35 weken zwanger! wie telt er mee af de laatste 5 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hoi,

vast clubje al? Of kan er nog iemand bij die aan het aftellen is....met smart!!

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Van mij mag je gezellie meekletsen hoor!!
    Welkom ;)!!

3. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees al een poosje mee, maar had me nog niet aangemeld ;) Inmiddels ben ik zondag 37 weken, dus nog 3 weekjes! Baby is een meisje en ontzettend druk... Dat gaat nog wat worden straks ;)
    Doe niet superveel meer, laat me lekker verwennen door mn mams die me veel helpt in huis en heb natuurlijk een klein lief jongetje van 15 maanden rondlopen, dus wat dat betreft heb ik het druk zat!
    Zolang ik alles een beetje bij kan houden in huis, wassen/strijken/ruimen, ben ik al blij.
    Voor baby zijn we bijna klaar, moeten nog plinten op de kamer komen, maar dat wordt als het goed is zo snel mogelijk geregeld :) Verder zijn we nog op zoek naar een 'showpak', we houden erg van scandinavische kinderkleding, maar zijn er nog niet helemaal over uit, maar moeten toch maar snel gaan bestellen....

Alle dames hier heel veel succes met de laatste loodjes!

4. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ben niet afgehaakt, maar erg druk geweest afgelopen dagen :D vandaar dus even snel snel terug gelezen, voor zover.

@ wendy 339 en senna; de uitslag van de echo van mn borst was niet best. Het was 1 cm gegroeid. De grootte was nu 3,5 x 3,5 x 1,5 cm :O echt groot dus..... ze raadde me aan om het pas te laten verwijderen wanneer ik klaar ben met bv. Ze heeft wel gezegd dat het niet persee noodzakelijk is om te verwijderen, omdat het in 1e instantie niet kwaadaardig is.. maar zoiets kan ze niet met 100% zeggen en ze zei dat ze ook niet weet hoe het zich ontwikkeld..... dus het blijft voorlopig nog even zitten wat mij betreft ;)

@ babyonboard; kan me voorstellen dat je daarvan geschrokken was, gelukkig heetf de vk je gerust kunnen stellen en was het niks ergs!

@ senna.. fijn zeg, dan kan je ook weer een beetje genieten van ej weekend zonder je de hele tijd zorgen te hoeven maken!

@ anette08 en antares; welkom!

Ik ben 36 weken vandaag.... jippie! Alleen vraag ik me soms af of ik de baby niet te weinig voel. Ik bedoel, niet in hoe vaak... want ik voel wel duidelijk leven. De baby beweegt wel, en draait soms ineens. Of ze heeft de hik.. En af en toe voel ik een schop daar beneden ofzo.... :) maar bij een vriendin zag ik echt hele armpjes/elleboogjes/beentjes voorbij komen. Af en toe denk ik.. misschien komt dat nog?? Of misschien is ze gewoon rustig?? Of ligt ze juist met haar billen of rug tegen mijn buik en schopt ze tegen de achterkant? Ik voel namelijk regelmatig wel een harde bol of een groter hard iets (ruggetje?)Nu ben ik echt niet dik, en heb geen vetlaag op mn buik ofzo .. dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij... heb 2 wk geleden echo gehad bij de gyn en die zei dat alles ok was, hartje enzo was ook super. Ze woog iets van 2316 gr. Als ik dan zo aan het malen ben dan denk ik...... straks is er wat mis! Meiden die rond 36/37 wk zijn.. wat voelen jullie??

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Alle nieuwe van harte welkom! klets gezellig mee!

Wendy, hier ook dinsdag maar meteen neerzetten hoor die boom! Wil nu al wel.. maarja sint is nog niet weg he ;)
    Dat je dat nog zo goed volhoudt dat gesjouw in winkels! Vind dat echt moeilijk hoor, die buik word zo hard en trekt me helemaal voorover.. dus hier gaat dat niet lukken (ga gewoon in rolstoel dan.. haha )

Krijg dinsdag de uitslag van de suiker, maar hij is de hele zwangerschap nog goed geweest. Dus verwacht er niets van. Dit is ook de laatse keer prikken als het goed is. Ze willen er zeker van zijn dat het oke is zo vlak voor de bevalling, anders heeft de beeb andere nazorg nodig.

Soumayyaah, hoe trapte ze eerst dan? echt met volle kracht? Ben iets minder ver dan jou maar heb wel een baby in de buik die dik drie weken voorligt qua groei en nu al over de drie kilo is.
    En hier zijn het echt bobbels die voorbij komen. Dat getrap van een paar weken geleden is er niet meer.. de bewegingen voelen heel anders aan.

6. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik voel nu ook wel getrap, maar dan meer van binnen ofzo. Het voelt alsof het 'in' mn buik is... tegen de achterkant aan. Niet tegen de voorkant dus.. waar mn navel zit, maar meer tegen mn rug ofzo. (snapje me nog :p) Ik zie het niet aan de buitenkant. Ik zie inderdaad wel verschil in de bewegingen dan daarvoor. Toen waren het echt schopjes. Nu voel ik meer gewoon dat de baby draait oid als ik beweging voel. 1,5 week geleden was ze door de gyn geschat op 2316 gr. Lag ook met dr hoofdje beneden..

7. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Welkom nieuwe dames!

Ik hoop dat mijn fluffypillen snel hun werk doen, wil niet graag bevallen met een schimmeltje.

Ik heb vanmiddag gewinkeld voor kleding voor mijn dochter niets gevonden grrrr, vanavond nog ff de stad ik geweest alleen kleding gevonden voor manlief helaas weer niet voor dochterlief dus zit er niets anders op om morgen maar weer te gaan winkelen. Haha. Ik kan het gelukkig nog prima. En morgen ook nog ff de laatste sintinkopen doen en nog wat luiers voor mijn zoon! En nog wat andere frummels! Hier komt de kerstboom volgendeweek vrijdag! Ik lees morgen al jullie berichtjes ff door!

Slaap ze dames.

8. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen allemaal

Welkom nieuwe a.s. mama's! Leuk dat jullie ook komen kletsen!

Saartje1: Leuk een 3de, dan ben je al de 4de in dit toppic die een 3de verwacht geloof ik! (ik verwacht ook de 3de)

Senna: fijn dat alles goed was!

Soumayyaah: Die van mij heeft ook dagen dat ie rustiger is, vind t ook maar niets hoor! Nog maar een paar weekjes gelukkig.. laten we er maar gewoon vanuit gaan dat alles goed blijft gaan. Al heb ik ook van die spookverhalen in mijn hoofd hoor :)

Kerst: Hier komt er geen boom in huis dit jaar, die plek word ingenomen door de box straks ;) Maar we hebben voor het raam een enorme boom staan buiten, die gaan we dit jaar optuigen :) Ik heb de lampjes er van de week al ingedaan omdat ze zulk slecht weer af gaven heb ze alleen nog niet aangezet, dat komt dinsdag. dan gaat ook de rest van de versiering er tussen de buien door in. In huis heb ik een berg guirlandes (zal vast verkeerd geschreven zijn :p) dus dan hebben we ook de kerstgezelligheid in huis, maar ook dat pas dinsdag. Eerst even pakjes avond vieren.

Winkelen: Ik heb alles wel in huis gelukkig, ben al kapot als ik even om boodschappen ben geweest. Mijn man heeft altijd de auto mee dus doe alles lopend, en dat is nu een behoorlijke onderneming!

9. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    dames mag ik heel even klagen:(
    heb zo'n rotnacht gehad met zulke krampen:(
    ben zo misselijk/beroerd ervan pfff weet even niet wat
    ik er mee moet

10. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inkie86: Strekte ermee! We hebben allemaal wel eens van die dagen helaas. Gelukkig komt er na regen altijd weer zonneschijn!

Alle nieuwe dames willen zich misschien ook op t lijstje zetten?

20-12 Senna
    21-12 janna (15-12 geplande keizersnede)
    22-12 MMarianne
    25-12 BabyOnBord
    25-12 sjapaz
    26-12 wendy339
    26-12 10Emma10
    28-12 biancamv2
    29-12 bull22
    29-12 zwangervan2e
    30-12 inkie86
    31-12 Soumayyaah

11. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    20-12 Senna
    21-12 janna (15-12 geplande keizersnede)

22-12 MMarianne
    25-12 BabyOnBord
    25-12 sjapaz
    26-12 wendy339
    26-12 10Emma10
    28-12 biancamv2
    29-12 bull22
    29-12 zwangervan2e
    30-12 inkie86
    31-12 Soumayyaah

04-01 Saartje

Ik heb mezelf er ook bijgezet :)

12. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Saartje

Jou 3de kindje, geloof idd dat elke zwangerschap/bevalling anders is. Alleen jij weet al ietsje beter wat er te gebeuren staan als mij denk ik haha (mijn 1e).. Alle goed met je tot nu toe? (buiten de befaamde nesteldrang)

[/Q86UOTE]

Ik weet nu wel wat een bevalling inhoudt idd. Mijn advies is gewoon het hele gebeuren op je af laten komen, komt allemaal wel goed.
    Gaat verder wel goed hoor, moet alleen niet zoveel doen met die buik, maar is o zo moeilijik om stil te zitten.
    Nog dikke vingers? Ik heb mijn trouwring vorige week af moeten doen, ging heeeel moeilijk, ik moest zeep gebruiken.

@ inkie86 hoe gaat het nu met je?

Wel leuk trouwens, dat we een paar kerstkindjes ertussen hebben zitten.

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    @Anette

Welkom meis.. En nog gesnuffeld naar scandinavische pakjes? Kan me er even geen voorstelling bij maken, wat is het precies voor soort kleding?

@Soumaaya

Balen meis dat die knobbel toch weer gegroeid is, is toch een flinke afmeting! Fijn dat je in ieder geval wel de bv mag gaan geven,maar ik zou het er daarna zo snel mogelijk wel uit laten halen.. Niet fijn maar zo in onzekerheid en afwachten of het "goed" aardig is is ook geen optie lijkt mij..

Hier een over het algemeen drukke beeb, voel geen echte schoppen meer (ja af en toe een knie/voet in mn zij) maar wel veel gebobbel, dus een rug of kontje dat omhoog komt of zichtbaar verschuift.

@Senna

Ja ik zou ook liever vandaag al een boom gaan halen haha maar ik schend de st klaas regels niet. Volgend jaar gaan wij er ook weer aan geloven (pakjesavond) heb daar ook wel weer erg veel zin in..Beetje terug naar mn eigen kindertijd haha..Nu deden wij altijd kerst vieren met kado'tjes..
    Het "gesjouw" hou ik nog wel redelijk vol hoor maar ook geen uren meer, en in van die warme winkels ben ik ook zo weg wordt daar gewoon niet goed pff..En de ici paris en douglas kom ik ook ff niet meer, jeetje wat een lucht dat daar hangt (normaal geen last van hoor)

@Zwangervan2de

Balen is dat he als je niks kunt vinden in de stad terwijl je het echt nodig hebt..Jij kan dus ook net als ik nog lekker rondhobbelen in de stad, vandaag ga je weer lees ik :)
    Hoop dat je nu wel kan slagen met de kleertjes en spullen.. Hoop dat t weer wel beter wordt dan want nu ist niks..

@Babyonboard

Hier de luxe van een eigen auto dus ik kan mede daardoor nog veel de hort op, als ik alles lopend/fietsend zou moeten doen zou ik ook meer huis gebonden zijn hoor! Fijn dat alles al binnen is, geen stress voor jou dus!
    Hier wel een kerstboom maar wel op andere plaats en een kleintje. Hier ook op de vertrouwde plek de box nu..
    En ach zoals jij t doet is het toch ook "feestelijk" en helemaal kerst, niks mis mee hoor!!

@Inkie

Tsja we gaan het nu allemaal voelen hoor de laatste "loodjes".
    Maar aan zo'n opmerking heb je helemaal niks natuurlijk ;)
    Vandaag lekker rustig aan meis, lekker luieren en hopen dat t rotgevoel weg zakt en dat je morgen na een beter nachtje weer de "oude" bent.. En als je t echt niet vertrouwd ff de vk bellen natuurlijk!

Ik ook niet al te best geslapen helaas, kon mn draai niet vinden.. En toe ik ff sliep droomde ik dat ons kleintje geboren was en dat het precies rond 1 oog een hele grote wijnvlek/ooivaarsbeet had. En ik vond het zo lelijk..en iedereen maar zeggen dat ik een mooi kindje had.. Kreeg er een schuldgevoel van toen ik wakker werdt..
    Ik al bij de kapper geweest net, toch maar ff bijpunten voor alle feestjes as week en dan lig ik in ieder geval "netjes" in mn kraambed.. Kreeg leuke complimenten over mn buik , zagen van achter niet dat ik zwanger was en ze vonden me zo mooi naar voren dragen.. Ze schrokken zelfs toen ik vertelde dat ik bijna 37 wkn was haha.. Of ze t menen of niet, altijd leuk om te horen! Verder hondje al even snel uitgelaten en wat boodschappen en een visje gehaald bij de visboer..
    Nu ff wat eten, een kop thee en dan wat aanrommelen in huis. Vanavond vrienden op visite dus mssn dat ik nog wat lekkers ga bakken voor bij de koffie (ben aan t klooien met fondant en marsepein) * ik wordt uber burgelijk*

Jullie nog "wilde" plannen?
    En vraagje; jullie ook last van die tintelende worsten vingers? (vocht)

14. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ook hier een beroerde nacht achter de rug heb ieder uur voorbij zien komen op de klok! Niet van krampen if harde buiken ofzo ik weet het eigelijk niet!

en ik ben geslaagd in de stad hoor! Had. Het vanochtend eigelijk zo gevonden maar wat een wind! Ik ben nog met mijn dikke buik aan het rennen geweest haha denk niet dat het charmant was maar de pet van mijn zoon waaide weg duzz dan moet je de keuze maken lekker laten waaien of rennen ik koos voor het laatste want hij kan niet zonder zijn petje! En het ging me nog goed af ook haha

Ik heb net ook ff op de weegschaal gestaan en schrok wel ff 3 kilo in 2 weken maar in totaal 13 kilo en daar ben ik nog zeer content mee haha.

Nu wel behoorlijke menstruatiekrampjes en harde buiken! Vanavond en morgen sinterklaas vieren!!!!

15. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    zwangervan2de: Vervelend dat je zo slecht geslapen hebt! Vermoeiend is de dag dan he! Wel knap van je dat je nog een sprintje getrokken hebt haha, dat zie ik mezelf niet meer doen :p
    13 kilo is zeker netjes, ik haal de 20 kilo vrees ik :$
    Doe maar rustig aan dan nu, anders vier je morgen misschien wel een ander feestje haha:D

wendy339: Hier ook worstenvingertjes.. echt geen gezicht. Heb m'n trouwring af moeten doen :(
    Raar he die dromen, hier ook hoor.. droomde dat de kleine vertelde (vanuit mijn buik) dat ie de 23ste komt ;) Nou we zullen zien of ik voorspellende dromen heb of niet haha!
    Enne lekker toch burgelijk zijn... ik vind t heerlijk :D

16. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Indd vervelend van dat slapen zwangervan2e.. en voro jou ook fijn dat je nog kan shoppen!En die 3 kilo is wel normaal denk ik.. kindjes groeien nu toch op hun hardst.

Wendy, die winkels mijdt ik nu ook hoor hahaha.. eigenlijk liever alle winkels .. maar das meer omdat ik het niet volhoudt.. ik kan niet wachten om straks weer te gaan shoppen! dat mis ik best!

Babyonboard, das ook leuk toch een kerstboom voor het huis!

Saartje hier ook de ene dag dikke worstenvingers en de andere dag weer niets.

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hey dames sorry dat ik een paar daagjes niet heb meegekletst. Ik hou wel veel rust nu,heb ook weer weeën die nu wat heviger zijn,weet ook nu de inleid datun als de kleine niet zelf komt voor de 38 weken. 14 dec word dan de datum. Weten jullie of een warme douche helpt tegen de weeën,ze moet er nog even 4 dagen in blijven. Ik ga ff douchen.pijntjes zijn niet zo leuk nu,dus kan tijdens de bevalling nog mijn lol op. Ik lees na het douchen even bij.

18. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    hier is het gelukkig weer rustig! pijnlijke krampen zijn gelukkig sinds vanmiddag weg kleintje is wel erg rustig in vergelijking met normaal
    maar zolang ze zich maar laat voelen maken we ons niet druk.

vriendlief heeft vandaag de klossen onder het bed gedaan en moet zeggen dat het echt wel fijn is hoor nu het bed zo hoog staat

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Goedemorgen dames.

Iedereen weer een goed nachtje geslapen? Ik op de wandelingetjes naar de wc na wel oke geslapen gelukkig!

@inkie

Gelukkig voel je je weer beter, hier staat stretcher ook al op klossen (bed kan niet) en aangezien ik niet thuis beval is het alleen voor de co tijdens mn kraamperiode.

BiancaMv2

Spannend bij jou meis, over 10 dgn heb jij je kindje zoiezo!! Hoop wel inderdaad dat het nog even een paar daagjes blijft zitten, maar om al die tijd nog weeen te hebben lijkt me ook niet fijn.. Succes meid en idd rustig aan!

@Senna

Ja shoppen voor mezelf mis ik ook hoor, wil gewone kleren kopen, hakken aan etc. Nu loop ik ook wel door de stad maar ja dan koop ik een accesoire of een nagellakje maar verder ook niks voor mezelf.. Meestal voor een ander haha..

@babyonboard

Haha die dromen, de 23ste heb je "doorgekregen" nou we gaan het zien! Jij ook al richting de 20kilo aan het gaan lees ik, ik haal het ook vrees ik vooral met dat vochvasthouden nu. Woog gisterochtend 66.5 en gisteravond 68.5, heel mn enkels en vingers vol met vocht pfff... Ik blaas echt op nu..

@Zwangervan2de

Netjes hoor 13 kilo! Mischien hou je nu ook wat meer vocht vast of maakt je kleintje een groeisprongetje..
    En had de sint ook voor jou wat meegenomen of alleen voor de kinders?

Ik ga denk vanmiddag ff met manlief de boom al halen, kan hij hem in de bak zetten en de lampjes doen en ik hem dan morgen en overmorgen op mn gemakje versieren.. En net besloten dat ik vanavond bij de griek wil gaan eten, vieren dat beebje morgen 37 weken is en wie weet 1 vd laatste keren dat we voorlopig met zn 2tjes uit eten kunnen..

Hoe ziet jullie dagje eruit meiden?

20. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Goedemorgen! Hier ook als een roosje geslapen.... ben nu net pas uit bed!! Mijn mannetje had me laten liggen, ik had het blijkbaar nodig zei hij...achja, is ook wel een keertje lekker!!

Balen dat jullie zo veel vocht vasthouden zeg....Lijkt me alles nog extra ongemakkelijk maken! Hier niks geen vocht, en ben tot nu toe 7kg aangekomen.... wel erg krapjes.

Ik zag geloof ik Bianca over de douche: Mijn verloskundige zegt altijd dat als je wat weeën hebt je paracetamol moet innemen en moet gaan douchen. Dan gaat het ofwel afnemen, ofwel doorzetten. Ze zegt constant dat ik gewoon moet gaan douchen als het weer fors op komt zetten!

Hier veel last van mijn darmen... hele boel is opgezet en pijnlijk. Bah, hoop dat er snel weer een beetje schot in zit maar ik sukkel er al weken mee, ondanks alles wat ik doe om het beter te maken. Ze kunnen weinig doen om me er verder mee te helpen, ik moet maar hopen dat beebje niet over tijd gaat!

Verder vandaag hier als de malle klussen aan mijn gedicht! Ik heb 8 regels en maak er een rebus van. Maar man wat een werk!! Ik moet nog 3 regels, dus dat wordt het grootste deel van mijn middag. En dan vanavond gezellig sinterklaas met vrienden. De gedichten zijn altijd hilarisch en de suprises wordt ook echt aandacht aan besteed. Wordt dus wel een gezellig avondje!

Ennnn de 37 weekjes zijn bereikt! Normaal zou ik zeggen, kom maar kleintje... maar heb liever dat ze nu een paar daagjes wacht, met sinterklaas lijkt me niet zo leuk! Dus eind van de week ofzo?

Deel Deze Pagina