35 weken zwanger! wie telt er mee af de laatste 5 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Het wordt hier aardig rustig :D velen zijn al van hun kleintjes aan het genieten.....

Ik ben nog steeds aan het afwachten. Voel me zo moe en heb echt nergens zin in. Blijf een beetje in mn coconnetje thuis, terwijl ik normaal graag de deur even uit ga als het kan. Als ik mn man in de ochtend naar werk heb gebracht, duik ik nog ff het bed in en slaap gerust nog 2 uurtjes ofzo.. maar voel me daarna nog net een vaatdoek. Kan niet wachten tot mn meisje er is, zodat ik lekker met haar kan knuffelen. Voel helaas nog geen enkel teken...

@ anette; gefeliciteerd! Snelle bevalling zo te lezen. Scheelt dat je al gelijk 4,5 cm had. Hoop dta het bij mij ook zo snel mag gaan :D

2. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Ik wacht helaas nog gezellig met je mee Soumaayyaah! Ik ken je gevoel... heb nu ook niet echt meer behoefte de deur uit te gaan, alles kost zo veel moeite en energie!

Vandaag een ongelofelijke baaldag....Ben gewoon zo %#@&%( gefrustreerd. Ik voel me zo nutteloos. Kan niks doen in huis, alles is te zwaar, te vermoeiend, te ingewikkeld. Ik wil gewoon eens even 1 ding doen waardoor ik me weer een beetje nuttig voel.... maar alle dingen zijn al van het lijstje gewerkt de laatste weken, en de dingen die nog moeten kan ik niet doen. Straks maar een beetje de voorraadkast organiseren ofzo... dan staat alles er strak in. Niet super nodig maar beter dan niks doen! Bah, ben echt flink mezelf aan het opvreten.

Verder gisteren bij de verloskundige geweest, poging tot strippen. Mijn baarmoedermond was wel ongeveer 3/4 verweekt, maar omdat hij nog wel iets naar achteren lag kon ze er nét niet bij komen om te strippen. Dus dat was ook al een tegenvallertje... wel wat gemasseerd en een of ander homeopatisch middeltje gehad. Nu mag ik vrijdag weer terugkomen voor een tweede poging. Hopelijk kunnen ze er dan nét wel bij. En dan is het nog maar even afwachten of het nu gaat hebben! Ben niet zo heel optimistisch... verloskundige dacht zelf ook dat het na de kerst ging worden. Verder was ik weer niks aangekomen, en was mijn bloeddruk zeker voor mijn doen vrij hoog, maar ze zei er niks van... heb verder ook nergens last van en mag toch vrijdag weer komen dus ik hou wel een beetje in de gaten hoe ik me voel. Zal wel los lopen.

En dus dan maar duimen dat 1 de dagen heel snel gaan, en 2 ze vrijdag op zijn minst kunnen strippen... bah, ben er echt klaar mee!

einde ego bericht, hoe gaat het met alle nieuwbakken moeders! Iedereen zal langzaamaan wel aftaaien... er zijn er steeds minder over nog van het lijstje! Ik ben wel heel benieuwd hoe het met het kleintje van zwangervan2e gaat...

Annet, gefeliciteerd met je meisje!! Ik vond de namen ook érg leuk bij elkaar passen!

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben inderdaad aan het genieten, tis zo'n heerlijk manneke!

Het klinkt misschien raar maar slaap beter dan ooit, ondanks de gebroken nachten ja. Heb geen tijd meer om te piekeren, val als een blok in slaap. Vannacht hebben m'n mannen me van elf tot zes laten doorslapen, heerlijk...heb eerlijk gezegd ook niks meegekregen :)

Annet gefeliciteerd en de andere dames nog even volhouden, nog even en jullie mogen ook gaan genieten ;)

4. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    dag dames!!

hier idd heerlijk aan het genieten :D
    wou jullie even snel mijn trots laten zien;)

5. 10Emma10

10Emma10 Lid

2 aug 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meld me ook weer eens even!
    Hier nog steeds alles rustig..heb het gevoel dat het ook nog wel even gaat duren! Zal wel januari worden denk ik.

@annette
    Gefeliciteerd!! En geniet ervan! Mooi dat het zo snel is gegaan en dat alles goed is.

@inkie
    Wat een mooie foto, echt lief!;)

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Soumayyaah/Sjapaz/Emma

Hier nog een wachtende as mama hoor!

@Soumayyaah

Hoe vroeg moet je je mannetje wegbrengen s'ochtends? Want dat lijkt me heel vermoeiend idd.. Wel fijn dat je nog even kan slapen daarna want bij mij is wakker toch echt wakker helaas..

@Sjapaz

Je hebt het gehad he meis? Balen dat je nog niet gestript kon worden,maar wie weet heeft het masseren al wat effect en lukt het vrijdag! Vind zoiezo dat ze het al vroeg probeerd. Bij mijn praktijk doen ze het sinds kort vanaf 40wkn was eerst 41.
    Maar je voelt nog niets? Niet wat meer harde buiken oid?
    Tsje snap dat je goed depri wordt als je niet zo veel kan en wat je wel kan/mag al gedaan is..
    Ik leef me nu uit op taarten bakken met marsepein en fondant, ben je wel een hele middag zoet mee hoor! Ga zo een mooie kersttaart bakken! Misschien ideetje voor jou?

@Emma

Ik ga ook steeds meer uit van jan. , ik heb wel meer harde buiken maar niets dat doorzet helaas.. Ik heb voor woe volgende wk een afspraak staan en mag dan gestript worden als t lukt, dus mn hoop nu is dat dat de boel wat aan gaat wakkeren.

@inkie

Wat een dotje!! *smelt*

@Mmarianne

Fijn dat je zo geniet meid en dat het slapen weer lekker gaat!

Ik voel me hier nog aardig oke, tsja het slapen gaat bagger maar ik kan me nog wel vermaken,ga de deur nog uit (oke geen wereldafstanden) en heb op de harde buiken na geen klachten.
    Wel ben ik zooooo nieuwsgierig en hoop ik zo voor 2012 mama te zijn..Maar goed beebje beslist..

En bij jullie ook al de bel/sms/what's app manie toegeslagen?
    Reageer ik niet meteen,neem ik ff niet op of ben je even een middag niet online en meteen krijg je berichten;
    Ben je aan het bevallen????
    Pfff was t maar waar denk ik dan,lief bedoeld maar wordt er knetter van..

En ff nieuwtje delen;
    Mn beste vriendinnetje heeft net 20wkn echo gehad, en ze krijgen hetzelfde als wij zooo leuk! Want de rest vd vrienden groep heeft allemaal het andere geslacht op 1 na. Dus ben erg blij voor haar en mezelf haha.. Kunnen we samen shoppen!

7. 10Emma10

10Emma10 Lid

2 aug 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wendy

Hier ook veel harde buiken, ik kan amper nog wat doen of ik heb alweer een harde buik, echt vervelend. Want het zet niet door. Elke avond denk ik, is dit het? Begint het nu? Maar nee:p
    Dat ze je woensdag al gaan strippen dan, dat is idd wel vroeg. Ik heb geen idee wanneer ze dat hier doen. Zal ik vrijdag wel even vragen bij de VK. Ik hoop ook volgende week, ik ben zoo benieuwd:)

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Emma

Ja het beleid is hier net verranderd wat betreft strippen. Eerst vanf de 41 weken maar nu mag het ook al na de 40wkn als je dit wenst. Ik kan ook woensdag nee zeggen maar een paar dagen later me bedenken en dan mag ik tussendoor even komen. Maar denk dat ik het wel laat doen hoor mocht ik niet eerder bevallen.. Het kan geen kwaad en helpt alleen een handje als je lichaam er al aan toe is. Er wordt niks geforceerde dus dan heb ik zoiets van; Kom maar op!
    Ik zou het idd even vragen vrijdag, wie weet kunnen ze jou ook volgende week al strippen..

9. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Wendy, ik zit er al een poosje echt doorheen... kan bijna wanhopig in huilen uitbarsten als ik er aan denk dat ze nog tot januari blijft zitten!

Normaal strippen ze ook niet zo vroeg hier hoor. Maar mijn ouders wonen in het buitenland, Nigeria, en zijn voor de kerst en oud en nieuw hier. Mijn vader vliegt de 3e terug, mijn moeder in principe de 7e. Eerste kleinkindje, dus heeeel jammer als ze er maar kort of zelfs bijna niet van kunnen genieten. Mijn moeder kan wel langer blijven eventueel, mijn vader echt niet... die ziet haar dan pas als ze een paar weekjes is. Dat, in combinatie met dat ik al een poosje helemaal erdoorheen zit is de reden dat ze zo vroeg wel willen proberen te strippen. Verhoogt misschien nét iets de kans dat ze wat eerder komt!

En taarten bakken... dat is dus al te veel, ik kan amper een cake bakken waar alleen water bij moet, kan echt niet lang staan. Dus er blijven heeel weinig dingen over wat ik kan!

Annette, wat een dotje!

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

#510 Biancamv2, 21 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 dec 2011
    Wauw dames,gefeliciteerd met jullie wondertjes,en wat een dotje Inkie. Geniet ervan meid. Dames die nog eventjes met dikke buik lopen,heel veel suc6,toi toi toi,zet hem op,ook jullie kunnen bijna gaan genieten van jullie wondertje. Daniëlle is vandaag alweer een weekje oud. Ze weegt nu 4100 gram en is 52 cm lang. Ze drinkt goed aan de borst en ze huilt alleen bij vieze broek en honger,slaap echt veel beter dan eerst. Het is zo'n heerlijk meisje. Hier een foto van haar.

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Sjapazz

Ah arme schat toch! Hoop echt voor jou dat jullie kleintje aanvoelt dat mama het niet langer trekt en zich snel aankondigd! Wel goed en fijn dat de vk je eerder willen helpen t zou toch erg zonde en verdrietig zijn als je ouders dit grote moment moeten missen! Nee jou beebje moet maar gewoon snel komen!! Duim voor je meis!

@Biancamv2

Flinke meid hoor! En ze doet het voorbeeldig zo te lezen, wat een rijkdom is dat toch he! Geniet er van meis!

12. Jade86

Jade86 Bekend lid

@ Annette: Gefeliciteerd!! Wow dat is lekker snel gegaan zeg! Geniet ervan hoor!

@ Soumayyaah: Ik hoop dat je meisie er snel is! Dat afwachten is niet leuk he.

@ Sjapaz: Ook voor jou hoop ik dat ze je snel kunnen strippen.

@ Wendy: Oh wat leuk dat je vriendin hetzelfde geslacht krijgt als jullie! Lekker shoppen samen!

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ven een kort berichtje van mij gisteren ben ik bevallen van een prachtige flinke dochter ! Ze heet Yara en is 4695 gr en 55 cm. Was een pittige maar snelle bevalling. Helaas wel een totaal ruptuur. Verder gaat het goed en hopelijk mogen we vrijdag samen naar huis!

14. 10Emma10

10Emma10 Lid

2 aug 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Senna

Gefeliciteerd!! Wat een flinke meid zeg! Ik hoop dat je snel weer opknapt. Geniet van je meisje!

15. Jade86

Jade86 Bekend lid

@ Senna: GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE DOCHTER YARA!!
    Inderdaad een grote meid! Geniet van jullie kleine grote meid! Ik hoop dat je spoedig hersteld bent van de bevalling.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Senna

GEFELICITEERD MEIS!! Wat een flinke meid inderdaad,hoop dat de ruptuur snel hersteld want klinkt erg pijnlijk!
    En wat een mooie naam!! Hopenlijk morgen net voor de kerst lekker thuis..Geniet er van!

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Goodmorning meiden,

Nou ja laat het good hier maar weg, pffff nu heb ik een off day na een klot# nacht.. Geen oog dicht gedaan, dan weer rugpijn,dan mn bekken vervolgens harde buiken op en af grrrr...
    Hoopte dat er wat aan zat te komen maar t is weer ochtend en niets/noppes/nada. Vandaag maar een lambal dagje dus..
    Zo ff snel groente halen voor vnvd en dan verder lekker niks vandaag denk..

Hoe is het met de andere meiden?

18. Jade86

Jade86 Bekend lid

He balen meis! Je hoopt iedere dag "zou het vandaag gebeuren?" en vervolgens gebeurt er niks.....
    Lekker lambal dagje houden vandaag, zorg goed voor jezelf!

19. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Gefeliciteerd Senna! Erg leuke naam ook. Balen van die ruptuur zeg, klinkt errug pijnlijk!

Wendy: Ik had dat gisterochtend een beetje... ben nu iets optimistischer gesteld(ietsje dan) Omdat mijn man zei dat als het mij lukt plek te maken in de bijkeuken, we wel een droger kunnen kopen. Dan hoef ik eindelijk niet meer mijn was in de woonkamer te drogen, zeker met alle extra was strakjes! Maar hij was ervan overtuigd dat we te weinig kastruimte hadden... Nou ik heb pas de helft van de kastjes georganiseerd en boven ook, en al 5 hele planken leeg! En dan ben ik dus nog niet eens klaar... wat nou ruimte te weinig! Kom maar op met die droger...En het maakt dat ik me eventjes wat nuttig voelde, wat kastjes her-inruimen. Dus dat haalde mijn ergste ergernis weg gisteren, zat er 's ochtends echt even doorheen, precies om wat jij zei: Gewoon het feit dat je weer wakker wordt en er weer niks aan de hand is....

Kop op, probeer wat dingetjes te doen vandaag dan gaat de dag sneller, en hopelijk kunnen we snel onze kindjes in de armen sluiten!! Ik duim dat ze me morgen wel kunnen strippen, én dat dat ook wat doet...

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Senna gefeliciteerd, flinke meid ja...lekker van genieten :)

Mijn manneke wil jullie een fijne kerst wensen, ook namens mij natuurlijk.

Deel Deze Pagina