Jee dames als ik het zo.lees dan mag ik mijn handjes dicht knijpen met een stabiel hoge bloeddruk! Haha, ik heb de hele middag al flinke menstruatie krampen en de kinderen zijn stinkert vervelend de hele dag ( zal wel van het weer komen) aar ben blij als man lief straks thuis is ik word er zo sjaggie van pfffff haha.
Nee, het is geen reuzengroei oid. We zijn ben een klinisch geneticus geweest en die heeft echt van alles onderzocht en hij is kerngezond.. alleen lang. Het is ook niet 100% zeker dat hij zo door blijft groeien.. het kan ook zijn dat hij ineens minder hard gaat groeien en gewoon rond de 1.95 word (dat is de schatting als je kijkt naar onze lengtes) Dus het zegt niets als ze nu zo groot zijn, kan nog alle kanten opgaan! Ja pcies, liever iets dikker als baby dan een hele magere baby.
Marianne, schatten ze jou baby ook zo groot dan? Nu ga ik ff wat eten haha gaat iig lekker snel dit topic
Wordt wat afgetikt hier ja Hij werd bij de 30 weken groeiecho al als flink bestempeld en was gister bij de verloskundige en zij had het over een grote vrouw met een grote baby, heb een buik van 38 weken...dinsdag weet ik meer, dan krijg ik nog een groeiecho.
Ach verschil moet er wezen toch? haha. Wij verwachten juist een 'kleintje' Krijg van de verloskundigen hier telkens compimentjes dat mijn buik nog zo netjes bescheiden is (is ook wel eens leuk )
@Senna Jeetje een reuzenzoontje nu dus..Verder wel helemaal gezond zo te lezen gelukkig! Spannend hoor nog 4 weekjes aftellen voordat jij je meisje in je armen hebt!! Inderdaad wel appart dat jij van die grote mensjes maakt haha.. En inderdaad liever een speklaagje als van die schrielekes die bijgevoed moeten worden godgansedag.. @Mmarianne Bij jou dus ook een flinkert in de lijn der verwachting, spannend dus ook voor jou wat de groeiecho nu gaat "meten". En een draaipoging, ieuw hoop dat het je bespaart mag blijven!! @Zwanger van 2de Kindjes een beetje vervelia's vandaag dus, lijkt me heftig dagje dan als je er al 2 rond hebt lopen. Manlief al thuis om de wacht over te nemen? Vraagje; Mijn ukkie is al ingedaalt en ze verwachten dat het zo'n 7/7.5 pond gaat wegen. Hoe bewegelijk is jullie kleintje? Ik wordt er gek van, ons ukkie schopt en beweegt de hele dag lijkt het wel. Kontje omhoog, benen/knieen/voeten in mn zij. En omdat het al vast ligt ook steeds op zelfde plek, nu dus beurse plekken in mn zijde. Zelfs al ik loop gaat het zitten wringen.. Het zal heus wel slapen hoor maar zijn ze bij jullie ook zo wakker/beweeglijk??
@Wendy: Zo'n bewegelijk wurmpje heb ik ook in m'n buik, ook al doet t soms pijn ik geniet van elk schopje, voel 'm' liever te veel dan te weinig!
Haha, dat probleem heb ik ook altijd als ik wil gaan slapen, keiharde trapjes in mijn zij, maakt niet uit op welke kant ik ga liggen..Best pijnlijk!
Hier krijgen we ook een kleintje! Dat kont door mijn bloeddruk en medicijngebruik! Mijn zoon woog 2600 gram en was 47 cm dat word dit kindje ook ongeveer word geschat. Manlief is inmiddels thuis maar vertrekt zo ook weer om zijn broer te helpen met zijn huis. Pfffff weer alleen maar ik denk dat ik de kindjes er lekker vroeg in stop vandaag, misschien zijn ze morgen dan iets rustiger?!
Hallo! Ik ben 24 december uitgerekend, dus ik ga ook maar even meekletsen en lezen. Wat vervelend om te lezen dat er veel meiden zijn met klachten en zich vervelen. Ik heb het getroffen met de zwangerschap. Ik kan nog veel doen en ik voel mij goed (wel last van onderrug, bekken en schaambot). Iemand had het over een hobby, leuk hoor een quilt maken! Ik ben bezig met kaarten inplakken, dagboek bijhouden, beetje scrapbooken, films en tvseries kijken, lezen. Verveel mij totaal niet. De baby is ook al volledig ingedaald, voelt erg vreemd soms. Hij is idd ook erg druk in mijn zij en bij mijn ribben, maar wel gezellig . Hoever zijn jullie met alle voorbereidingen?
Schatten ze bij jullie het gewicht van de baby tijdens de zwangerschap? Dat hoor ik namelijk wel vaker om me heen. Bij mij hebben ze dat nog helemaal niet gedaan. Ik heb zelf ook niet zo'n grote buik..maar dat zegt eigenlijk ook niks.
@10Emma10 Bij mij hebben ze geschat omdat ik het vroeg. Geen liggingsecho of groeiecho, gewoon met de hand. Ze denkt dat het een 7 ponder gaat worden, maar het is maar een schatting. Misschien moet je het aan je VK vragen.
hier ook een flinke dame,met 33 weken en 5 dagen was mevrouwtje al 3350 gram bij 48 cm. Dat is wat ze gemiddeld met 40 weken wegen. Ligt ook al helemaal ingedaald en kan geen kant meer op,ligt vast. Mijn buik staat echt op klappen volgens mijn gevoel,gyn schatte haar gisteren al ruim 7 pond nu en ben vandaag 35 weken. Hier mijn buikje met 34 weken en 6 dagen. Hangt heel laag nu.
Wow!! is dat niet super onhandig, zo'n grote buik!! Ik ben blij dat die van mij enigszins bescheiden is... Over gewicht: Ik had een groei echo met bijna 32 weken. Was een standaard echo. Daar kwamen ze er echter achter dat ze 2 weken achter liep in groei(de verwachting was al wel dat het een kleintje was). Ze woog toen ongeveer 1600 gram. Daarom met ruim 34 weken echo herhaald, om te kijken of ze niet verder ging afbuigen. Ze was netjes gegroeid, maar wel nog steeds 2 weken achter in groei. Ze lijkt de oude lijn dus wel weer te hebben opgepikt, waarschijnlijk heeft ze in de periode met harde buiken van mij echt wat tekort gehad. Verwachting is nu dat ze ongeveer 2800/3000 gram zal wegen bij geboorte mits ik tot 40/41 weken draag. Zal geen dikkertje worden dus! Buikfoto van afgelopen week heb ik wel als avatar!
Sjapaz Mooie foto en buikje meis!! Biancamv2 flinke buik meis,geloof zo dat jij het inderdaad zwaar hebt!! Hier heb ik maandag de liggingsecho gehad en toen heb ik ook moeten vragen wat ze schatte ongeveer kwa geboortegewicht. Toen kwam er volgens de grafieken 7/7.5pond uit. Maar t blijft een schatting hoor kan zomaar zijn dat het kleiner of groter is.. Mijn buik is normaal, niet extreem klein of groot. Dus een 7 ponder zou best kunnen..Maar goed vruchtwater etc. is niet gemeten dus je weet maar nooit.. Weet niet meer wie het vroeg maar hier alle voorbereidingen klaar nu, kamertje is af,kleertjes gewassen, enveloppen voor de kaartjes zijn geschreven. Alleen vluchttas nog ff compleet inpakken volgende week. Waar willen/gaan jullie bevallen meiden? Ik ga voor het kraamhotel hier. (zit in het ziekenhuis,ideaal!!) Wilde liever niet thuis (heb epilepsie geschiedenis,nu aanvals vrij hoor al jaren!!) maar ziekenhuis vond ik meteen zo medisch..Dus dit is de tussenoplossing..Bij complicaties ben ik zo met bed en al op de verloskamer.
Ik wilde eerst heel graag thuis bevallen, lijkt me veel gezelliger. Maar heb nu toch maar besloten om in het ziekenhuis te bevallen. Dat is wel wat veel me aanraden. Als ik vantevoren weet dat het helemaal goed gaat, de bevalling, dan zou ik wel thuis bevallen..maar je weet maar nooit! En als alles goed gaat, mag je na een paar uurtjes alweer naar huis, dus ja. Zo'n probleem vind ik het dan niet.
@wowkaat: dat was ik. Wat leuk dat er nog iemand creatief bezig is. Ik zag ook al iemand die haar tweede puzzel van 1500 stukjes net af had. Zulke hebben wij ook op zolder, dus daar kan ik ook altijd nog aan beginnen (mocht ik mijn quilt ooit af krijgen / zat zijn!). Zijn er nog meer meiden die met een bepaalde hobby / project bezig zijn tijdens hun verlof? Voorbereidingen zijn hier redelijk klaar. Alles is in huis, babykamer is af (op onnodige assecoires na), geboortekaartjes zijn besteld en ziekenhuistas staat klaar. @emma: bij mij vertelden ze ook alleen over de grootte van de baby nadat ik er om vroeg. Het stomme is dat ik het ondertussen al weer vergeten ben. Ze liet het me zien op zo'n groeicurve. Het was duidelijk dat de baby net iets onder het gemiddelde zit en dus waarschijnlijk ook net iets onder een gemiddeld geboortegewicht zal hebben. Maar hoeveel gram dat was, dat weet ik dus niet meer... @bianca: wow, dat is idd echt een enorme buik! En hij hangt ook best ver naar beneden! Zou niet graag in jou schoenen staan, want volgens mij is dat lichamelijk heel zwaar! @wendy: Ik had graag thuis willen bevallen, maar vanwege de ks wordt het dus het zh. Zijn er nog meer meiden die verplicht in het zh moeten bevallen?
ik moet helaas in het zh bevallen,mijn oudste zoon is met 36 weken spontaan gekomen,woog 10 pond bij 56 cm en ik heb daar complicaties bij opgelopen,de 2de zoon is met 37 weken dmv ks geboren woog 8 pond. Ik ben wel bang dat de oude snee openschiet als ik beval. Doordat ik suikerziekte type 2 moet ik bevallen in het zh. En weet ik van te voren al dat ik een stuk eerder word ingeleid,en maar goed ook,weet anders niet hoe ik haar eruit moet krijgen,vind het nu al zo zwaar met lopen. Mijn andere zwangerschappen waren niet zo zwaar als nu.