Laat maar je staat er al tussen haha, ik heb eigelijk nergens last van haha. Beetje krampjes zo nu en dan maar verder niet.
Marianne en Emma: Hoe doen jullie nu alles?? Ik baal er echt van dat ik zo mobiel ben als een baksteen. Ik ben vanmorgen naar de verloskundige heen en weer gelopen voor controle, hier zo'n 700 meter verderop denk ik en kan nu amper meer van de bank af komen.
Doe niet veel meer ...strompel wat door het huis heen, doe wat afstoffen, haal de vaatwasser leeg, vouw een wasje op en m'n enige uitjes zijn naar de fysio en de verloskundige. Dingen als boodschappen, stofzuigen, koken doet manlief. Met veel tegenzin geef ik het uit handen maarja het lichaam zegt echt STOP!!! Aan de ene kant denk ik "ik ben er bijna, nog even doorbijten" maar aan de andere kant duurt een dag zo best lang en zitten we nog "maar" op de 35/36 weken...
Dat heb ik ook, ik kan echt niks! Zonet even met de afwas begonnen, maar halverwege toch maar even gestopt, zo last van mijn onderrug! Ik probeer heel veel te rusten, en soms even wat doen, en daarna er weer van bij komen! Lopen dat doe ik niet meer, alles op de fiets. En zelfs daar ben ik dan kapot van! Heel erg lastig, want ik had de hele zwangerschap nergens last van, en nu heel erg.
De fysio en verloskundige doe ik ook op de fiets, dat gaat me nog het makkelijkst af....lopen en staan hou ik ook niet lang vol. Had deze aftakeling wel al eerder verwacht, gelukkig kwam het later maar wel gelijk goed...wat een pijn en ik ben wel wat gewend
Dan doen we allemaal t zelfde dus 'niets' ... Knap dat jullie nog kunnen fietsen ! Dat lukt mij al weken niet meer, mijn fiets staat al zo lang stil dat m'n achterband er plat van is geworden haha. Ik doe alles lopend dus.. wat niet echt snel en gemakkelijk meer gaat maargoed wil niet helemaal aan huis geplakt zitten. Al gaat t me wel elke dag zwaarder af.. Ik doe (bijna)elke dag nog een boodschapje, stof zo hier en daar wat af en kook nog t eten savonds. Maar daarna duik ik gelijk met de kinderen om een uur of half 8 mijn bed in Ik heb verder ook een prima zwangerschap, baal er daarom extra van. Had zoiets van nou deze zwangerschap is een eitje, en voel me verder ook prima.. alleen vanaf halverwege mijn rug heeft m'n lijf t nu toch echt opgegegeven
Meiden wat vervelend voor jullie! Bij mijn 2e kon. en mocht ik ook niets meer doen, bij hem had ik ook veel bloedverlues en werd telkens opgenomen, en raar genoeog heb ik nu dus nergens last van, ik poets hele dagen! Ik heb dit weekend nog 8 km gewandeld, en fietsen doe ik ook bijna iedere dag nog. dit kon ik mijn vorige zwangerschap echt niet hoor! Dus er is hoop dames na een rot zwangerschap kan er ook een hele mooie komen!
Ik baal er ook verschrikkelijk van dat ik niks meer kan... Maar ik ga wel lekker mijn rust nemen de laatste paar weken, straks krijg ik het druk genoeg En zie er wel naar uit om me straks weer beter te voelen, en weer dingen te kunnen doen. Zoals wandelen met de baby en boodschappen te doen
Ik zit ook al in de aftel periode. Ben nu 34 en 3 dagen zwanger (1 januari uitgerekend!) Zit vooraal een beetje in spanning wanneer ie zal komen. Gezien het allemaal rond de feestdagen zit en we met kerst eigenlijk ook nog een weekje weg hadden gepland... Verder zit ik ook als een baksteen op de bank de hele dag terwijl ik zoveel zin heb om dingentjes te doen..
Hoi Anne Ja t is allemaal maar spannend zo met de feestdagen, ik ben 1ste kerstdag uitgerekend... ook zo'n handige datum haha. MMarianne: Wat heb je een leuk behang op de baby kamer!
Jah wij zijn allemaal niet handig uitgeteld haha ik tussen kerst en oud en nieuw dus kan bijde worden maar manlief heeft de voorkeur voor voor 21/22 december haha dat komt met zijn vrije dagen en vakantie het beste uit zegt hij haha, zo zie je maar waar mannen ovwr na denken mij lijkt dit ook een mooie datum hoor maar dan om de reden dat ik voor kerst thuis ben ookal krijg ik misschien weer een ks. Maar goed met kerst of oud en nieuw is ze ook welkom hoor! Haha. Hebben jullie een voorkeur voor een datum of een voorgevoel? Of jullie mannen?
Ik ben 2e kerstdag uitgerekend, toch hoop ik dat ze dan niet komt! Ik hoop, en verwacht eigenlijk dat ze wel wat eerder komt. Als ze 5 dagen later is, dan is het met oud en nieuw, nog 1 dag later en dan is het op nieuwjaarsdag, dat lijkt me ook geen leuke datum om jarig te zijn! 2 weken eerder is ook leuk, 12-12. Ik ben zelf 10-10 jarig, en de vader is 6-6 jarig.
Dag dames!! Aangezien ik ook vooral mijn tijd dood met niks doen, wil ik ook wel hier mee kletsen! Ruim 35 weekjes nu. Ik ben wel blij te lezen dat er best veel meiden zijn die ook niet zo veel kunnen... hoe vervelend het voor iedereen ook is! Ik kreeg met ruim 31 weken aanvallen van harde buiken, echt hele dag door om de 4/5 min. Moest toen acuut stoppen met werken en gaan rusten... Ik dacht na een paar dagen rustig aan gaat het wel weer, nou mooi niet. Ik ben zo boos geweest op mezelf! Had me heel erg ingesteld op het tot 34 weken werken, dan lekker genieten van verlof... Resultaat voor nu is dat ik vrijwel niks kan/mag doen omdat de harde buiken dan weer komen opzetten, zolang ik me rustig houd heb ik een handvol op een dag. Daarnaast momenteel erg veel last van mijn rug. Als ik de deur uit wil ben ik echt afhankelijk van anderen en een rolstoel. Alleen heeeele kleine uitstapjes kan ik zelf. Ik heb zo juist mijn tweede puzzel van 1500 stukjes af....Dus moet weer wat anders gaan bedenken om te doen!
Ik hoop dat onze kleine zo snel mogelijk komt natuurlijk, maar ergens in Januari lijkt me voor de verjaardag stukken makkelijker. Onze eerste kwam met 40.6 weken zwangerschap, dat zou in houden dat als dat nu weer is ik beval op oud jaar Zie mezelf al gaan tussen al t vuurwerk door haha. In een droom vertelde de kleine me dat 'ie' op de 23ste komt . Nu is t vandaag ook de 23ste dus ben benieuwd misschien bedoeld 'ie' wel 23 November ipv December
hallo dames, mag ik erbij komen? ik ben 2de kerstdag uitgerekend en het word me 4de kindje voel me de afgelopen paar dagen niet echt geweldig kon en deed ik eerst nog vanalles nu is het net of alles me teveel is liefste kruip ik me bed in en kom er voorlopig niet uit haha gisteren op controle geweest bij de gyn groei echo gehad ivm zwsuiker en de kleine loopt niet voor en het hoofdje lag mooi beneden wel wou ze dat ik me urine en bloed na liet kijken omdat ik veel last heb van een soort strakgevoel boven rond me buik opgezette handen tintelende vingers en vlekjes zien dus vanmorgen me urine weggebracht en bloed laten prikken mocht er iets loos zijn dan zou ik gelijk gebeld worden. nog een paar weekjes volhouden maar van mij mag het wel opschieten de weken haha tgaat me nu niet snel genoeg meer. liefs en groetjes joyce
Jee, sjapaz. Dat had ik mijn vorige zwangerschap ook veel harde buiken ben er voor opgenomen geweest wreenremmers gehad maar had er ook bloedingen bij! Sterkte.
hoi meiden ik meld me ook bij jullie ben bijna 36 weken en het is ons 2e kindje, we hebben al een dochter die word volgende week 2 ben trouwens uitgerekend op de 23e en hier word het ook spannend haha eerste/tweede kerstdag oudjaar en nieuwjaar zijn natuurlijk allemaal opties, zelf hoop ik dat de kleine de 20e ofzo komt hier gelukkig nog heel mobiel, poets me helemaal rot (had ik bij me dohcter geen last van??) en ga ook nog lekker wandelen met haar maar moet zeggen dat ik savond het ook wel in me rug heb hoor.. de laatste loodjes inderdaad! @ bianca, wanneer weet je of je zwsch cholestase (schrijf ik het goed?) hebt? spannend hoor! @ de rest; ik ben nog bezig met het nieuwe kamertje van me dochter dus daar vermaak ik me wel mee, ben nu nog een schilderijtje aant borduren
@Joyce26: Hopelijk valt het allemaal mee! @zwangervan2e: Gelukkig geen bloedverlies hier en ook niet opgenomen geweest... moet gewoon heel rustig aan doen, dan blijven ze ook wel voornamelijk weg. Maar goed mee boodschappen doen is eigenlijk al te veel, dan krijg ik na ongeveer een half uur de ene harde buik na de andere. Dat geld dus ook voor in huis een beetje opruimen en doen, laat staan dat ik nu sinterklaascadeautjes nodig heb... Maar zolang ik me rustig houd gaat het wel goed en ik raak er al een beetje aan gewend. Maar ik zit ondertussen dus al 4 weken thuis, als ik dan bedenk dat ik er misschien nog wel 6 moet als ik pech heb... Ik hoop echt heel erg dat ze met 37/38 weken spontaan komt! Mijn moeder heeft haar besteld voor de 17e... ze woont in het buitenland en is de 16e in Nederland! Ben benieuwd, als ze toch eerder komt moet mijn moeder zo snel mogelijk vliegen... Zo maar even douchen... ik vind douchen heerlijk maar kijk er zo tegenop toch steeds, omdat het zo ontzettend vermoeiend is. Ben daarna echt even bekaf...Dan eventjes een toetje halen bij de winkel 200m verderop! tegen de tijd dat ik die twee dingen op mijn tempo klaar heb is de middag ook al ongeveer weer voorbij...
oja liggen jullie kindjes allemaal netjes met het hoofdje beneden? deze kleine waarsch niet, mijn dochter was een aardig grote meid (4255 gr) en deze is wel wat kleine waarschijnlijk dus heeft nog alle ruimte... de ene keer lag ie in stuit en dan weer dwars dus krijg volgende week maandag nog een echo om te checken omdat mijn vk het niet goed kon voelen vorige week.. zo spannend wil echt perse normaal bevallen (mits het niet anders kan natuurlijk)...
@ sjapaz; herkenbaar vind het ook heerlijk hoor maar zoon gedoe, merk ook dat mn evenwicht op het moment niet is wat het geweest is haha! vervelend zeg die harde buiken, hier alleen na de s e x last van en als ik dus sta te douchen.. één harde bal