Die van mij ligt gelukkig al vanaf het begin met het hoofdje naar beneden, en rond 30 weken was ze al een beetje ingedaald!
Onze kleine ligt al weken op t zelfde plekje, vandaag bij de controle voelde de verloskundige dat "ie" al een eindje ingedaald is ook. Dat was bij de 2de wel anders, die draaide de avond voor de bevalling nog rondjes in m'n buik ...
Mijn man heeft ook al vrije dagen gereserveerd en kwam ook met de mededeling dat het het gunstigst voor hem uitkwam als ik het zou mikken op 6 of 7 december. Ach, ik snap het wel: hij heeft een bepaald aantal vrije dagen beschikbaar en wil daarin gewoon zo veel mogelijk tijd met de kleine kunnen doorbrengen... Ik ben de 21ste uitgerekend en hoopte steeds op de 26ste (Tweede Kerstdag). Dan ben ik zelf jarig en ik vind dit echt een fantastische dag om jarig te zijn! Het heeft iets romantisch. Iedereen is in een gezellig stemming en je bent altijd vrij op je verjaardag. Maar goed, nu weet ik dat de ks in wk 39 is, dus dat wordt 'm niet. Al moet ik zeggen dat ik ondertussen zoiets heb van "hoe eerder ie eruit komt, hoe beter", dus die 26ste trekt mij nu wat minder. Mijn kindje beweegt trouwens nog alle kanten op. Zal ook wel zo blijven, want doordat de placenta voor de baarmoedermond ligt, kan het niet indalen. Maar goed, met een ks boeit de ligging toch niet...
Hey meiden Mag ik ook mee babbelen? Ik vandaag 35.2 weken en sta ook uitgeteld voor de geweldige 2de kerstdag. (hoop toch niet dat t een feestdag gaat worden zoals vele hier) Maar goed we zien het wel haha.. Ik ook lekker mn 2de weekje verlof en mag in vergelijk met de meerderheid hier niet klagen mbt mijn laatste "loodjes". Ik heb wel last van mn bekken maar wandel nog wel lekker rond, een strijkje doen etc. lukt me nog prima en shoppen voor een uurtje of 2 gaat ook nog. Ook doe ik het huishouden (nesteldrang alles MOET schoon en niet zomaar schoon blinkend schoon!!) maak er dagelijks een projectje van haha..Morgen is de koelkast aan de beurt! Verder een laagliggende placenta maar die ligt inmiddels net 2 cm van de uitgang af dus ik mag normaal bevallen,jippie!! Hierdoor wel een bloeding gehad met 22 weken maar verder geen echte bijzonderheden gehad in mijn zwangerschap. Verwacht ons 1e kindje en kan net als jullie niet wachten tot wanneer het komt! Geslacht is bekend bij ons maar houden we verder lekker geheim! Gezellie als we zo elkaars wel en wee bij kunnen houden aankomende weekjes!
Ik kom me ook melden als ik er nog bij pas Ben 33 weken maar word met 37 weken ingeleid ivm een super grote baby. Dus nog maar 4 weekjes en kan dus ook gaan aftellen. Superspannend.. en druk met het regelen van de laatste dingetjes. Vind het nu wel zwaar worden hoor, heb een grote buik (kindje is zo groot als een kind van 38,4 dus mn buik ook) Dit is de tweede en heb drie keer in het zkhs gelegen , 2 keer ivm hg / uitdroging / vitaminen/mineralen tekorten en 1 keer aan de weeenremmers met 31 weken. Geen hele leuke zwangerschap dus, dus ik tel echt af!
Dat is nogal wat Senna! Hoe komt het dat je kindje zo groot is?? En is 'het' dan ook 38 weken ver ontwikkeld?
Hebben jullie trouwens ook soms zo'n pijn achter je schaambeen? hier ligt onze kleine al helemaal ingedaald en volgens mij draait ze dan met haar hoofd of probeerd ze er een armpje naast te wurmen ofzo. Het doet echt pijn.. niet fijn. Herkenbaar?
Elke keer wel suiker wezen prikken maar dat is het niet. Mijn zoontje was ook 3165 en is geboren met 34 weken.. dus ook zo groot. Zal waarschijnlijk genetisch zijn ofzo! Maar voor hun wel reden om haar te halen want dit is echt wel giga groot. De gyn zei vanmorgen ook: Ja we hebben de echoresultaten nog eens goed bekeken en het is een dikzakje. Ben benieuwd dus.. Waarschijnlijk is ze met 37 weken al over de 4 kg.
Jeetje, apart zeg dat je zonder duidelijke oorzaak zulke flinke kinderen krijgt! Heeft jouw zoontje nu nog last van 'overgewicht'? Of trekt dat na de bevalling weer bij?
Dat heeft te maken met het indalen/week worden van je bekken is mij verteld. Een heel vervelende pijn maar gelukkig onschuldig.
Ik krijg dinsdag een groei- en liggingsecho, meneer ligt al vanaf het begin in stuit en wordt ook groot geschat...indien mogelijk doen ze die donderdag een draaipoging, spannund. Vanmiddag film gekeken, gezellig met de hondjes op de bank...we moeten er maar wat van maken hè. Gelukkig staat alles al klaar en heb ik alles al gewassen enzo...ben er in principe wel klaar voor
@Marianne: Oei lijkt mij helemaal niets zo'n draaipoging, heb t nog nooit mee gemaakt, maar hoor er zulke pijnlijke verhalen over. Ik hoop dat jouw kleintje een beetje mee wil werken! En als t niet lukt? Word het dan een keizersnede?
Hij was wel zwaar bij de geboorte maar helemaal niet dik, hij was ook wel lang. En nu zeggen ze indd dat ze dik is, je ziet ook een vetlaagje rond haar buikje. Mijn zoontje is nooit dik geweest verder, hij is nog steeds extreem lang. Loopt 2 jaar voor op zijn groei. Hij is 5 maar minstens net zo groot als een kind van 7. Mijn vriend en ik zijn beiden lang (1.93 en 1.78) maar als je naar onze lengtes kijkt zou mijn zoontje kleiner moeten zijn.. hij groeit dus boven de verwachting.. als hij zo doorgroeit op dit tempo dan haalt hij makkelijk 2,13. Daarom houden we het goed in de gaten bij een kinderarts. Ben dus benieuwd of ze straks in verhouding is of indd echt een dikkertje is.. maar ach dat is niet minder schattig.
Is het dan toch een soort "groeistornis" oid? zoals bij dwerggroei maar dan anders om? Of is hij helemaal gezond? 'Dikke' baby's zijn niet minder schattig inderdaad, dan hebben ze van die lekkere dikke armpjes en beentjes, met van die heerlijke babyplooien erin
Wij zijn ook 1.95 en 1.78 én wonen in Westfriesland, waar de baby's sowieso al groter zijn @BabyOnBoard: kijk er ook niet echt naar uit maarja wat 'moet' dat 'moet', blijft ie in stuit dan wordt het op zeker een ks ja.