@Sjapazz Hier gaat het wel oke hoor zit er nog niet door heen of zo maar kan gewoon niet zo goed tegen slecht slapen (of niet beter gezegd). Net even een vriendin op de thee gehad en de badkamer is ook weer schoon dus vind het welletjes voor vandaag haha.. Jij wat beter dagje nu dus gelukkig! Fijn joh dat je nu wel een droger kunt plaatsen, hier hebben we er gelukkig al eentje en ben ook heel blij dat we die hebben hoor! En ach zijn je kastjes ook meteen goed opgeruimd haha.. @Mmarianne Kerstgroetjes terug en wat een super schattig kerst pakje!!!! Even ego; Loop ik net ff naar de super (2 straten verderop) zie ik een geboortevlag hangen bij een vrouwtje dat na mij was uitgeteld.. Sorry maar ben er gewoon sjaggo van geworden.. Zooooo oneerlijk ik wil ook mn kleintje hebben!! Grrrrr...
@Mmarianne Wat een leuk pakje, geweldig! Mooie foto En natuurlijk ook de kerstgroeten terug! Wordt vast een geweldige kerst met die kleine man erbij! Hier is het nog rustig helaas...maar weer afwachten. Was net bij de VK en ze schat de baby nu 6,5 tot 7 pond. Wel netjes dus(Y) Voor de rest was ook alles goed gelukkig. Nu maar lekker rustig aan vandaag
@ Wendy: Grrrr....ik snap dat je chagerijnig werd van die geboortevlag bij iemand die gewoon na jou uitgerekend is. Hopelijk begint het heel snel bij jou! @ MMarianne: wat een leuke Kerstgroet! Jij ook een hele fijne Kerst met jullie kindje erbij.
Hey meiden, Ik meld me ook maar weer even, hier een betere nacht als gisteren gelukkig.. Al geloof ik dat echt lekker slapen (al is het maar paar uurtjes) pas weer na de bevalling komt.. Kan geen houding meer verzinnen die een beetje oke ligt.. @Emma Idd mooie gewicht hoor, hier schatten ze bij 40wkn 3300gram, dus komt aardig overeen. (al is bij mij eerst zien dan geloven haha) Is er bij jou al een beetje uitgestippeld wat te gaan doen als je over de 40 wkn gaat lopen? Ik heb de 28ste weer co en jij? @Jade Mn bui is al gezakt hoor, ik wacht weer braaf en ongeduldig verder af op mn eigen beebje.. Mn pa denkt dat ik kerstavond ga rommelen en 1e kerstdag beval.. Nou dat zou wat zijn, hoop dat toch ook weer niet haha.. Ik wil of vandaag of morgen voor 00.00 bevallen maar de 25 en 26ste liever niet.. Zul je net zien..
@Wendy Mooi dat je vannacht iets beter hebt geslapen! Bij mij gaan ze pas kijken als ik 41 weken ben of er al iets ontsluiting is, zo niet, gaan ze me die week strippen. Eerst maar zien of ik die 41 weken haal! Ik hoop ook dat de baby vandaag of morgen nog komt. Zondag of maandag hopelijk niet. Maar goed, dat heb je niet voor het zeggen. Het enige wat we kunnen doen is wachten en wachten....
@Wendy: Dat is echt zuur he! Ik heb dat ook... iedereen die bevalt en veel later dan mij was uitgerekend kan ik zo van balen. Dan denk ik zij hebben net verlof, amper alles klaar en hoppa. Ik zit al weken te wachten en te hopen en duimen, ben er helemaal klaar mee en die van mij moet dan weer perse blijven zitten...Ik wil ook! @Marianne, super leuk!! Als ons kleintje nog komt als de kerstboom er nog is gaan wij ook een leuke foto maken, ik heb dat mutsje ook en super leuke kerstslofjes van mijn broer gehad! @Wendy en Emma: het kan mij echt niks meer schelen, ik vind kerst ook prima! Kindje moet gewoon komen. Oeps zie dat ik over een kwartier bij de verlos moet zijn, wens me succes!!
@Sjapazz En????? Konden ze je strippen?? Enne als mijn beebje met kerst komt ben ik er net zo blij mee hoor!! Ben benieuwd hoe het bij jou gaat meis! Ff ego; Ik verlies echt sinds gisteren veel meer afscheiding als normaal,net voelde ik het gewoon lopen (bah!) Zou mn slijmprop al wat los aan het komen zijn,of is dit weer gewoon 1 van de dingetjes die er bij horen op t end? Lang leve de inlegkruisjes...
Nog 1 dag! Ik vind het zo spannend worden allemaal! Ben helemaal zenuwachtig! Heb al dagen buikpijn, misselijk maar het zet allemaal maar niet door! Wordt het dan toch een kerstkindje?
@Sjapaz Ben wel benieuwd hoe het was bij de verloskundige? @Wendy Die afscheiding had ik laatst ook een dagje, hoort erbij op het laatst idd. Tenminste, als het er normaal uitziet. @Lailiejloe Ohh spannend! Helaas moeilijk te zeggen wanneer het begint, in ieder geval niet lang meer!
Dag dames, hier helaas teleurstellend nieuws... deze verloskundige wilde niet eens proberen te strippen, zo kort op elkaar kon het niet veel verschillen met dinsdag. Ik kreeg een beetje de indruk dat de verloskundige van dinsdag een beetje mij hoop had gegeven die niet helemaal gegrond was, maar je weet toch niet hoe het zit. In elk geval dus niks gedaan, en woensdag kan ik weer terecht, dan pas gaan ze het nog eens proberen... wat dus over bijna een week is, ik ben dan 40+1 Dussss na een giga huilbui de halve middag daarna heb ik me er nu een beetje bij neergelegd en op ingesteld dat ze minstens een week nog blijft zitten, en dat lucht wel wat op. Ik heb gewoon aldoor mij erop ingesteld onbewust dat ze eerder kwam, en dat moment steeds maar een klein stukje opgeschoven. Waardoor het steeds weer een teleurstelling was en ik aldoor erdoorheen zat. Daarnaast was ik ook geneigd om snel te zeggen bij wat pijn enz van naja dan stop ik wel en doe ik wat rustiger. Met resultaat dat ik nu al helemaal geen conditie meer heb... Dus voor nu ga ik gewoon lekker kerst vieren, mijn man heeft heerlijk ook vakantie, ze komt pas over minstens een week en we gaan iedere dag een stukje wandelen enz, misschien kan ik nog heel iets conditie winnen voor ze komt... Ik hoop wel dat ik nu die positieve flow wat meer vast kan houden.... Fijn vooruitzicht.... 1e kerstdag vieren we bij mijn ouders, en die hebben een..... BAD! Ga ik even heerlijk daar in liggen.... @Wendy en Lailiejloe: Wie zal de eerstvolgende zijn van ons? We hebben geen van allen echt heel erg het gevoel dat het op korte termijn zal zijn of wel? Benieuwd of iemand hier een kerstkindje gaat krijgen...
hee hallo, ben net nieuw op de site maar ben al 39weken en 1dag 29 dec uitgerekend vind het wel heel erg spannend worden... veel steken in me onderrug onrustige buik maar door zetten doet het niet.. het word nu wel heel zwaar maar ja... heb straks wel iets moois ervoor terug en dan denk je er niet meer aan. hoop dat de laatste dagen wel snel gaan en dat wel snel kunnen genieten van het wondertje
@Sjapazz O da's zeker balen, helemaal al de vk van dinsdag je (valse) hoop had gegeven.. Had het strippen van di wel effect of heb je toen ook helemaal niks anders gevoeld? Snap dat je even goed baalde gister en even je traantjes de vrij loop hebt gelaten.. En tja dat je gevoel de hele tijd aangeeft dat het eerder komt strookt helaas niet altijd met wat ons kleintjes willen/aan toe zijn.. Ik had ook allang verwacht mama te zijn maar helaas.. Maar nu gaat het wel weer een beetje begrijp ik? Tja meis wachten moeten we toch en in de tussentijd kun je er maar beter het beste van maken anders duren de dagen wel heeeel lang.. Fijn dat je weer probeert positief te blijven en jezelf ook lichamelijk probeert op te peppen met een wandelingetje etc. Maar jij ook woe weer strippen dus, o spannend want dan gaan ze t bij mij ook proberen als ik wil..Want ik geloof namelijk ook niet dat ik mama ben voor die tijd.. Maar geniet lekker van je ouders hun bad, laat je vertroetelen door manlief en geniet vd feestdagen!! @Bengeltje Welkom meis, jij ook de laatste loodjes dus.. Spannende feestdagen dit jaar ook voor jou!! @de rest; Hoe gaat het met jullie? Allemaal druk druk met de kerst of zijn er stiekem aan het bevallen??
@ alle meiden: hele fijne Kerstdagen allemaal! Misschien wordt er wel een Kerstbaby geboren! @ Sjapaz: Godsamme! Balen dat ze je niet heeft gestript! Goed dat je je nu hebt ingesteld op nog een week zwanger zijn. Morgen lekker effe in badje bij je ouders. @ Lailiejloe: Spannend!!!! Hier voelde ik de kleine gisteren middag en avond niet meer.... In het begin dacht ik gewoon dat ze sliep, maar na een tijdje begon ik me toch wel zorgen te maken. Ik heb van alles geprobeerd om haar reactie uit te lokken door met mijn buik te spelen, te douchen en diepe ademhaling toe te passen, maar het hielp allemaal niks.Toen raakte ik toch wel lichtelijk in paniek. Daarom gisteren om 20:30u de VK gebeld. Ze kwam hier langs om even naar het hartje te luisteren en er was een goede hartslag te horen. Toch effe naar het ziekenhuis gestuurd voor een CTG. Ruim een uur aan de CTG gelegen. Gelukkig was de CTG en de echo die ze daar gedaan hebben goed. Kindje maakt het prima en was goed gegroeid. Was wel effe schrikken hoor!
Jade dat is zeker spannend! Gelukkig extra controle gehad en alles dus dik oke! Beweegt ukkie nu weer wel? Of is het gewoon een rustig kindje? Idd benieuwd of er kerstkindjes komen!!
Ze beweegt vandaag weer meer. Eigenlijk is het helemaal geen rustig kindje, vandaar dat ik gisteren aan de bel getrokken heb. Ze is nog steeds lekker aanwezig, ondanks dat ze steeds minder ruimte heeft om te bewegen.
@ bianca; gefeliciteerd! Wat een super leuke foto van je dochter.. geniet lekker van dr! @ senna; gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Mooie naam, yara. Ik hoop dat je snel hersteld.. en lekker ana het genieten bent van je kindje! @mmarianne; wat een schattige foto! Super leuk pakje! Hij kijkt ook zo vrolijk! @ sjapaz: wat een teleurstelling! Kan me voorstellen als je je er zo op ingesteld had.. maargoed, je kunt nu in ieder geval nog rustig kerst vieren. Enneh.. een bad is echt heerlijk! Mijn ouders hebben ook een bad, en als ik daar heen ga duik ik er altijd even in.. neem dan altijd iets lekkers mee zoals een bruisbal en maskertje.. optimaal genieten! Hihi. @ bengeltje: welkom! Ik hoop voor je dat het voor jou ook snel gaat gebeuren.. dat wachten is niet leuk he? @ wendy339; en en en voel je al wat? Haha ben benieuwd of je vader toch gelijk kreeg of je vandaag moest bevallen. Ik voel nog helemaal niks L bij het minste krampje denk ik.. ohhjeee zou dit het zijn. Maar ben al zo vaak teleurgesteld.. dat ik het wel afwacht. Elke ochtend word ik wakker.. denk ik.. grr weer geen baby! Hihi. @ jade86: ik had dat afgelopen week ook. Had donderdag een afspr bij de vk. En gaf aan dat ik de 3 dagen ervoor de baby heel weinig gevoeld had. Wel af en toe een draai, maar langggg niet zo actief als daarvoor. Ze heeft hartje geluisterd, maar me toch doorgestuurd naar zh voor een ctg. Daar mocht ik in een bevalkamer liggen (best gek haha zat me zo voor te stellen dat ik hier binnen nu en 2 weken zou liggen) aan de ctg. Na een half uur bleek alles ok. Nog even een echo gemaakt, maar ook dat zag er goed uit. Ben gister nog een x terug geweest voor een ctg. Maar ook die was goed. En heel frappant.. in de avond begint mevrouw toch te bewegen! Vandaag was ze zo druk en draaien en doen.. moest vast even alles inhalen! Maar wel geruststellend J Ik heb de afgelopen tijd zo afgeteld.. maar dat maakt elke dag weer een teleurstelling als ik nog niks voel. Dat ik nu maar ga proberen om er niet aan te denken, en het op me af te laten komen.. wij vieren geen kerst.. en mn man moet morgen een halve dag werken.. dus ben blij dat we maandag nog extra dagje vrij hebben om lekker uit te rusten stiekem hoop ik dat ze dan komt! Maarja, dat zou ik niet meer doen he zei ik net ik probeer elke dag mn huis goed bij te houden. Regelmatig een wasje te draaien, was op te vouwen en alles aan kant te houden dat mochten we onverhoopt naar het zh moeten en weer terug komen de dag erop.. dat het huis gewoon toonbaar is . Het helpt me wel om een beetje in beweging te blijven.. alleen die verdomde rug/bekkenpijn verpest het!
@Sjapaz Wat jammer dat ze dat niet wilde doen! Je hebt het al zo gehad, ik hoop echt voor je dat het niet lang meer duurt!! En idd, als je in je hoofd houdt dat het nog een weekje duurt, kan het ook niet tegenvallen. Eerst maar lekker kerst vieren, en nog even lekker in bad! Sinds gisteravond heb ik weeën, maar het zet nog niet echt door. De verloskundige was hier net, en heb nu 2 cm ontsluiting, maar de weeën worden weer minder. Dus het kan alle kanten nog op..Het kan nog steeds wel 2 weken duren, maar afwachten! Fijne kerstdagen iedereen!!
Fijne kerstdagen meiden!! Emma spannend hoor,wie weet beval je netjes op je uitgerekende datum!! Hier wat meer harde buiken maar verder rustig nog,t wordt nu echt heel spannend vind ik met morgen mijn uitgerekende datum.. Vanmiddag komen schoonmama en zwager eten verder rustig aan vandaag.. jullie nog drukke plannen?
Hey meiden.. Hoe is het met iedereen? Zijn er al kerstkindjes in aantocht of al geboren?? Ik vandaag uitgerekend..raar hoor zit ik dan op 2de kerstdag zonder baby.. Voelt zo vreemd.. je telt toch af naar DE datum ook al weet ik heel goed dat maar heel weing dan ook echt bevallen.. Maar had stiekem gehoopt dat beebje er al zou zijn.. Hoe gaat het met de rest? En prille mama's bijzonder denk zo'n 1e kerst met je eigen baby'tje..