35 weken zwanger! wie telt er mee af de laatste 5 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wat spannend meiden! Heb ook al even niet gereageerd.. denk dat jullie straks wel snappen waarom haha ;)
    Pff wat druk zeg! Heb weinig tijd voor mezelf gehad de laatste week!!

Maar allemaal heeel veel succes, en ook sterkte met de bevalling! hopelijk mogen jullie snel jullie kindjes vasthouden!

2. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Good morning ladies; en en en en? Is er nog wat op gang gekomen vannacht? Ik ben zo benieuwd!

Ik heb vannacht gedroomd dat ik bevallen was. Eerst droomde ik dat de baby een handje uitstak, die ik zo door mn buik heen kon pakken. Daarna werd de baby geboren, ze was er zo uit. Ik had geen pijn niks... dus ik nog helemaal verbaasd: "Het deed helemaal geen pijn!" haha. Maar toen ze eenmaal geboren was, was niemand aanwezig. Ik wist niet wat ik moest doen, of ik nou de navelstreng door moest knippen of niet.. ik belde de vk, die nam niet op.. en ook de gyn niet. Toen belde ik mn man, nam ook niet op.. evenals mn schoonouders en ouders. Ik keek naar de baby, Ik was zo bang dat ons kindje wat had ivm die bacterie... en voelde me zo hulpeloos... maar gelukkig was het allemaal maar een droom!

Hoewel, die pijnloze bevalling zou ik wel over willen doen denk ik ;) haha.

@gien: ja klopt! ivm streptokok b. ik zou er gewoon op aandringen om je te laten testen. Desnoods bij je huisarts. Je hebt al een kindje toch? Waren daar geen problemen mee? Heb je last gehad van blaasontsteking gedurende de zwangerschap? Ik zou gewoon voor mezelf op komen en erop staan dat je getest wordt.. zoals ik al zei desnoods door de huisarts.. het kan zijn dat ze niks vinden, want het schijnt dat de bacterie weg kan gaan en weer terug kan komen.. maar het is de moeite waard denk ik als ik al die verhalen erover lees. Beter het zekere voor het onzekere, toch?

@ senna: haha.. ja daar moeten wij inderdaad nog achterkomen! vooral de eerste tijd lijkt me moeilijk, omdat je toch 'samen' een ritme moet vinden en aan elkaar moet wennen.. tis niet jouw eerste, dus dat scheelt alweer in de onzekerheid en alles..

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey meiden,

Ik meld me weer met nog steed beeb in buik..

@senna
    Tuurlijk heb je nu even geen/minder tijd om op zp te zitten, drukke tijden en nog de feestmaand ook! Gaat alles goed?

@Soumayaah
    Jij droomt ook lekker actief nog! Gelukkig een droom en geen werkelijkheid.. je zou maar alleen moeten bevallen...

@Sjapazz
    Hoe is jou nacht gegaan? Jij al aan de puf?

Ik hier een beroerde nacht achter de rug, heel veel voor weeen die niet doorgezet hebben in ontsluitingsweeen.. heb al met al 2 uur geslapen .. ben nu zoooo moe maar die verrekte buikpijn is er nog steeds.. Vandaag maar eens heel rustig aan doen en afwachten..Hoop dat t of helemaal stopt of dat het ineens nog doorzet.. Morgen poging 2 tot strippen en zou fijn zijn als ik dan aankomende nacht wel wat kan slapen..
    Heb vanmiddag koffie visite van mn beste vriendin wilde eerst afzeggen maar laat haar toch wel komen, even wat afleiding..

Weet je wat trouwens raar is, als ik een harde buik heb en zo'n menstruatiekramp kruipt de kleine helemaal naar rechts in mn buik, heb ook een hele grote bobbel dan daar op mn buik.. Herkenbaar?

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Sjapazz

je bent toch niet stiekem al bevallen he? ;)
    (hoop van wel voor je hoor meis!)

5. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    He wendy, wat vervelend dat je zo slecht geslapen hebt vannacht. Hopelijk heb je vandaag nog een beetje kunnen rusten? Want als de weeën beginnen dan valt er weinig meer te rusten denk ik :p was het gezellig met je vriendin?

zie in sjapaz dr profiel dat ze als laatst vanmorgen om half 8 online was...... wie weet zal het dan toch door hebben gezet! :D hoop het voor dr!

6. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Dag dames!

Wendy: Balen dat het strippen niks deed! Hopelijk komt je kleintje snel. Ik heb dat ook wel soms gehad samen met harde buiken. Hoort er toch een beetje bij denk ik...

Soummaayyaah: Klinkt prima die droom, over het geen pijn doen! Kan je alleen melden dat dat niet het geval gaat zijn...

Vandaag om 11.37 is Sophie Féline geboren. 3090gram en 48cm lang!

Vannacht om half 4 werd ik ineens wakker van een heftige rugwee. Even plassen, proberen weer te slapen, andere houding enz. Maar ze kwamen redelijk regelmatig. Maar een kruik gemaakt en op de bank gaan liggen een poosje. Uiteindelijk weer naar bed gegaan met de illusie dat ik misschien kon slapen. Dat ging natuurlijk helemaal niet met rugweeen....Dus rond kwart over 6 er uit en richting douche, tot dan was ik er nog van overtuigd dat het toch vast wel weer zou afzakken! Dus ik douchen, daarna nam het natuurlijk juist toe... dus de verloskundige toch maar gebeld, ze hadden immers gezegd dat ik moest bellen als de weeen langer dan een uur om de 5 min kwamen, en dat deden ze al vanaf half 4....

Afgesproken even te kijken hoe het ging. Maar ze namen echt fors toe. Weer even onder de douche want iedere wee werd fors sterker, geen enkele houding was fijn met die stomme rugweeen. Nou na dat douchen werd het nog erger... Kon niet eens meer zelf bellen of ze toch nu kon komen. Duurde uiteindelijk nog bijna een uur dat ze er was en ik wist niet meer wat voor of achter was... Ik bleek 3cm te hebben op dat punt, en besloten om voor een ruggenprik naar het ziekenhuis te gaan want ik kon ze bijna niet meer houden. Dus tussen de weeen door kleren aan en in de auto. Ik dacht dat ik gek werd in de auto! Ze kwamen om de 2 minuten ongeveer en deden zooo zeer. Komen we bij het ziekenhuis, kwam de verloskundige naar onze auto toe, ze was gebeld en er was geen plek! Lag helemaal vol. Dus we moesten maar naar Hengelo. Nou ik kon wel janken, kon de 5 min van huis naar het zhuis al amper volhouden... op het laatste moment mochten we toch komen, was net een kamer vrij.

En maar goed ook: In de kleine 3 kwartier van het toucheren thuis en het toucheren in het ziekenhuis(was ongeveer eerste wat ze deden toen ik daar lag) Was ik van 3 naar 9 cm gegaan! Dat verklaard dus waarom ze zo onhoudbaar waren, als het zo vlot gaat is het ook geen pretje. Dus kortom te laat voor ruggeprik óf pethidine. Alles klaarleggen, en 4/5 weeen later zat ik al op 10. Uiteindelijk 3 kwartier geperst en 1 heel klein scheurtje. Sophie was gelijk mooi roze, heeft een uurtje op mijn borst gelegen en meteen heel goed gezogen aan beide kanten, ze doet het echt perfect. We waren rond 3 uur lekker thuis, eerst maar eens wat geslapen toen. Nu net lekker wat gegeten, lig in bed met wiegje er naast. Het was wel heeeel heftig met die rugweeen en dat het zo snel ging uiteindelijk, maar achteraf ben ik heel blij dat ik gewoon zonder pijnstilling in netjes 8 uurtjes zonder enige complicaties mijn kindje heb gehad! Mijn lijf voelt nu wel alsof er een vrachtwagen overheen is gereden.... maar vooruit!

Trouwens Soummaayyaah: Ik was online in een poging jullie te melden dat het ging doorzetten.. maar kwam niet eens toe aan een bericht schrijven! Dus de laptop maar snel weer weg gedaan....

7. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    He sjapaz gefeliciteeerd met jullie dochter! Wat fijn om te horen dat het toch gewerkt heeft (nu wendy nog! (en dan ik snel erna ;) ) ) al met al vind ik dat het toch best snel is gegaan, gezien de tijd die je omschrijft.. maar als je onder de pijn zit zal dat vast anders voelen! *slik* Ik zag de situatie die jij omschrijft al helemaal voor me, dat er geen plek is.... pfff.. hoe ver had je dan moeten rijden? Gelukkig kon je toch nog terecht, want misschien was ze dan wel onderweg geboren :p Fijn dat alles goed is gegaan en ik hoop dat jullie lekker van haar kunnen genieten!

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Sjapazz

GEFELICITEERD MEIS MET JULLIE DOCHTERTJE!!!!!

*ik ben zoooo jaloers ;)*

Klinkt als als een bevalling uit het boekje (oke voor jou helse pijn) maar in die uurtjes zo bevallen perfect hoor!!
    Geniet er lekker van meis, ik hoop je snel te volgen!!

9. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    gefeliciteerd sjapaz; nu lekker genieten en fijn dat je ouders nog in de buurt zijn ;)

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Gien

Heb je in het andere topic al gevraagd hoe t is nu haha..

@Soumayaah

Hoe is t meis? Nog ontwikkelingen?

@Sjapazz

Hoe is het met onze prille mama? 1e nachtje goed gegaan?

Ik hier nu delen van mn prop aan t verliezen en de vk komt zo thuis strippen.. Hoop dat het nu doorzet,wil zo graag nog in 2011 mama zijn!!

11. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @sjapaz; is het een zoet kindje of ben je de hele nacht op geweest ;) heerlijk joh ben echt een beetje jaloers op je :D

@soum; nog geen nieuws?

@wendy; dan ga ik daaar ff reageren ;) heb ook zon gevoel van kom nou!! ik wil ook zo graag voor oud en nieuw bevallen! maar daar gaan we maar niet van uit.. hoop dat het bij jou wat uithaalt het strippen hier komen ze morgen mijn bloeddruk weer meten en evt nog een keer strippen.. maar ik geloof er niet meer zo in hihi

12. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @10emma10; is er bij jou eig al wat of heb ik wat gemist..

en hoe is het met alle mama's en baby's?

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Gien

O meis toch loop jij nog steeds rond.. Pfff.. Tsja snap goed dat je na 2x strippen het wel gehad hebt en er geen nut meer van inziet.. Zul je net zien dat het morgen wel wat doen en lig je oudjaarsavond aan de puf..
    Da's de reden dat ik me nu laat strippen ipv morgen (ik mocht kiezen welke dag ik nog een keer wilde).
    Wanneer moet jij naar zh voor overtijd co als het van t weekend niets wordt,of heb je al afspraak staan? Hoop nog steeds dat je ineens nu wel aan de gang gaat!

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

@sjapaz: Gevééééliciteerd, lekker genieten :)

Hoop dat de rest ook snel kan gaan genieten, hou vol en succes ;)

15. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @wendy; ja helaas hobbel ik nog steeds door het huis :) begin het nu wel zat te worden hoor!

maareh ik snap je ja dat je morgen eig liever niet gestript wil worden maar mij maakt het al niet meer uit haha dan maar op oudjaarsdag.. zijn wel meer mensen jarig niet dan! dus morgen nog een bloeddrukcontrole en hopelijk strippoging en dan maar weer afwachten..

volgens mij sturen ze me dinsdag (41+4) door voor controle in het zh, ctgtje en kijken of er nog genoeg vruchtwater etc is.. maar hoop van harte dat het niet nodig is.. vind het toch wat enger allemaal op het eind hebben jullie dat ook?

ik vraag morgen wel of ze me maandag al door wil sturen want mijn dochter was een forse (4255gr) bij 1 dag overtijd, dus dit zal wel helemaal een dikkerd zijn (hoeft niet natuurlijk) maar ik heb geen zin om eind volgende week 10 pond eruit te moeten persen :D

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Gien

Inderdaad ik zou dan wel vragen of ze je eerder doorstuurt..Snap dat je geen flinkert uit wilt gaan poepen onnodig..ze worden nu alleen maar dikker elke dag..

Ik net gestript.. ben idd mn prop aan t verliezen (nasty ding). Alles was mooi soepel etc. en beeb doet t nog goed..
    Alleen t strippen nu voelde ik niks van (had ook zo'n jonge meid) vraag me af of ze het wel goed heeft gedaan? Want eergister deed zooo zeer..
    Afwachten maar weer dus..

17. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    @wendy339 :
    wat spannend!!! doet me gelijk aan 2 weken geleden denken pfff wat gaat de tijd toch eigenlijk snel :)

succes en als je het zoals mij doet (2 dagen) kan het miss nog wel 00.00 worden zaterdag op zondag ;)

18. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    klinkt goed Wendy!!! Ik verloor woensdagavond mijn slijmprop en 's nacht begon het!

Even een foto spammen. Ze is een erg tevreden meisje en natuurtalent wat betreft drinken. Meld zich netjes en gaat dan óf slapen, óf lekker om zich heen kijken. De nacht ging ook erg netjes, om 2 uur en half 7 kwam ze. Ik heb overal spierpijn en kan nog niet zo lang rechtop zitten volhouden maar mag zeker niet klagen hoe het gaat! En zo'n klein mensje bij je is heerlijk!

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ah wat een dotje Sjapazz!!!
    Fijn dat ze zo voorbeeldig eet/drinkt/slaapt!!

Hier nog steeds geen verrandering dus hoop dat ik snel weer ga rommelen.. Heb mn zinnen gezet op een 2011 beeb..

Inkie 2 weken alweer..tijd vliegt idd! Gaat t goed met milou?

20. Jade86

Jade86 Bekend lid

gefeliciteerd met je mooie dochter sjapaz!!

Deel Deze Pagina