35 weken zwanger! wie telt er mee af de laatste 5 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Daar heb ik wel eens voor gekeken, maar die hadden ze niet in onze matrasmaat. (Wij hebben een topmatras van 180x220 cm. Dat kan er natuurlijk wel vanaf, maar dan ligt daaronder alsnog een matras van 90x220 cm. En ze hadden dus alleen van 2 m lengte.)

Over de ruggeprik heb ik trouwens gehoord dat kindjes daar de eerste dagen best slaperig van kunnen zijn. En dat het voeden daardoor soms wat lastiger gaat, omdat de baby daar natuurlijk wel wakker voor moet zijn. ;) Ach, aangezien ik geen keus heb, zien we wel hoe het loopt. En het voordeel van een slaperige baby is weer dat je dan zelf ook meer tijd hebt om bij te slapen! :D

2. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pohh ik heb vandaag echt zo'n "ik wil nu mijn baby!!!!! dag" :) haha. Ben t zwanger zijn nog niet eens echt beu, maar ben zo nieuwschierig. De hele dag lopen er hier mensen met kinderwagens voorbij... dat helpt ook niet echt ;)

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Babyonboard

Heb ik ook als ik die mama's zo zie lopen haha wil ook trots achter mn "krakkemikkige" wandelwagen lopen..
    *Was blij dat jij er hetzelfde over denkt als ik in dat topic over die babyuitzet subsidie..Kan daar zo boos om worden.. *

4. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    @ janna; ik heb het matje er nog niet onder gelegd. Ze hadden bij de zorgwinkel ook zo'n zeil, maar dat heb ik niet gehaald.. ik wil volgende week zo'n gewatteerd matje/zeiltje op mn matras leggen.. maar kan me idd voorstellen dat het niet goed ventileert.

@ sjapaz; over pijnstilling.. ik heb me voorgenomen om niks te nemen. ik weet natuurlijk niet hoe het gaat lopen, maar ik ga er van uit dat ik sowieso pijn ga lijden. dood zal ik er niet van gaan ;) en als je de bevalling ingaat met de gedachte aan die pijnstilling, dan zal je het ook sneller nemen en denken.. "oh nu trek ik het niet meer, geef me maar pijnstilling." zoals je zegt wil ik niet half stoned zijn tijdens of na de bevalling, en ik heb me er een beetje in verdiept.. en er zitten echt niet alleen positieve kanten aan de verschillende soorten pijnstilling. Dus....we zullen zien hoe lang ik mijn dappere besluit vol ga houden :D Vooralsnog heb ik mezelf voorgenomen niks te gaan gebruiken. Ik moet al aan de Antibiotica tijdens/voor de bevalling ivm de gbs, dus das wel genoeg troep en infuus in mn lijf dacht ik zo..

@ baby on board; fijn dat alles goed was bij de vk..... hoop ook voor je dat je niet tot 40 wk hoeft te wachten ;) Ik heb de laatste week echt elke dag een 'ik wil mijn baby nu' dag! haha vooral omdat er 3 vriendinnen zijn die onlangs zijn bevallen.. en als ik dan die beebjes zie.. en dan alle ongemakken in mn lijf voel.. denk ik aaah laat haar maar komen!! ik ben zo nieuwsgierig :D

@ wendy339; ik sliep ook pas tegen half 5. ik breng mn man elke ochtend naar het station, maar kreeg mezelf met moeite uit bed.. ben daarna nog weer even terug gaan slapen, maar moest er na 2 uur al weer uit omdat ik bezoek kreeg..... ga het vanavond gewoon vroeg weer proberen.

Zijn jullie allemaal al uit over de naam?? Wij zo goed als... begin zelfs een beetje aan het idee te wennen dat ons kindje zo gaat heten. We noemen dr zelfs al zo.. hihi.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Soumayaah

Dan gaan wij vnvd samen vroeg op stok haha.. Irritant he dat niet kunnen slapen..

Naam zijn we helemaal aan uit! We hadden al snel 2 namen, mijn man de jongens naam en ik de meiden en die vonden we allebei helemaal super.. Wij zijn ook al aan het oefenen met de naam klinkt grappig "leg maar .... de kamer"

6. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Sjapaz fijn dat je alles weer mag!

Babyonboard hopelijk daalt de baby alsnog in!

Janna heb je al een datum?

Mmarianne, hopelijk draait ie nog.. maar de kans is niet groot denk ik?

Zwangervan2e.. indd dat las ik ook dat het alleen pethidine is of ruggeprik.

Ach we zien het wel, ik ga niet zeggen dat ik het niet ga doen maar ook niet dat ik het wel ga doen.. ligt er helemaal aan hoe de bevalling gaat.. heb het de eerste keer niet gehad en dat ging op zich heel goed.. als ik net zo'n bevalling heb hoeft het van mij ook niet. Maar kan helaas niet in de toekomst kijken!

Wendy, ik moet dan toch ff dat topic lezen haha je maakt me nieuwsgierig..

Heb ik iedereen gehad?

Ben al vanaf 20.00 mijn harde buiken aan het tellen.. eerste uur was het om de 7 minuten.. daarna om de 11 en nu zit er langer tussen.. dus denk niet dat er iets gaat gebeuren.
    Beter natuurlijk als ze nog ff blijft zitten.. maar wel spannend zo.

7. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    #267 BabyOnBoard, 1 dec 2011
    Laatst bewerkt: 1 dec 2011

Nou he! Wat een mens! :$

Soumayyaah: Wij weten al maanden hoe de kleine gaat heten, wij noemen m dan ook al zo inderdaad. Al moeten we daar wel mee oppassen, want je verspreekt je zo :)

Senna: Jeetje spannend!! Succes, hopelijk zakt t nog weg!

En alle dames gefeliciteerd! T is December!!!!... de maand waarin we onze kindjes verwachten :D

8. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    #268 zwangervan4e, 1 dec 2011
    Laatst bewerkt: 1 dec 2011
    Yes het is december!!!!! De leukste maand van het jaar ( vind ik) de maand waarin wij waarschijnlijk ons 3e wonder mogen verwelkomen de maand waarin we kerstinkopen gaan doen, de maand dat sinterklaas jarig is en weer vertrekt uit ons land om vervolgens weer een jaar te profiteren van zijn pieten in spanje?! Haha. De maand dat we een kerstboom kopen en optuigen en de maand dat ik me helemaal verkneukel op kerst en oudjaarsdag lekker oliebollen eten ( en als ik nog niet bevallen ben dan eet ik er zoveel dat de baby spontaan wel wil komen) eindelijk in de maand van het jaar waar ik het hele jaar naar uitkijk. Yes het is december!

9. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    @ senna; jeetje, khoop voor je dat het weer een beetje weg trekt. tenslotte is 34 wkjes nog wel erg vroeg! ben je erg druk (geweest?) ik merk dat ik dan ook steeds terugkomende harde buiken heb...

@ zwanger van 2e; hahaha ik kan de verleiding bij de oliebollenkraam niet weerstaan nu ik zwanger ben. ik geef nu sneller toe aan iets lekkers.. dus als ie open is en ikheb er trek in, dan neem ik zo'n lekkere appelbol..... mmmm. ik hou ook echt van december, maar dan mag het wel lekker gaan sneeuwen straks (aub pas als de beeb geboren is, dan blijven we lekker knus thuis:p en hoeven we nergens naartoe) ik hou zo van dat winterse gevoel.. helemaal als er dan overal van die kerstversiering hangt enzo.... heerlijk! haha.

Ik heb vandaag aardig geslapen, gelukkig, na de brakke nacht van gisteren. moederlief komt vandaag in de ochtend even langs om een begin te maken aan de 'grote schoonmaak' hehe. ben al een beetje begonnen, maar heb gewoon zooo geen energie!! en in de middag gaan we even langs het ziekenhuis, om de conclusie te horen van de dokter mbt de uitslag van de knobbel in mn borst. hoop dat ze zegt dat het nog wel even kan blijven zitten, dan kan ik de kleine toch nog een paar maandjes bv geven als ik er verder geen last van krijg.

Jullie nog plannen voor vandaag??

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Senna

Hoe is het gegaan vanacht met je harde buiken? Hoop dat beebje nog even bij jou wil blijven hoor!

@Babyonboard

Ja wat een idioot kind was dat he, topic is ook gesloten want ze ging mensen chronische ziektes toewensen..

@Zwanger van 2de (en de rest ook natuurlijk!)

JAAAAAAAAA 't is december!! De babymaand hopenlijk voor de meeste van ons. En ja we mogen klaasje volgende week al weer uitzwaaien, en dan kan ik de kerstboom weer optuigen en de lampjes weer gezellie aan! En oooo die olliebollen, hou stil ik kom kilo's aan door alleen die december zoetigheid, maar ook ik zwicht er elke keer voor hoor haha.. Die lucht alleen al van die gebakskraam, en hij staat hier voor de Jumbo zo slecht!!
    En dan de vraag die wij bijna allemaal hebben; hebben we ons beebje met de kerst al of gaan we op t randje 2011 halen..
    Ik heb er zin in!!
    *gaat vanmiddag bij t tuincentrum eens kerstspul kijken*

@Soumayaah

Jij ook beter geslapen dus, ik ook wel ietsje.. Alleen die kuitkramp komt nu terug en ik wordt wakker vd harde buiken af en toe maar verder wel wat uurtjes kunnen pakken gelukkig..
    Jij lekker aan de poets met moeders, fijn hoor dan heb je meer rust in je kont he! Succes in het zh vanmiddag, duim voor je dat het nog even zo mag blijven tot na de bv! Hou je ons op de hoogte?
    Hier gaat de badkamer er aan geloven vandaag..
    En vanmiddag ff bakkie doen bij een vriendin en dan langs tuincentrum en anders morgen.

Hoe is het met de andere dames?

11. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind December ook een hele leuke knusse gezellige maand... maar vind het de verschrikkelijkste maand om een kind te krijgen :) Dat we er straks nog een verjaardag tussen moeten proppen tussen al die feestdagen vind ik niet handig..;) Maargoed niets meer aan te doen he :p

Voor de toekomst (de verjaardagen) hoop ik dat ie pas in Januari komt.. maar voor nu heb ik echt geen geduld tot januari te wachten :$ das nog zo ver weg.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Toen wij de pil weggooide hadden we het zo uitgekiend dat we december ontliepen maarja op een gegeven moment heb je het niet meer in de hand ;) ...ach, je bent al blij dat het lukt natuurlijk ;)

Heb net een draaipoging ondergaan maar meneer zit met z'n billen vast in de bekken, geen beweging in te krijgen. Nu dinsdag naar gyn voor verdere plan de campagne te bespreken: of nog een draaipoging of afspraak maken voor een keizersnee, dat zijn de twee keuzes denk ik!?!

13. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    @ marianne das balen meid! Wat een kleine eigenwijs! Weet je al wat je het liefst wil? En een stuitbevalling? Of wil je dat niet of misschien kan dat wel niet. Nou Suc6 met je keuze.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Mmarianne

Balen meis dat jullie ventje met de billetjes verkeerd blijft liggen. Maar als hij vast ligt heeft dan een 2 de poging nog zin? (weer er verder niks van hoor..) Spannend hoor wat het plan nu gaat worden.. Hoe sta jezelf tegenover keizersnede?

Grappig dat er meer net als ik/wij niet voor december gingen. Mijn man lag die maand 2 weken in het ziekenhuis, welgeteld 2x sex gehad toen dus now way dat wij ervanuit gingen dat we die maand uberhaupt zwanger zouden kunnen worden. Nou was mijn cyclus ook nog eens erg vaag zat tussen de 66 en 34 dgn per ronde dus had ook geen idee van een eisprong en voel die ook niet..Maar toch is het gelukt haha.. Dus ja ik mopper maar niet over de maand meer,al vind ik inderdaad jan. psychische wel een leukere maand om een kinderverjaardag te hebben in ons aankomende gezinnetje..

15. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    MMarianne: Balen dat t niet gelukt is! 1 voordeel van een keizersnede is dat je dan waarschijnlijk volgende week (rond 38 weken) al mama word :D Al snap ik t als je er tegenop ziet!

Een hoop eigenwijze kindjes hier dus die allemaal zelf besloten hebben om in December geboren te willen worden. Nouja dan is t hun eigen schuld als ze er later 'problemen' mee krijgen op hun verjaardag :p hahahaha

16. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voelen jullie je kleintje ook wel eens een dagje minder?? Vandaag lijkt onze kleine zo rustig.. Als ik m zit te pesten door in m'n buik te porren krijg ik wel reactie.. dus dan zal t wel goed zijn toch? "het" beweegt alleen minder uit zichzelf zeg maar.

17. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Zwangervan2e, moet lachen om je december berichtje hahaha! Maar het is ook een gezellige maand!

Soumayyaah, hoe was de uitslag van de dok.

Wendy, nog wat gekocht bij het tuincentrum?

babyonboard, hier ook ineens dagen dat ze een stuk rustiger is.
    Volgens mij moet je de beeb minimaal 7 keer per dag een keer voelen bewegen? Nooit fijn he als ze ineens zo rustig zijn.

Jammer dat het niet gelukt is Mmarianne. Was het pijnlijk?

Hier nog babyloos (gelukkig natuurlijk) op een gegeven moment kwamen de harde buiken om de 30 min dus ben ik maar gaan slapen. Had trouwens heel weinig gedaan gister.. dus echt niet druk geweest.. Vandaag weer heel rustig aan.. en nog steeds wel harde buiken.. en mn darmen hebben zich helemaal leeggemaakt .. hmm ik denk dat het heel langzaam wel begonnen is.. maar de vorige keer ging het eigenlijk net zo!

Dus dat kan nog wel ff duren.. bleef toen ook twee weken lang op 5 cm steken! Dus ga er vanuit dat dit wel iets doet die harde buiken maar niet zo snel.. heeeel langzaam.

18. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    BabyOnBord jah, neon kleine is vandaag ook extreem rustig en dat gebeurd wel vaker, hadden mijn andere kinderen ook wel eens maar als het morgen nog zo weinig is toch ff een ctg laten maken hoor! Beter een keer te veel als te weinig toch? Vind ik in iedergeval wel.

Ook hier was geen decemberbaby in de planning ik zij tegen mijn man agh dat lukt toch nooit in een keer en plus dat ik die maand een schimmelinfectie had en we dus bijna niet gesext hebben maar hup daar zat toch een winnaar bij! Maar goed ben hoe dan ook erg gelukkig dat zwanger worden zo makkelijk ging ik lees en zie veel te vaak dat het anders is nou dan maar een kerst of nieuwjaars baby toch?! Vind ik.

Heb vandaag toch weer toe gegeven aan mijn schoonmaak woede al moet ik eigelijk wat rustiger aan doen maar heb eigelijk weinig harde buiken gehad en het schoonmaken ging me goed af met als resultaat een blinkend schone woonkamer ( heb zelfs de gordijnen gewassen hihi en dat ruikt zo heerlijk mmmmmm)

19. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wat goed, zelfs de gordijnen gewassen! Heb vouwgordijnen, maar die ga ik niet meer wassen hoor.. dat gaat me niet lukken.. ach ze zijn vrij nieuw dus zullen vast nog wel schoon zijn ;)

Maar wel heerlijk als je ff flink gepoetst hebt!

20. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens t eten ging ons hummeltje weer flink te keer, dus ga der maar vanuit dat ie gewoon lui was vandaag :p T probleem van 'even een ctg' laten maken is dat ik er een half uur voor met de auto moet rijden naar t ziekenhuis.. en aangezien mijn man de auto mee heeft naar zijn werk is het voor mij een hele onderneming daar te komen.

@zwangervan2e: Lekker he als t huis weer schoon en fris is! Ik heb vandaag alleen wat stof afgedaan.. ik ga a.s. dinsdag even flink soppen voor ik alle kerstversiering op z'n plek leg ..

@Senna: Fijn dat alles nu weer rustig is bij je!

Harde buiken heb ik zowat de hele dag (al vanaf week 25 ofzo)... maar bij mij doen ze geen pijn. Ik hoef maar over mijn buik te poetsen en t word een keiharde bal :(

Zo we zijn ondertussen allemaal weer een dag dichterbij onze bevalling :D Mijn dag zit er alweer bijna op.. duik zo lekker tegelijk met de kinderen mijn bed in om daar nog wat tv te kijken...

Deel Deze Pagina