35 weken zwanger! wie telt er mee af de laatste 5 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Janna

Zie je op tegen de ks? Heb eerder met jou gebabbeld toch toen ik mn bloedding had tgv placenta??
    Hier geen andere hobby's, ik leut koffie bij vriendinnen/ouders/opa en oma. Shop voor nog meer kleertjes en de kerstcadeautjes voor fam. Maak alles grondig schoon in huis en rommel wat aan met de laptop en lees mn boeken uit. En oja morgen komt de nieuwe proffesor layton uit voor de ds dus die ga ik ook even halen!! En hebben een hond die uit moet en de boosdschapjes die moeten gedaan worden. Verder liggen er hier al rollen fondant en marsepein klaar want ik wil een crea taart gaan bakken haha.. Kortom ik vermaak me wel!

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Nu ik dit tik heeft beebje de hik, echt al 15minuten of zo.. Jullie beebjes ook vaak de hik? Hier meerdere malen per dag, vind het soms zo zielig voor t frummeltje maar ze schijnen er geen last van te hebben..

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja klopt, dat was ik! Mijn placenta ligt nog steeds volledig over de baarmoedermond. Wat fijn dat de jouwe er nu net naast ligt en je gewoon mag bevallen!

Ik zie niet echt op tegen de ks. Kijk er zelfs naar uit. Ik mag sinds mijn laatste bloeding en ziekenhuisopname namelijk niet zo veel meer. Mag niet meer fietsen, boodschappen doen, huishouden doen, enz. Ik moet echt rust houden. Dus dan lijken de dagen allemaal wel erg op elkaar en denk je de hele dag aan dat kindje dat je wilt ontmoeten!
    Het enige waar ik tegen op kijk, is dat ze na de ks het kindje meenemen uit de OK en dat je dan alleen bent tijdens het dichtmaken en op de uitslaapkamer. (Want papa blijft natuurlijk bij de baby.) Ik vind het verdrietig dat ik dan niet de baby meteen op mijn buik krijg en het eerste uur / anderhalf uur van zijn leven mis. Dan ben ik net moeder geworden en dan lig ik daar in mijn uppie, terwijl ik weet dat mijn baby ergens in het ziekenhuis is, maar ik niet bij hem ben.
    Maar goed, daar probeer ik niet te veel aan te denken, want dan word ik verdrietig. Dus ik relativeer het door te bedenken dat er al zo veel baby's met een ks geboren zijn en zowel die kindjes als de moeders houden daar heus niks van over. Het belangrijkste is dat op deze manier mijn kind veilig geboren kan worden, terwijl de baby en ik met een natuurlijke bevalling in een levensbedreigende situatie terecht zouden komen. Dan moet het maar zo.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Janna

Als je inderdaad al tijden niks meer kan is een ks inderdaad letterlijk een verlossing! Al moet je daarna natuurlijk ook nog wel even rustig aan doen! Zijn de bloedingen nu alweer even weg gebleven of pasgeleden nog gehad? Nadeel is idd dat ze je kindje meteen "afpakken" maar papa is erbij moet je maar denken, en "wij" hebben de beebjes 9mnden lang voor onszelf gehad nu mag papa even quality time.. Nee snap je helemaal, je leeft 9mnden hiernaartoe en dan nemen ze het gewoon mee de kamer uit. Lig je daar in je uppie.. Maar wat ik van vriendinnen hoor is dat het o.k team altijd erg lief voor je is en heel respectvol. Hopenlijk heb je ervaren hechtster en ben je zo bij je kleintje!!

Ik inderdaad mega blij dat die placenta 2cm verschoven is, t is niet veel maar genoeg!! Enige nadeel is dat ik hogere kans op naboedingen heb en dat placenta lastiger loslaat mischien.. Placenta is ook heel groot, echt van bovenin mn buik geheel over de achterwand tot net aan de uitgang.. Dat gaat een lap worden denk..Ach ja alles voor t kind he..

5. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    @Janna, ik ben wel benieuwd naar je quilt! Iets dergelijks zou ook wat voor mij zijn, maar dan moet wel iemand het me kunnen leren... Ik heb de knutselprojectjes voor de babykamer al gedaan. Wilde perse met een bepaalde serie stoffen werken. Daarvan heb ik de houten letters van de naam bekleed, en bloemetjes voor eromheen. Ook heb ik er een lampenkap van gemaakt. Daarnaast hebben we een speelgoedkist/bankje op de babykamer waar ik een kussen op gemaakt heb om op te zitten. Maar ik heb nog genoeg knutselprojectjes over, ik schilder ook graag en moet het scrapbook van het trouwen nog af maken. Daarnaast heb ik mijn pianospel eindeloos verwaarloosd de laatste weken..... maar ik heb lang niet overal zin in!

@Bianca: Ook wel spannend dan hoe het nu zal gaan, of niet soms?

Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen. Ik mis een stollingsfactor, wat uiteraard bij een bevalling niet zo handig is. Ik heb echter in het dagelijks leven nauwelijks last ervan en mijn bloedwaarden zijn erg netjes op het moment, dus we maken ons er niet zo druk over! Het is meer voor de zekerheid, even in het ziekenhuis bevallen.

Wat lijkt me dat gek.... dat je placenta voor de uitgang ligt. Je kan niet eens kiezen maar moet gewoon een keizersnede! Kan me wel voorstellen dat je er juist naar uit kijkt.

6. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Zo he , ik heb alles gelezen en wil graag op iedereen reageren, maar het is net iets te veel.

Babyonboard, ach groot of klein als ze maar gezond zijn toch! Dat is het belangrijkste!

Marianne, spannend dus, succes met de groei/liggingsecho! En ach ze komen er uiteindelijk allemaal uit denk ik dan maar :D

Bianca jou buik is ook groot.. je meisje zal dan net zo groot ongeveer als die van mij zijn, maar mijn buik is niet zo enorm, maar ik ben een stuk langer volgens mij, (jij was toch vrij klein?)en dan zal de verhouding ook wel anders zijn? Maar pff het ziet er ook zwaar uit!

Wendy, fijn dat je je niet verveeld! Ik vind het soms lastig hoor, maar ben vanwege die hg natuurlijk al vanaf week 13 thuis haha dus dan heb je het inmiddels wel gezien thuis ;)

Janna dat lijkt me ook moeilijk aan een ks.. dat gemis van een kindje op je borst etc. Maar je doet er niets aan, je hebt geen keuze! En hopelijk valt het je mee!

Sjapaz, beval je in het MST? :)
    Ik namelijk wel. Wie weet komen we elkaar tegen :)

Hier ook een drukke baby hoor, al merk je dat de ruimte nu wel minder word.. maar ze kan echt hard schoppen.. dat voelt niet altijd even prettig maar wel fijn om te weten dat ze er nog is en alles ok gaat natuurlijk! Als je het bijna niet voelt word je ook zo onzeker, en ga je je vaak van alles in je hoofd halen. (ik iig)

7. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    @ senna ik beval wel in het mst! Ben er al 2x eerder bevallen en het bevalt goed hahahaha woordgrapje.

8. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook naar t ziekenhuis, hier mag je niet thuis bevallen helaas. Zie erg op tegen de rit er naar toe, maargoed vind het wel een fijn idee dat ze daar alles hebben mocht er wat mis gaan.

Mooie grote buik zag ik op de foto! Leuk, zijn er meer mensen die hun buik foto willen showen?? Ik zal straks eens kijken of ik een foto kan maken.

Bah gister hier een verhaal gelezen van een andere mama die in December had moeten bevallen en dat kindje was zomaar ineens gestopt met leven .. zit nu heel de tijd te wachten op shopjes om er zeker van te zijn dat t nog goed gaat met onze kleine. Zulke dingen kun je maar beter niet lezen als je zanger bent.

9. Janna

Janna Fanatiek lid

@wendy: ik heb in wk 32 voor het laatst een bloeding gehad. Het gaat nu dus al 4 weken goed! En dat moment na de ks... ik zal het heus wel overleven hoor, maar dat is het enige waar ik dus wat tegenop zie.

@Sjapaz: Zo jij bent creatief bezig geweest! Leuk he, om zelf dingen te maken voor de baby / babykamer?! Misschien zou je diie stofjes die je al gebruikt hebt in de babykamer kunnen gebruiken om een quilt te maken. Je zou kunnen googelen hoe het moet, of ik wil je ook wel een beschrijving pb-en. (Sorry, maar een foto plaats ik niet, want ik wil graag een beetje anoniem blijven. Ik ben docent in het voortgezet onderwijs en wil niet dat leerlingen per ongeluk te weten komen wie ik ben en kunnen lezen wat ik allemaal heb geschreven.)

En hoe zit dat met het missen van een stollingsfactor? Betekent dat dat je bloed niet stolt? En dat ze dan stand-by staan met medicatie om je bloed toch te laten stollen, mocht er een bloeding ontstaan? Wel logisch dan dat je niet thuis mag bevallen, maar wel jammer.

@babyonboard: zulke verhalen moet je inderdaad niet te veel bij stil staan. Er kan natuurlijk van alles gebeuren, maar dat kan ook nog als het kind eenmaal geboren is, 1 jaar oud is, kleuter is, puber is, enz. Als je daar te veel bij stil staat word je gek! Of zoals het spreekwoord zegt: "een mens lijdt het meest, onder het lijden dat hij vreest."

Nou dames, ik ga mij eens douchen en aankleden. Altijd weer een heel project! (En dan heb ik het nog niet eens over het scheren van mijn benen. :))

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Baby on board

Inderdaad niet lezen dat soort verhalen! Ik wordt daar ook meteen bang van hoor.. T zal je maar overkomen!! Dan 1000x liever bont en blauw geschopt worden van binnen hoor!!

@Senna

Inderdaad als je al zolang je eigen moet vermaken thuis dan heb je alle anti verveel tips wel gehad/gedaan.. Nog even volhouden meis!! Ik ben met 22wkn wel de ziektewet ingegaan voor 100% maar heb tot 28wkn nog 6u p/d therapeutisch gewerkt en daarna tot de 34 wkn 3,5u p/d therapeutisch gewerkt. Ik heb het dus mooi af kunnen bouwen..

@Sjapaz

Ben benieuwd naar je kamertje meis, heerlijk als je zo crea bent! Ik mis dat gen! Al ga ik wel ook de houten letters behangen met het behang vd andere muur deze muur.. En als dat niet lukt dan mag manlief ze spuiten op kleur haha..

Buikfoto's leuk!! Ik zal er eens eentje spammen hier!

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Dit is er eentje van vorige week (34 weekjes)

Bekijk bijlage 201270

Ik ga zo ff de stad in, even lunchen met mn ook zwangere vriendinnetje. Niet te druk kletsen hier he meiden;), anders moet ik straks zoveel bijlezen! (gekheid hoor, juist gezellie!)

12. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buik Wendy! Veel plezier in de stad, ik ben er net van terug pfff de laatste sinterklaas inkopen gedaan, leek wel een pakezel toen ik alles bij elkaar had haha... hoop dat ik straks nog van de bank kan komen.

13. 10Emma10

10Emma10 Lid

2 aug 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi buikje Wendy!:D

14. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Goedemorgen dames!!

@Senna en zwangervan2e: Ja, MST! Ik werk er ook, voor mij is het een hele vertrouwde omgeving dus. Maakt het iets minder erg dat ik daar moet bevallen! Daarnaast woon ik er 5 min. vandaan dus ik ben er ook nog eens zo....

@babyonboard: Moet je erg ver dan ook voor het ziekenhuis? Is het echt een lange rit? Wel lekker om alles binnen te hebben voor sinterklaas toch!

@Janna: Is het heel moeilijk dan? Ik ben normaal echt een ramp met naaien/stof enz....Een van de weinige creatieve dingen die wat minder voor me zijn weg gelegd! Het geduld ervoor om het te proberen heb ik dan weer wel... Maar hoe maak je globaal zo'n quilt? Met de hand, of met de naaimachine, enz?

De stollingsfactor houdt inderdaad in dat mijn bloed wel stolt, maar gemiddeld een langere stollingstijd heeft. Daarnaast krijg ik sneller blauwe plekken en/of inwendige bloedingen. Mijn stollingstijd is alleen op dit moment heel netjes, bij dat wat ik heb stijgt je stollingsfactor juist tijdens de zwangerschap dus als je normaal maar een lichte gradatie hebt heb je vaak tijdens je zwangerschap waarden die stijgen naar normaal. Dat zakt dan straks wel weer af. Dus inderdaad er wordt niks verwacht, het is puur voor de zekerheid. Het is er wel, en als ik ineens veel bloed verlies wil je liever in het ziekenhuis zijn, ook al wonen we dicht bij!

@Wendy: Veel plezier in de stad! Erg mooi bescheiden buikje heb je ook!

@Emma: Ook mooie buik! Wel ietsje forser dan die van Wendy of niet!

Mijn man werkt altijd op donderdag ook de avond ivm een speciaal project dat hij moet coördineren. Dus donderdag is een heeeeeeele lange dag dat ik alleen zit altijd! Nu dus bedacht dat ik strakjes die kant op ga en op zijn werk ga lunchen, zien we elkaar toch eventjes vandaag. Dan aansluitend even naar de kapper. Ik zal even kijken of ik vanmiddag een fotootje van de babykamer kan plaatsen!

15. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jouw buik is ook mooi Emma! Nog mooi streeploos ook! Helaas kun je aan die van mij duidelijk zien dat ie al een paar keer eerder bewoond is geweest, de strepen zitten ondertussen tot onder m'n borsten :(

@Sjapaz: t is een half uurtje rijden ongeveer..

16. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik krijg er geen foto op hoor haha kan er niet op VIA mijn mobiel! Nou ja ik heb een redelijk normale buik, weinig aangekomen voor mijn doen de 1e ben ik 32 kilo aangekomen de 2e 27 kilo en nu nog maar 10!!!! Haha zo blij mee. Iedereen in mijn omgeving zegt ook steeds wat zie je er goed uit! Tja dat streed mijn ego natuurlijk! Haha. Bij mijn 1e voelde ik mezelf vanaf een week of 33 net een aangespoelde walrus.

17. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D haha een walrus... ik ben nu zo'n 16 kilo aangekomen... vind t wel meer dan genoeg zo :$

18. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mooie buiken dames, ik voel me ook een walrus hoor,vooral met mijn hangende toeter,aan de achterkant zie je aan mij niet dat ik zwanger bem,maar aan de voorkant is het erg duidelijk. Vandaag ook in de bus vroeg een meid van een jaar of 17 of ik op wou staan voor een vrouw in de 50,ik zei nee,werd ze boos terwijl ze zelf bleef zitten,vroeg ze waarom ik niet op wilde staan,dus ik antwoordde: ten 1ste omdat jij met je jonge beentjes zelf op kan staan,ten 2de die vrouw is niet oud of bejaard en ten 3de(toen deed ik mijn jas los)en zei,heb ik deze buik niet van het vreten,haha ze schrok en bood haar exuses aan,sorry nu zie ik uw flinke toeter pas. Heb maar gezegt dat het al goed is. Ik ben trouwens in 3 weken tijd 3 kilo afgevallen, vallen jullie ook af? De gyn zei waarschijnlijk slaat je suikerdieet aan en val je daar door af,ik loop met pijn en moeite heel wat af,en met kids kan je ook niet stil blijven zitten. Vooral mijn jongste zoon is erg druk en wil altijd naar het park of speeltuin.

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Waarom stond ze zelf niet op, tssss.

Maar hier ook een aangespoelde walrus, m'n man doet me ook steeds uitlachen...zal kijken of ik zo een foto kan maken. Ben ook zo'n 15 kilo aangekomen :)

Ben net gemasseerd door zwager, is sportmasseur...wel handig zo iemand in de familie. Ben nu moeeeeeee en buik doet rommelen, beetje misselijk zelfs en dat ben ik al die maanden niet geweest!?!?

20. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me ook wel enorm hoor, vooral omdat ik in m'n gezicht een berg vocht vast houd heb echt een dikke plofkop gekregen. Maar vind m'n buik wel mee vallen, vind m nog wel mooi :D

Lekker zo'n massage! Zou ik ook wel willen haha. Ik heb de laatste dagen ook af en toe ineens zo'n vlaag van misselijkheid. Gelukkig niet heel erg maar zomaar eventjes dat ik me net niet echt lekker voel.

Deel Deze Pagina