35 weken zwanger! wie telt er mee af de laatste 5 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik krijg weer een latertje vanavond moet nog naar borstvoedingscursus dus s lig er pas tegen 11 uur in. En das voor mij doen best laat. Haha tot morgen dames! En slaap lekker voor straks!

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    @Senna

Had een laxe dag vandaag dus heb mn tuincentrum avontuur voor morgen bewaard..Manlief werkt dan tot 21u dus is wel fijn als ik een reden heb om de deur uit gaan haha..Ben ik ook weer ff uit huis..Hoop dat je beebje er inderdaad net als de 1keer wat lang over doet dan heeft het nog eventjes om wat aan te sterken in je buik!
    Ga morgen ook eerst de letters van de kleine behangen (die komen in de naam op de muur)

@Soumayaah

Hoe was het in het zh?

@Babyonboard

Ja ja weer een dagje dichterbij haha.. Fijn dat kleine zich weer even luid en duidelijk heeft gemeld, minder voelen hoort bij de termijn maar ik ben toch ook niet gerust als het ineens heel erg schilt met gister bijv.
    Jij nu lekker op je bedje tv kijken, geniet er van!!

@Zwangervan2de

Lekker gevoel he alles schoon nu! Gordijnen wassen, alleen voor de geur zou ik het elke week willen doen haha..
    En ook jullie beebje een onverwachts dec exemplaar haha..

@Harde buiken

Hier nu ook erg veel last van, ze doen soms wel en soms geen zeer.. Nu ook een beetje raar gevoel in mn buik..Zal wel bij de laatste loodjes horen denk..

Ik zo ook lekker met de voetjes omhoog, finale exp robinson kijken en jonge artsen..

3. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen :)

Ik lag vanmorgen al om 8 uur bij de verloskundige op de tafel :$ Merkte gister toen ik me aan t wassen was dat ik een grote ( zo'n 4cm lang en 2cm dik) 'bult' in m'n babyuitgang (wat is dat je baarmoederhals?) had zitten. Schrok me rot, gewoon slecht geslapen ervan. Dus vanmorgen meteen de verloskundige gebeld en mocht meteen komen.. bleek het ontlasting te zijn :) Maargoed ze kon snappen dat ik er flink van geschrokken was...

Lekker begin van de morgen dus haha..

Ze voelde meteen mijn baarmoedermond, die zat nog dicht maar was wel al zacht, iemand een idee wat dat inhoud?

4. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    @ babyOnBoard, das wel een actie jah!.
    Dat je baarmoedermond zacht is wil zeggen dat hij week is, dus het voorwerk is begonnen, nu zal er dus makkelijk ontsluiting ontstaan! T is dus een goed teken maar goed dat wil nog niets zeggen over wanneer je bevalt bij mijn 1e had ik een zachte bmm met 34 weken had ik met 36 weken 1cm en met 38 weken 2 cm maar ben.ingeleid met 38 weken dus of het daarna snel uit zich zelf zou beginnen weet ik niet! Maat t is een goed teken in elk geval! Haha.

En dames, hoe heeft de rest van jullie geslapen?
    Ik als een roosje, ik heb alleen denk ik een schimmelinfectie dus zo ff de ha bellen voor een recept.
    Ik voelde me trouwens gisteravond heel naar en raar! Ik werd plots heel misselijk en duizelig en een enorme druk op mijn hoofd, nu is het over ben uiteindelijk wel in slaap gevallen maar voelde me heel benauwend en gejaagd, heel stom. Kent iemand dit?

5. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zwangervan2de: Klinkt als een paniekaanval(letje) wat je gehad hebt gister.

Nou mooi dat t voorwerk al begonnen is bij mij :D maargoed ga er nog steeds ervan uit dat ik de 41 weken ga halen :p dan kan t alleen maar mee vallen.

Was wel echt even schrikken hoor als je ineens zo'n grote harde bult hebt zitten, ik dacht al aan de meest enge dingen zoals tumoren enzo :) Dacht ook, die baby kan er zo nooit uit komen, de boel zit straks helemaal dicht! :)
    De verloskundige dacht aan mijn verhaal aan de telefoon eerst dat t mijn baarmoeder was die aan t verzakken was, maar gelukkig bleek t iets heel onschuldigs te zijn.

6. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Gelukkig maar babyonboard! Ik zou ook schrikken denk ik. Brrr. Dat verwacht je toch ook niet toch? Nou gelukkig was/is het niets.

Een paniekaanval kan je dat zomaar krijgen dan zonder dat je iets doet? Ik ging gewoon naar bed! Nou ja t is over das het belangrijkste.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ook goeiemorgen @BabyOnBoard :D ...logisch dat je schrikt natuurlijk maar viel gelukkig mee.

Ik had eergister @zwangervan2e: ook misselijk en hoofdpijn en warm en had ook hele doffe oren...na een paar minuten was het weer weg :(
    Heb ervaring met paniekaanvallen en dat was dit niet...

En het draaien van gister vond ik eigenlijk wel meevallen. Ze probeerde met haar hand onder het kontje te komen en daarvoor moest ze wel diep m'n buik/bekken in en dat is best gevoelig natuurlijk! Ik kan me heel moeilijk ontspannen maar ik deed het goed zei ze en dat voelde ik zelf ook wel. Misschien dat de echte pijn, ben wat horrorverhalen tegengekomen, het draaien is maarja meneer wilde dat dus niet.

Heb vanwege m'n gestel altijd wel rekening gehouden met een keizersnee en het moet zo zijn schijnbaar...even kijken welke dag ons het best uitkomt :D

Ik ben van de planning, hou niet zo van verrassingen, maar toch best vreemd om de datum van bevallen al te weten denk ik. Oh alles is zo dubbel, de ene keer wil ik dit en de andere keer dat...herkenbaar? ;)

8. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja kan hoor, ik heb t aan t begin van m'n zwangerschap gehad (toen ik nog niet wist zwanger te zijn) ... dan werd ik midden in de nacht doodziek wakker, buikpijn, misselijk, duizelig, gejaagd, t gevoel alsof al m'n zeunuwen op springen stonden, m'n hoofd dat op ontploffen stond. Geen idee waar dat vandaan kwam :( Heb t 3x gehad..

@Mmarianne: Weet je al wanneer je dan eventueel een keizersnede krijgt ?? Die planning mis ik ook wel een beetje ... houd ook niet zo van verrassingen, weet liever waar ik aan toe ben.. maargoed ben toch blij dat ik gewoon kan gaan bevallen.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Goedemorgen allemaal!!

@Babyonboard

Jeetje snap dat je even goed schrok en er vanacht wakker van hebt gelegen.. Gelukkig niets ergs! Mooi dat je bm al aan het verstrijken is, er gebeurd iig al iets. Maar inderdaad kan nog weken duren dus snap je 41 wkn instelling gelemaal!!

@Zwangervan2de

Raar die "aanval" ik herken het zo niet 123 maar ik voel me sinds dag of 2 wel "anders". Krijg het dan ineens heel warm, een soort knoop in mn maag en dan die harde buiken/ongi krampen. Vanacht heel de nacht op en af wakker/slapen/wakker/slapen en zo'n raar gevoel in mn buik.. Soms denk ik t zijn mn darmen, dan voelt t weer als mijn baarmoeder.. T zal er wel bijhoren vrees ik maar fijn is anders..
    Jij ook ff huisarts raadplegen dus.. Hier veranderd mn afscheiding nu ook, wordt melkachtiger en wat geler maar het ruikt niet, heb geen jeuk of branderig gevoel. Zou ik hiermee ook langs moeten gaan of hoort dit bij de laatste weken? Ben benieuwd of jij langs moet komen of dat ze zo wat uitschrijven.. Laat je het even weten?

@Mmarianne

Gelukkig was je draapoging nu pijnloos, maar idd kan goed wat jij zegt natuurlijk. Als het niet te draaien is kun je dat ook (nog) niet voelen natuurlijk..
    Hier nog iemand van de planning, mn bevalling afwachten is dus ook niks voor mij haha.. Hoop dat ik niet overtijd ga..
    Begrijpelijk dat je twijfeld hoor, keizersnede heeft natuurlijk in jou geval voor en nadelen. Hopenlijk hakt de gyn de knoop voor je door,hoef je inderdaad mischien alleen een "leuke" verjaardag uit te zoeken voor je beebje..

Hier dus weer een gammele nacht gehad,maar goed de dag is weer begonnen.. Nog steeds wat last van mn buik, niet dat ik niks kan hoor maar t zeurt zo'n beetje op de achtergrond de hele tijd.. Verder niks afgesproken vandaag,heelijk rustig dagje dus!! Manlief ook pas laat thuis dus heb alleen hond en mezelf om nar te kijken vandaag. Ga straks ff boodschapjes doen, ff neuzen bij t tuincentrum en vanmiddag nog ff crea bea doen met de letters voor de babykamer.. Dan lekker optijd mn huispakkie aan denk en nog eens poging wagen om mn nagels te lakken, zal mn voeten ook meepakken..heeft de vk ook wat vrolijks om naar de kijken haha..

Jullie nog wat is de planning vandaag?

10. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    @ wendy339 ik hoef niet langs te komen ik mag gewoon gynodaktarin ophalen bij de apotheek 3 dagen een pil in je fluffy voor het slapen. Bij mij irriteert het wel wat is een beetje rood en branderig dus dat was duidelijk voor de assistente. En ik heb het vaker gehad dus herken het wel maar heb wel heel veel afscheiding zo op het eind nu had ik bij mijn andere 2 eigelijk veel minder overdreven.

11. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Baby ging net even helemaal los in de supermarkt.. was even bang dat ik ter plekke ging bevallen! :$ Gelukkig is ie weer in slaap gevallen en kon ik verder met boodschappen doen.... de aankomende weken worden spannend, hopelijk beval ik gewoon thuis (of nouja t ziekenhuis) en niet midden in t gangpad van de supermarkt :p

Het is toch wel erg rustig in dit toppic? Heb t idee dat de helft is afgehaakt... joehoee waar zitten jullie allemaal??

12. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik ben er nog hoor ga zo ff shoppen!

13. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi, voor mij is het ook de laatste 5 weken aftellen. Vind het weer super spannend!

14. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Ik lees wel zo nu en dan wat hoor babyonboard, maar ben erg slecht te pas afgelopen dagen! Maar je kindje komt vast niet midden in de supermarkt hoor, doorgaands gaat een bevalling maar zelden zo snel!

zwanger van 2e, ga je nog voor iets specifieks naar de stad? En hopelijk werkt je schimmelding snel!

Saartje1, gezellig! Kom maar lekker meekletsen. Zoals je ziet wordt babyonboard al wat ongeduldig van dat rustige gedoe hier!

15. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    whaha ja dat weet ik ook wel :p, was ook meer bedoeld als grapje ;)

Saartje1 : welkom!

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    @Babyonboard

Ik ben er ook nog braaf hoor!! Vind het wel leuk zo samen aftellen! En haha zou echt een film bevalling zijn dan zo midden in de supermarkt tussen het gangpad.. Nee doe maar niet.. ;)
    Leuk he dat die beebjes zo "los" gaan op plaatsen waar het niet echt uitkomt.. Ik stond net bij het tuincentrum met zo'n samba buik, was blij dat ik een sjaal om had haha..

@Saartje

Welkom meis,babbel gezellie mee! Volgens mij is het jou 2de kindje of niet? Omdat je schrijft "weer" spannend ;)

Ik wilde rustig aandoen vandaag, maar heb toch weer de keuken uitgesopt,boodschapje gedaan,kado's ingepakt, stofzuigen en dweilen beneden hond uitlaten en naar t tuincentrum geweest.. En nu dus weer kacheltjegaar..Ik wou dat ik wat meer rust in mn kont had haha.. Wat me opviel bij t tuincentrum; zoveel zwangere mutsen, volgens mij masaal aan de nestel december drang haha

@zwangervande2de

Mmm dan zal dat van mij wel gewoon bij de zwangerschap horen (afscheiding) heb verder ook totaal geen klachten.. Maar smerig vind ik het wel, bah! Hoop dat jou fluffypillen goed helpen meis!
    En nog wat leuks geshopt? Of was je nog weg voor de last minute sint inkopen?

17. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel :)

Het is mn derde alweer, maar blijf het spannend vinden.
    Zijn jullie ook nog aan het shoppen voor de baby?
    Ben nog op zoek naar een sneeuwpak/skipak voor de baby. Denk dat ik die morgen maar eens ga halen.

Wendy339, ik kan het ook niet laten om de keuken voor de zoveelste keer weer eens te soppen.

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Welkom Saartje!

En ik leef nog hoor... heb ff snel bijgelezen en dat was niet veel hahah!
    Wendy nog naar tuincentrum geweest? of ging je morgen?

Babyonboard, jij was er dan ook vroeg bij.. gelukkig dat eer niets was..

zwangervan2.. ooh vreselijk die bommen voor die schimmel.. heb het ook wel eens gehad.. en dat brandde enorm!

Hier vandaag veel doorgebracht in het zkhs.. moest weer een dagcurve.. en na de tweede maar ff voor een extra controle geweest.. die harde buiken zijn wel veel en ook pijnlijk.. plus minder leven.. naja wou eigenlijk niet met die onzekerheid het weekend in.. Dus ff een check up gehad.. hartje was goed, placenta goed, vruchtwater nog voldoende, geen blaasontsteking en van onderen kon ze er met 1 vinger bij ofzo maar dat was normaal voor deze termijn en bij een 2e zwangerschap..

Dus no worry's!! Maar wel weer rustig aan doen.

Hebben jullie ook dat je niet meer op je rug kunt liggen? Moest dat vanmmiddag met die echo.. echt ik werd zooo naar ervan.. die buik lijkt dan wel de mount everest.. zo'n harde grote punt word het.. en misselijk niet normaal.

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    @Senna

En suiker ook oke? Gelukkig weer een check up gehad kun je inderdaad gerust het weekend in! Ik kan ook niet goed op mn buik liggen, ik krijg het dan benauwd en kom lucht te kort..Akelig gevoel, net een steen die je op je borst/buik ligt..

@Saartje

Jou 3de kindje, geloof idd dat elke zwangerschap/bevalling anders is. Alleen jij weet al ietsje beter wat er te gebeuren staan als mij denk ik haha (mijn 1e).. Alle goed met je tot nu toe? (buiten de befaamde nesteldrang)

Ik hier sinds vanmorgen toch dikke vingers, mn handen tintelen ervan..akelig gevoel is dat! Heb al extra water gedronken vandaag maar vrees dat ik nu op aan t blazen ben (pfff)

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    En o ja Senna ik ben vandaag geweest, heel die winkel doorgewaggeld en mn score bij de kassa; 1 witte kerstster (plant) en een zilver ding met waxinelichtjes erin voor op tafel.. Ach ja was wel leuk om ff te gaan kijken, kreeg helemaal zin in de kerstboom!! Ga dinsdag ook de boom zetten hoor ;)

Deel Deze Pagina