35 weken zwanger! wie telt er mee af de laatste 5 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Hey wendy! Hoe gaat ie? Nog iets gevoeld vannacht? Ik kan me echt voorstellen hoe je je moet voelen.. je leeft naar die datum toe alsof het dan gaat gebeuren, en dan ...... blijft het lekker rustig. Hier voel ik ook nog niks. De harde buiken en af en toe voorweeën heb ik regelmatig last van, maar zet allemaal niet door helaas. Mijn uitgerekende datum komt ook in zicht.. ik wilde eerst absoluut niet dat ze dan zou komen (met oud en nieuw ;)) maar nu is alles goed, zolang ze maar niet tot januari blijft zitten! hihi.

Heb een lekker relaxed weekend achter de rug. Door de extra dag vrij heb ik dit weekend sinds tiiiiiijden het gevoel dat we een echt weekend hebben gehad, normaal vliegt dat echt voorbij omdat mn man alleen op zondag vrij is.. en dan gewoon moet bijkomen van de hele week, dat veel leuke dingen doen of weg gaan er niet inzit..

Waarschijnlijk is de baby nu ingedaald (van de week zweefde ze nog een beetje tussen de bekkenbodem, ze kon e rniet meer uit zei de gyn, alleen helemaal ingedaald was ze nog niet) maar sinds gister avond voel ik toch een druk op mn bekken.. au au au. Ben ook nog eens verkouden, dus bij elke nies staat alles op spanning!

Nouuu tis hier verder wel aardig rustig geweest afgelopen dagen. Ben benieuwd of er nog kerstkindjes geboren zijn :D

2. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Helaas ook geen kerstkindje hier! Volgens mij zit ze nog prima in mijn buik... kerst was in elk geval wel leuk, en de dagen vlogen voorbij. Dat scheel in elk geval!!

Officieel is vandaag mijn uitgerekende datum, ik ben nog een keer 2 dagen terug geschroeft maar heb mijn banner nooit aangepast... Voelt inderdaad wel heel gek hoor, maar ze gaat eeeecht nog niet komen volgens mij!! De laatste anderhalve week is het juist veel rustiger dan alle weken ervoor, weinig harde buiken, weinig bekkenpijn, slaap prima, alle pijntjes die er waren zijn vrijwel weg. Ik weet het ook niet meer... Heb er ook wel vrede mee, ik denk dat de week toch wel redelijk snel zal gaan nu mijn man thuis is. Enige wat ik hoop is dat ze komt voordat mijn vader weer terug moet vliegen op 3 jan, daar ben ik nu erg bang voor, dat we dat niet redden....

Wendy, ik ben benieuwd wie van ons eerst gaat! We voelen beiden geloof ik zo'n beetje niks....

Soummaayyaah, klinkt inderdaad alsof ze wel eens helemaal ingedaald zou kunnen zijn. Ik heb dat helemaal niet heel bewust gevoeld, omdat ze al met 30 weken ingedaald lag en niet meer is verschoven. En lekker dat je weekend zo lekker was! Jou vriend/man moet nu gewoon weer werken? Die van mij heeft heerlijk een weekje vrij!

Wij zijn trouwens een site aan het maken voor de baby, erg leuk wordt het vind ik zelf! Met echo foto's, buik foto's en babykamer foto's. Strakjes natuurlijk als ze geboren is een verhaaltje en foto's, en daarna wordt het een soort blog. Al onze familie woont namelijk ver weg, en willen wel vaak een fotootje zien, ook nu van de babykamer enzo, of even horen hoe het is. Dus hier kunnen ze het toch een beetje op bijhouden en op de hoogte blijven! Het wordt al erg mooi.

3. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook mijn laatste weken in, vind het super spannend!

Nu met het verlof en veel thuis zijn, lijkt het alsof ik me nu pas echt besef dat het bijna zover is....

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey meiden meld me weer even met beeb nog steeds in buik haha..

@Soumayaah

Lekker dat je zo genoten hebt van je daagjes met je man thuis!
    Ja jou datum komt er ook al weer aan, spannend! En ach met oudjaar bevallen lijkt me ook wel wat hebben, echt een nieuw begin een nieuw jaar met je nieuwe gezinnetje..
    We gaan het zien! Auw kleine nu dus verder ingedaald, hier ligt kleintje al ingedaald en vast vanaf 30 wkn, maar voel nu toch echt mn bekken nog gammeler worden.. Laatste loodjes meid!

@Sjapazz

Raar he je datum voorbij gaan? Hier op harde buiken na ook rustig.. Jij ook fijne dagen gehad zo te lezen, is maar goed ook idd dan vliegt de tijd haha..
    Ben benieuwd wie de eerste is ja..mssn wel tegelijk!!
    Wij hebben ook een babysite gemaakt, hadden we met trouwen ook en was heel leuk!
    Had jij nou ook morgen vk afspraak en weer poging tot strippen?
    Ik heb om 16u afspraak en wordt dan als t lukt gestript of gemasseerd..O heb er nu al een beetje de zenuwen voor haha..

@Inaya

Tijd vliegt echt voorbij hoor meis, hoor mezelf nog zeggen;
    Dit was mn eerste week verlof,heerlijk en kijk nu maar naar mn banner (zijn alweer 6 weken verder). Hoop dat je je nog goed voelt en lekker je gangetje kan gaan want dan kun je net als ik een heerlijke verloftijd hebben hoor!

Hoe hebben de kersverse mama's de kerst ervaren met hun baby'tjes?

5. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Wendy, ik moet morgen om kwart voor 12 weer bij de verloskundige zijn. Dan gaan ze inderdaad weer een poging doen tot strippen. Ik ben op het moment een beetje pessimistisch alleen... ze kunnen vast weer niet strippen. Hoop maar dat als dat zo is ik die teleurstelling een beetje tegen kan houden weer, ik heb net de goede moed gevonden om nog een weekje door te lopen!

Nu even snel naar de winkel lopen, anders eten we zo laat. Nouja snel lopen... dat zit er niet in. Maar het is ongeveer 500 meter, dus ik loop mee, door de winkel, en dan terug, heb ik mijn beweging voor vandaag ook weer gehad! Is aardig pittig stukje, maar wel lekker.

Eerst maar eens bedenken wat we gaan eten....

Inaya, welkom! Ik vond het soms heel snel gaan, andere momenten heeel langzaam... hing er een beetje van af hoeveel bezigheden ik had, lekker bezig zijn helpt wel!

6. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    He meiden, voor mij ook nog 17 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Sjapazz

Ik snap goed dat je nergens op durft te rekenen.. Maar ik dacht dat ze je vorige week al wel gestript hadden maar dat t niks gedaan heeft.. Maar nu lees ik dat ze toen uberhaupt niet gestript hebben.. Pff wat een gedoe he?
    Ik reken ook nergens op maar toch hoop ik (en jij ook) dat we morgen aan de ontsluiting gaan haha.. Gaat jou man mee om te strippen? En wat ist voor eten geworden? Even frisse neus gehaald?

@moi78

Spannend en nu aftellen geblazen!!

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Kom even kijken of er kerstkindjes geboren zijn maar nee, jammer...kan me al bijna niet meer herinneren hoe het was om zwanger te zijn, sorry hihi ;)

Wij zijn eerste kerstdag bij mijn ouders op de koffie geweest, zijn niet blijven gourmetten....hebben we gewoon rustig thuis gedaan, met Stijn op tafel erbij in z'n wippertje :D
    Tweede kerstdag zijn mijn schoonouders hier op de koffie geweest en hebben we de restjes op gegourmet...weer gewoon met z'n drietjes.

Gaat op zich heel goed met ons maar ik doe het allemaal rustig aan...nouja, doe eigenlijk alweer teveel maar qua drukte en weggaan hou ik het nog even rustig. Ben nog best snel moe en ben ook verkouden. Hebben gister voor het eerst een stukje gewandeld, manlief de hondjes en ik de kinderwagen...hoe burgerlijk, heerlijk :D

Hoop de volgende keer wat geboorteberichtjes te lezen hier, zet 'm op meiden :)

9. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Klinkt als een lekkere kerst Mmarianne!

Wendy: Vorige week dinsdag hebben ze geprobeerd te strippen. De bmm was wel rijp maar nog naar achteren, waardoor ze er toen net niet bij konden en het dus niet is gelukt. Toen mocht ik van die verloskundige vrijdags weer komen voor een 2e poging, maar de verloskundige vrijdag wilde het niet eens proberen, zo kort op de eerste keer kon er weinig veranderd zijn.

Nu dus morgen weer en gaan ze wel hoe dan ook proberen of ze kunnen strippen, maar ik durf haast niet te hopen dat in een week tijd de bmm net dat beetje extra is gerijpt zodat ze er wel bij kunnen... wil niet te erg teleurgesteld worden weer. Vandaar! Afwachten dus maar. Gelukkig mag ik om kwart voor 12 al, dan hoef ik niet zo heel lang te wachten op duidelijkheid.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik ga voor je duimen sjapazz dat je bm nu wel genoeg verstreken is! Heb je wel harde buiken of iets dergelijks gehad afgelopen week die mogelijk wat hebben gedaan?
    Ik ook heel benieuwd wat ze morgen gaan zeggen bij mij, geen idee of er al iets is gebeurd down under of dat ik nog potdicht zit.. Ik mag pas om 16u, als er iemand uitvalt mag ik eerder..
    Toi toi meis, duim voor je!!

Mmarianne

klinkt als heerlijke dagen! Ik kan me nu niet voorstellen hoe het voelt om niet zwanger te zijn haha..

11. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    @ sjapaz; ik zou er niet teveel op hopen, dan kan het altijd positief uitpakken toch. Misschien lucht het op als je vooraf je teleurstelling van vorige keer vertelt.... succes in iedergeval vandaag! Ik hoop dat ze wel een poging willen/kunnen doen!

@ wendy; jij ook succes vandaag! ben benieuwd! gaan ze je van onderen checken? ik dacht dat ze dat pas doen als er echt iets '' gebeurt' ? ik kan me btw ook niet voorstellen hoe het is om niet zwanger te zijn :p kan me ook niet voorstellen dat er binnen nu en 2 weken hier gewoon een kindje ligt wat uit mij komt.. zo raar! hihi.

Vannacht weer een onrustige nacht (zie de tijd :p) vanaf een uur of 3. zuchtt.. droomde dat ik liters met vruchtwater was verloren in de parkeergarage. haha. en iedereen zat me vreemd aan te kijken. en ik op mn dooie gemakje naar de auto.... weet nog wel dat ik wilde kijken of het groen was of niet. Wat een teleurstelling toen ik wakker werd zeg.... alles was nog droog :D

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Soumayaah

Inderdaad kort nachtje voor jou!
    En wat een droom haha..idd flinke tegenvaller als je dan droog wakker wordt! Ja bij jou kan het ook elk moment gaan gebeuren, ben benieuwd!!
    In mijn vk praktijk kijken ze sinds kort al vanaf 40 weken of je stripbaar/of masserbaar bent. Uit onderzoek is gebleken dat dit ook al vanaf 40 weken effectief is. Vond het ook vreemd maar heb het aan de vk van het forum gevraagd en ook in haar praktijk doen ze dit al zo met 40wkn.
    En ja wanneer weet je dat er wat gebeurd van onder? Slijmprop verliest niet iedereen en als je vliezen zijn gebroken doen ze liever zo min mogelijk inwendige co ivm infectie gevaar.. Dus als ze me nu niet willen checken daar wanneer dan wel? ;)
    Mn man komt om 15u naar huis die wilde graag mee (ben ik erg blij om! Mocht t zeer doen ben ik niet alleen, en kan t niet dan kunnen we samen balen..)
    Jij al tekenen/klachten? En heb je nog geslapen net of lukte het niet meer?

@Sjapazz

O SPANNEND JE BENT NU NAAR DE VK TOE DENK IK..
    DUIM DUIM DUIM...
    Laat je even weten of het ging etc.?

Ik hier ook slecht geslapen, denk toch een beetje de zenuwen voor straks en het onvoorspelbare dat me te wachten staat.. Ik heb graag alles onder co en bevallen is juist loslaten en over je heen laten komen.. Kan ik dat wel lag ik me vanacht af te vragen..Stiekem begin ik hem aardig te knijpen hier voor die bevalling..En laat ik nou net vandaag bijna continu een harde buik hebben met wat krampjes onderin.. Zou t van de zenuwen zijn of is er iets gaande? Pfff hoe maak ik mezelf gek...
    Ga zo al een beetje de losse kerst versiering opruimen, laat de boom en de kaarten staan tot na t weekend, maar mocht ik dan bevallen zijn dan is t zo opgeruimd..En heb ik wat te doen tot vanmiddag 16u..

13. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Balen soummaayaah als je zo slecht slaapt! Ik hoop ook voor jou dat het eindeloze wachten niet meer zo lang duurt! Niet dat het slapen dan beter zal worden.....

Wendy, ik kan je vooral als tip geven dat je echt moet ontspannen en goed doorademen, afleiding zoeken bij gesprek ofzo. Dan valt het best mee! Als je ook maar iets gaat aanspannen wordt het heel onprettig. Maar best spannend om straks in elk geval te weten hoe het ervoor staat, met verstrijken van je bmm enz!

Ik ben dus weer terug... en ze hebben dit keer wel kunnen strippen! Bmm was nu helemaal dun en soepel, wel nog heel iets naar achteren, maar ze kon er wel bij komen. Ik reken er wel een beetje op dat er nog niet een bevalling op doorzet, maar er is in elk geval weer even wat gestimuleerd enz. Als er niks doorzet mag ik vrijdag weer komen, dan strippen ze sowieso weer.

Wendy, mijn verloskundige kaartte hetzelfde onderzoek aan denk ik! Dat er een onderzoek was geweest naar strippen in de 40e week. Zeker het om de dag strippen in die week bleek erg effectief, vandaar dat ik ook vrijdag weer mag als dit niks doet.

Hier wel sinds we terug zijn forse harde buiken en buikpijn enz, dat is een normale reactie op zich. Hoeft nog niks te zetten, moet nog wel even afwachten voor je echt weet of het doorzet, kan wel 24 uur duren!

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Sjapazz;

O spannend dan nu meis! Maar gelukkig wel kunnen strippen deze keer,zo zie je maar weer dat een weekje veel kan doen!
    Ik mag om tien voor 3 nu ipv 16u ze belde net.. scheelt weer een uurtje zenuwen haha.. Al geloof ik dat het echte zenuwen pas komt als ze gestript hebben en je die 24u af moet wachten.
    Ik ben idd heel benieuwd hoe ik er voor sta zometeen, hoop net als jou (we zijn bijna even ver toch?).
    Hoe lang duurt dat gewroet van onder eigenlijk? Is dat 2 minuten of 10? Geen idee namelijk haha..
    Hoop zo dat ze niet gaat zeggen dat ik nog pot dicht zit want dan zie ik het nog wel jan. worden..

Ik houd jullie op de hoogte..
    En toi toi Sjapaz!!!

15. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Spannend zeg wendy, ik hoop ook dat ze niet zeggen dat het nog potdicht is! Mijn verloskundige van vandaag vertelde dat zij zelf met 41 weken gestript wilde, maar dat de baarmoedermond nog volledig lang en stug was en dat ze nog potdicht zat... met 41 weken! Gelukkig gebeurd dat niet zo heel vaak, kans dat je al een eindje op weg bent is groter.

Het hangt een beetje af van hoe makkelijk ze erbij kunnen. Ze moest bij mij heel even vissen omdat hij nog iets naar achteren lag, maar toen ze hem eenmaal naar voren had was het denk ik 5 min ofzo? Heb het niet helemaal bij gehouden. Ze stoppen tussendoor als jij dat even wilt zodat je even kunt ontspannen, ik had zo iets van hoppa, doe het maar gewoon, moet toch even. Je moet echt gewoon ontspannen en goed doorademen, probeer er niet te veel op te letten maar een beetje over wat anders te praten. Ik denk dat 10 min wel de max is ongeveer dat het duurt!

Erg veel buik en rugpijn hier, pff. Niet super comfortabel. Maarja! Gewoon maar afwachten en hopen dat we toch uiteindelijk ons lieve meisje mogen zien.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey meiden,

Ik ook weer terug van de vk!

Enne Sjapazz;

hier ook al 2 cm ontsluiting en mn bm nog wat naar achter maar al wel ver verstreken! Ben dus gestript, jeetje wat is dat een ellendig gevoel, je moet idd ff op je kiezen bijten..
    En net als jou bij geen effect vrijdag weer strippen.. Al hoop ik dat er vanacht wel wat doorzet, komt door die 2cm die ik al heb dat ik durf te hopen haha..
    Al voel ik nu buiten die harde buiken nog niks anders maar goed ben pas klein uurtje terug..
    Zullen we elkaar beetje op de hoogte houden vnvd over hoe t gaat?
    Vk zag wel dat ik meer vocht vast aan het houden was, ook in mn gezicht etc. klopt ook wel want blaas verschrikkelijk op nu.

Hoe is het met de andere dames??

17. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Oke spannend Wendy!! Ik heb niet echt gevraagd naar ontsluiting en ze heeft er ook niks over gezegd.... dus ik weet niet of ik dat ook een beetje had. Maar ik dacht dat je minstens een cm moest hebben voor ze konden strippen? Naja wel leuk dat we nu beiden gestript zijn, ik ben benieuwd of het bij een van ons effect heeft! Hier nog steeds vooral erge rugpijn, af en toe een harde buik maar verder niet zo heel veel. Wat bruinige afscheiding, maar dat is normaal na het strippen. Ik heb zelf het gevoel dat ze niet gaat komen nog ondanks alle pijntjes nu, ik nijg toch wat naar volgende week!

Jij in elk geval ook veel succes vanavond en hopelijk hebben we beiden ons kindje in armen over niet al te lang.

Wij zijn een beetje als enige bijna aan het kletsen hier he... de rest is niet zo actief! Ik ben wel benieuwd trouwens hoe het nou met zwangervan2e en haar meisje is, ze is sinds dat laatste bericht niet meer online geweest....

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ja de rest is maar stilletjes inderdaad..
    Ik vroeg het me ook al af van zwangervan2de, ik vrees dat t niet erg positief is want voorheen was ze veel actief op zp.. Duim natuurlijk dat het niet zo is maar haar laatste berichten waren ook erg verontrustend..
    Ik hier nu wat harde buiken met een golf van een pijntje erdoorheen.. Dus of t zakt straks af of t zet door in weeen, afwachten maar dus.. Hoop dat het ons gaat helpen meis!!
    Beebje kom maar snel!!

19. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Hey dames! Wat goed om te horen dat bij jullie allebei hebben kunnen strippen. Ik ben benieuwd of het ook doorzet! Lijkt me wel spannend.. er hoeft natuurlijk niks te gebeuren, maar als je wat meer harde buiken en buikpijn etc hebt ga je toch een beetje focussen op de pijntjes lijkt me.. zet het door, komt het vaker, regelmatig.. hihi spannend hoor! Ik hoop echt voor jullie dat je voor oud en nieuw een kindje in je armen hebt... helemaal voor jou sjapaz, dat je fam. het mee kan maken. Wanneer gingen ze ook alweer weg? kunnen jullie het al een beetje beseffen dat je straks mama bent? Ik vind het zo onrealistisch.. het wiegje staat al een tijdje hier in de kamer.. maar op 1 of andere manier voelt het zo vreemd, en schijn ik niet te beseffen dat mn leven straks compleet gaat veranderen..

Het is inderdaad stil hier. Ik reageer ook niet zo vaak.... kijk meestal smorgens eventjes.. en in de loop van de middag, als dat lukt.. was vandaag de hele dag de hort op. Even geshopt voor schoenen. Ben eindelijk geslaagd, want loop al tijden op mn afgetrapte gympies. :p Wel lekker nu mn voeten een beetje opgezet zijn, maar echt geen gezicht meer. Nu met de sale hadden ze echt leuke prijsjes...

Ik heb morgen een afspraak bij de vk... 1 dag voor mn uitgerekende datum. Ga er niet vanuit dat ze iets gaan doen, aangezien de gyn heeft aangegeven op 4 januari een afspr te maken om in te leiden.. dus denk dat ze daarop gewoon wachten (als het niet eerder vanzelf komt!)

20. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    he meiden,

lees al een poosje stiekem mee heb in het begin geloof ik 1 keer gereageerd :$

maar hier dus ook nog niks, wel gestript gister maar heeft alleen maar geleid tot veeeel gerommel en buikpijn maar nog geen wee gezien ;)

moet morgen weer naar de vk als de kleine er dan nog niet is ook omdat mn bloeddruk helaas wel was gestegen (bij me dochtertje ingeleid vanwegen hoge bloeddruk op het eind..) dus hoop heel erg dat dat nog wel goed is morgen!

@sjapaz; hopen dat je ouders nog even kunnen genieten van de kleine zeg zou zo jammer zijn anders!

@wendy; jou verhaal al gelezen bij overtijd ;) hopen dat ook bij jou het strippen wat heeft aangewakkerd...

@ soumayyaah; jij word toch ingeleid omdat je draagster bent van strep b? ik heb het zelf gehad toen ik geboren ben en ben toen ook heel erg ziek geweest zo erg dat ze niet wisten of ik het zou halen.. maar de vk vond het niet nodig om mij te testen of ik zelf draagster ben?? eigenlijk raar toch...

Deel Deze Pagina