren.. Moeten ze hun administratie maar goed bijhouden en ik bedacht me dat het toch allemaal reclame materiaal is (wel hele leuke ;) ..
    Maarre wisselgeld etc geef ik eerlijk terug hoor!

Hier veel harde buiken en beeb is weer aan t bobbelen in mn buik, pff wordt weer laat slapen denk..
    Morgen komen 2 collega's op de koffie om half 11, gezellie ff bijkletsen!

7. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ooh een dagje niet kunnen lezen en er staat al weer veel bij!!
    Zal morgen even reageren en goed lezen!!
    Maar APK was goed hoor ;) Volgende week weer.
    Nog maar 3 weken.. ooh het schiet nu op!

En ik heb ook zo vreselijk last van maagzuur en een volgevoel!!
    Nog ff doorbijten..

Tot morgen !

8. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    ahhhh slapeloze nachten hier!! was zo aan het woelen dta manlief er wakker van werd.. wil zo graag slapennn! morgen een lange dag voor de boeg.

@ janna; ik heb daa rvooral savonds last van.. einde van de avond, en als ik wil gaan slapen. loop ik de hele tijd te boeren e.d. echt zo vervelend. gelukkig valt het de rest vd dag wel mee..

9. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen :)

Ben vanmorgen uitgeslapen wakker geworden ondanks dat ik ook een poos wakker heb gelegen. Gisteravond best wat kramp in m'n buik gehad, maar denk dat t mijn banden waren.. overblijfseltje van de fiso denk ik. Jammer had stiekem de hoop dat t door zou zetten ;):)

Soumayyaah: Ik moet naar de fiso voor mijn bekken en ischias.

Maagzuur; Heb ik ook veel last van, meestal werken een paar rennies wel om er weer even vanaf te zijn.

Ik ben erg benieuwd hoe onze kleine er bij zit straks bij de verloskundige, vanmorgen stak er aan alle kanten weer vanalles uit :D Voel m nu ook schoppen op andere plekken dan normaal.. dus ben erg benieuwd. Zal je wel zien dat ie straks bij de verloskundige weer braaf terug op z'n plek is haha..

10. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Nou ik ben weer helemaal gelukkig! Ik heb heerlijk geslapen en ben weer helemaal fit! Ik kan het wel aan de laatste weken kom maar op met die laatste loodjes!

11. Janna

Janna Fanatiek lid

@wendy: leuk dat je de doos toch gehaald hebt! Zaten er nog leuke dingen in, die anders waren dan de eerste keer?
    Veel plezier met je collega's!

@babyonboard: En, lag de baby volgens de vk inderdaad anders? O, en ik snap dat je uitkijkt naar de bevalling, maar volgens mij is het toch maar goed dat het nog niet doorgezet heeft! Nog één of twee weekjes langer is wel beter voor de baby! Misschien waren die harde buiken wel een gevolg van al dat gedraai van de baby.

@maagzuur: ja dat volle gevoel daardoor is ook vervelend he? Vaak als ik me niet lekker voelde in mijn maag, hielp het om kleine beetjes te eten, maar dat staat me nu ook tegen. Een paar weken geleden had ik er ook bijna alleen 's avonds en 's nachts last van, maar het wordt steeds erger. Inderdaad steeds boeren. :) Ik moet mijn man binnenkort maar naar de apotheek sturen voor nieuwe maagzuurremmers, maar zoals ik al schreef, ik wil ook niet de hele dag aan de maagzuurremmers zitten.

@zwangervan2e: fijn dat je je zo goed voelt! Maak er een mooie dag van!

@slapelozenachten: Zijn er al meer die de matrasbeschermer uit het kraampakket onder hun hoeslaken hebben gelegd? En hoe bevalt dat? Ik heb hem er gisteren onder gelegd, maar heb er niet beter op geslapen. :( Dat ding ventileert voor geen meter, dus alle warmte en vocht blijft hangen. Mijn pyjama bleef vervolgens aan mijn huid plakken, wat mijn huid weer irriteerde. Alsof ik nog niet genoeg dingen had waardoor ik niet lekker sliep... :x Ik moet er niet aan denken om in de zomer hoogzwanger te zijn! 't Is dat we een goed matras hebben, maar anders zou ik dat ding er weer af halen!

Nou, mijn brood zal ondertussen wel ontdooit zijn, dus ik ga lekker ontbijten! Moet eigenlijk opschieten, want er komt straks iemand op de koffie. Gezellig!

12. MMarianne

Die matrasbeschermer was heel snel weg, kraakt erover. Heb nu zo'n andere matrasbeschermer uit het pakket eronder liggen, waar je er drie van hebt, kraakt niet maar ventileert ook niet echt...zit eraan te denken die toch ook maar weg te halen. Heb toch weinig vruchtwater :D

Heb sinds een paar dagen last van zuur in m'n keel, scherp en vies gevoel bah.

Gister ook eindelijk m'n blije doos gehaald, wel leuke dingetjes: luiers, sokjes, spuugdoek, sudocreme, een flesje en 2 blikjes alcoholvrij bier ;)

Gister met manlief het huishouden gedaan, vanmiddag even naar m'n zwager de masseur en verder hoef ik me niet druk te maken vandaag denk ik.

Fijne rustige dag allemaal :)

13. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Lekker Mmarianne, weer een massage!!

Hier gisteren naar de verlos geweest. Alles netjes, wel een kilo afgevallen weer. Maar hoewel het een kleintje zal zijn vermoed ze dat ze toch misschien net de 3 kg gaat halen als ik tot 40 weken door loop. Ze maakte zich geen zorgen! Daarnaast heb ik groen licht gekregen.... voelt toch een beetje als een bevrijding! Ik zat ivm de harde buiken nog in een: alles wat je doet en waarbij buiken komen opzetten, gelijk weer mee stoppen regime. Dus als ik een stukje ging wandelen en ze kwamen, terug naar huis. Idem voor dingen in het huishouden. Maar nu mag ik er ook voor kiezen om ze te negeren als ik dat wil, en toch even die wandeling te maken of het stofzuigen af te maken. Het is nu niet zo erg meer namelijk en mochten de harde buiken dan toenemen en doorschieten in een bevalling, dan mag het ook gewoon komen. Dus ik ga straks lekker mijn huis stofzuigen!

Hier nog niet een matrasbeschermer eronder gedaan... heb er ook nog niet zo veel zin in. Eventjes uitstellen nog maar. En gelukkig hier geen last van maagzuur!!

Heb als een blok geslapen afgelopen nacht, gelukkig maar. Ik had gisteren echt een prutdag. Vandaag met goede moed weer verder! Eigenlijk moet ik van de verloskundige even voor de zekerheid mijn urine laten testen bij de huisarts. Ik heb veel last van lage rugpijn en lage buikpijn, en het zou kunnen komen van een blaasontsteking. Maar de huisarts is zo'n eind weg, dat is weer zo intensief als ik daar heen wil...En morgen moet ik toch daar op het terrein zijn dus ik overweeg om het even zo te laten en morgen te laten testen! Maar aan de andere kant als het wel zo is en ik doe vandaag al, is dat 1 dag minder met kwaaltjes rondlopen...

14. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Wat ik me af vroeg, wat doet iedereen hier met pijnbestrijding tijdens de bevalling? Hoe staan jullie daar in enz. Bij een keizersnede spreekt het voor zich uiteraard.

Hier kan ik in principe uit 2 dingen kiezen. Een ruggenprik of pethidine injecties. Ik ken beiden uit mijn werk en aan beiden zitten wel keerzijdes.....

Bij een ruggenprik ben je én een poos van de afdeling af, zonder man. Daarnaast zit je dan vast aan 2 infusen en een catheter, en wordt de zorg overgedragen aan de gyn. Ook kan je daarna veel minder snel naar huis ivm eerst uitwerken van de ruggenprik enz, je kan ook niet gelijk lekker douchen. En dan nog niet gesproken over andere complicaties die erbij kunnen optreden zoals wanneer ze hem net verkeerd zetten(paar weken hoofdpijn en overgeven enz) of koorts, waarbij je kindje naar de neo moet om ook AB te krijgen.

Pethidine is dan veel minder invasief....gewoon een klein onderhuids prikje, werkt snel en korter. Enige grote nadeel daarvan is dat de helft van de mensen er half stoned van wordt en het me heeeel jammer lijkt als ik daardoor de bevalling veel minder bewust mee maak of zelfs stukjes kwijt ben achteraf....

Maar tegelijkertijd ben ik ook bang dat ik het niet zal redden zonder pijnstilling. Maar wat ik dan zou moeten kiezen... het is natuurlijk ook allemaal afhankelijk van hoe de bevalling gaat, en hoe snel enzo. Als mijn ontsluiting snel vordert kan ik misschien overwegen erdoorheen te bijten, maar als het maar duurt en duurt... dan raak je uitgeput van met die pijn omgaan. En ik heb gezien bij bevallingen tijdens mijn opleiding hoeveel profijt een vrouw kan hebben van goede pijnstilling... Dat weegt dan misschien wel op tegen de ongemakken.

15. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook weer terug van de verloskundige, alles was weer goed.. de kleine lag nog (weer) op z'n plek, maar ligt nog steeds boven mijn bekken... dus vertikt het om in te dalen ;)
    Had gisteravond krampjes enzo, maar dat komt dan waarschijnlijk doordat 'ie' met t hoofdje aan t klooien is daar beneden.
    Helaas denkt ze dat ik de 40 weken wel ga halen .. heel stiekem hoop ik toch dat ie een beetje eerder wil komen.

Sjapaz: Fijn dat bij jou ook alles goed was op controle!

Wat betreft de pijnstilling, ik weet t nog niet.. Ik heb de eerste gekregen met enkel een paracetamolletje, de 2de met 3 spuiten pethidine en een ruggen prik (die niets deed). Ik was zo stoned van de pijnstilling dat ik na de bevalling onze kleine niet eens vast durfde te houden, bang om m te laten vallen. En om nou te zeggen dat de pijn minder was... nee niet echt.

Dus ga nu maar eerst zonder pijnstilling proberen, mocht het echt te gek worden dan kunnen ze me eventueel nog wat geven.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik was inderdaad niet echt van plan de ks zonder pijnstilling te ondergaan! :D:p

Maar toen ik nog van een natuurlijke bevalling uitging, wilde ik graag thuis bevallen. Dus dan geen van tweeën.

17. MMarianne

Goeie berichten, die positieve controles :)

Ben volledig afgekeurd en daarbij al 39 dus wij gaan sowieso in het ziekenhuis bevallen en omdat ik ook nog een hernia heb ben ik al bij de gyn en anesthesist geweest, m'n ruggeprik ligt al klaar!
    Blijft meneer echter in stuit liggen dan gaan we voor een keizersnee.

18. 10Emma10

10Emma10 Lid

2 aug 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het kan, en mag, heb ik toch het liefst een ruggeprik, ben echt zoo bang voor de pijn, en met pijnstilling gaat de bevalling toch wat sneller en makkelijker lijkt me! Tsjah, ik vind als je de keuze hebt tussen wel pijn of geen pijn, dan kies ik toch voor geen pijn. In andere landen is het heel gebruikelijk dat je pijnstilling krijgt, in Nederland wat minder. Maar goed, ik zie het wel, misschien gaat de bevalling zo snel dat ik niet eens een ruggeprik krijg!;)

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey meiden..

@Babyonboard

wat een eigenwijs beebje al, stiekem weer terug gaan liggen bij de co!! En geen zin om in te dalen dus? Ach er zijn beebs die dat 2 min voor ze geboren worden pas doen dus komt goed! En een 2de schijnt zoiezo pas later goed te gaan liggen..

@Sjapaz

Jij ook weer door de apk dus, en 1kilo afgevallen? Jeetje ik zie er alleen maar bijkomen :(
    Fijn dat je nu weer wat meer veilig kan en mag ondernemen! Tsja plasje inleveren, ik zou gewoon doen waar jij je fijn bij voelt..als je veel last hebt is het de moeite wel natuurlijk..

@pijnbestrijding

Ik kies in eerst instantie voor niets, ik beval in een kraamhotel in het zieknhuis maar heb daar geen mogelijkheid tot pijnstilling. Wil ik dit wel moet ik naar de v kamer en wordt ik overgedragen aan gyn. Dus ik ga mn best doen voor geen maar heb t wel in de buurt mocht t echt wel nodig zijn..

@Janna

In de doos zat hetzelfde als bij de 1e doos en als Mmarianne nu heeft opgehaald.. Alleen zat er de vorige keer een hele grote doos zwangerschapsvitamine is van centrum en nu niet meer..Ach ja altijd leuk om te krijgen toch?

@Matrasbeschermer

Ik begreep van een vriendin dat de action een molton heeft die niet kraakt en zweet. Ga daar eens even kijken..Heb het er nog niet opliggen maar hoor van iedereen dat t niets is dus vandaar..

@iedereen met goede nachtrust; Geniet ervan dames, ik weer tot 4u wakker gelegen ik denk dat de ikslaapslechtofnietfase is begonnen.. Pff weet niet hoe ik moet gaan liggen, kleine erg wakker en duwt me gewoon weg (au) Maar goed geen baas die op me wacht en vol goede moed op naar een nieuwe poging vnvd..

20. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik wil absoluut geen.pijnbestreiding. dit heeft als reden dat ik mijn eerste bevalling ook zonder heb gedaan.en eat was ingeleid en kon de weeen redelijk goed aan. Dus ik heb het ook deze keer niet nodig. Bij ons in het zh kun je ook alleen maar tussen pethidine of ruggenprik en ik zie dat bijde niet zitten. Ik hoor gewoon te vaak dat het kindje een moeilijke start heeft na een spuit omdat ie net te laat gezet word of omdat het opeens te snel gaat een ruggenprik lijkt me niets want tijdens mijn ks vond ik het al ellendig om mijn benen niet te voelen en dan die katheter in. Nee laat mij het maar gewoon zo doen.

Deel Deze Pagina