35 weken zwanger! wie telt er mee af de laatste 5 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Oooooowwww een massage daar zou ik ook wel zin in hebben! Ik vanavond mijn 1e borstvoedings cursusavond! Ben benieuwd of ze me nog wat nieuws weet te vertellen, ik heb al zoveel gelezen en ik heb ervaring ( wel een slecht maar toch haha). is 3 avonden iedere donderdagavond manlief wou niet mee maar vind ik niet erg hoor, vind het ook niet echt iets voor hem hij luisterde wel naar de info die ik hem er over vertel, zouden of gaan jullie mannen wel mee naar een bv cursus? En wie van jullie gaat bv geven? Ik heb het buk de 1e wel gedaan maar dat liep uit op een fiasco, de 2e dacht ik bekijk het maar ik stop er een fles in en nu wil ik het zoooooo graag, ben zelfs overfanatiek volgens mijn man haha.

2. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier presies t zelfde, de eerste was een drama, 2de niet eens geprobeerd... en nu bij de 3de wil ik t toch weer gaan proberen. ben benieuwd hoe t af loopt.

3. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Babyonboard, vroeg me ook al af waar je dan woont.. maar als het zkhs zo ver weg is is het wel fijner om daar te bevallen denk ik!
    Je weet nooit.

Sjapaz, ik woon ook ong 5 minuten (met auto) van het zkhs af.. grappig! Lekker dichtbij dus. En heb tweemaal deze zwangerschap in het mst gelegen dus op zich ken ik het wel, en de vpk ook wel een beetje. Heb je kamertje volgens mij al eens gezien in dat kamertopic? je hebt zelfgemaakte meubels toch? beetje grijs hout? zag er iig erg mooi uit!

Zwangervan2e, ben je al in het vkc bevallen of nog op het ariensplein? ik ben van mijn eerste nog op het ariensplein bevallen.
    En dan woon je dus ook in de buurt!

Wendy & Emma mooie buikjes hoor!!

Mmarianne handig zo'n masseur in de familie indd!

Bianca, val al mijn hele zwangerschap af (oh nee vanaf week 17 tot 25 iets aangekomen) dus aan mij heb je niet veel.. val nog steeds af.. heel apart.

Dat is misschien wel een voordeeltje van HG.. zodra je bevallen bent ben je dunner dan voor de zwangerschap.. maar eerlijk is eerlijk ik kom liever aan dan een hele zwangerschap zo ziek.. maar hier dus alleen dikke buik.. de rest is een stuk dunner geworden.

4. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Maar je kindje krijgt wel genoeg Senna? Dat is het belangrijkste toch. Ik ben nu 8kg aangekomen, maar heb een poosje stil gestaan toen ik die harde buiken kreeg. Daar heeft kindje ook een groeiachterstand opgelopen, ze loopt ruim 2 weken achter in groei. Maar nu heeft ze wel de oude lijn weer opgepakt, alleen heeft ze die achterstand. Maar zolang ze weer groeit geeft het niet! Het zal gewoon geen dikkertje worden.

Wel toevallig trouwens, in zo'n topic en dan drie uit Enschede!! Het VKC is echt erg mooi, wat dat betreft ook niet erg dat ik moet bevallen daar! Zoveel anders dan Ariensplein.

MMarianne, hoe masseert hij jou dan? Ik zou best graag willen, vooral mijn rug. Maar ik kan niet op mijn buik liggen ofzo....en de meeste andere houdingen zijn toch ook niet echt handig? Wel lekker hoor!

Zwangervan2e, wow wat was je veel aangekomen bij de eerste twee!! Daar moet ik niet aan denken zeg... 10kg is erg netjes!

Hier ook borstvoeding in de planning! Ik volg niet een cursus ervoor ofzo...Ben daar niet zo van, en daarnaast heb ik onder andere stage gelopen op de neo en daar veel samengewerkt met de lactatiekundige van het mst, dus wel redelijk veel erover geleerd en gezien toen! Ik hoop dat het een beetje wil, borstvoeding geven wil ik wel echt graag.

Senna, klopt! Ik heb daar wel fotootjes geplaats. We hebben een dakkapel gekregen een maand geleden en alles zelf afgetimmerd en ook alle meubels zelf gemaakt, van gebruikt steigerhout. Het enige wat nu nog mist is het ledikantje, die maakt mijn schoonvader!

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Sjapaz, het is op zich niet moeilijk hoor, zo'n quilt. (Andere lezeressen die niet geïnteresseerd zijn in hoe het moet mogen voor de rest van deze alinea afhaken.:D) Ik heb verder bijna geen naaiervaring. Ik doe het nu met de hand, maar de uiteindelijke afwerking moet wel op de machiene. Je moet maar eens op afbeeldingen van quilts googelen en dan zie je vanzelf wat voor patronen er zijn (oneindig veel). Kies een makkelijk patroon uit. De vormpjes van dat patroon knip je dan uit dun karton (ik gebruik bijv. oude pizzadozen) en je knipt (of snijdt) stukjes stof die ca. anderhalve cm groter zijn. Die span je met paperclips om de kartonnetjes en dan zet je het aan de achterkant met een draadje vast (hoeft niet netjes, want zie je uiteindelijk niks van). Dan leg je twee stukjes, die je aan elkaar wilt naaien, op elkaar en naai je de zijden die je vast wilt hebben aan elkaar. (Zodat je ze na het naaien de stukjes open kunt klappen.) En zo door. Als alle zijden rondom een stukje vast zitten aan een ander stukje, kun je het kartonnetje eruit halen.

Ik ben ondertussen zo'n 16 kg aangekomen. Is een beetje een gok, want ik heb me al zeker anderhalve week niet meer gewogen. In het begin vond ik het allemaal prima om aan te komen, want ben van mezelf vrij dun, maar vanaf het moment dat de weegschaal +14 begon aan te geven, was het wel even slikken... Van mij mag het nu wel stoppen! :);) Het gevoel van de walrus herken ik wel: vooral omdat ik mij ook zo lomp voortbeweeg! Mijn man moet er soms inderdaad ook om lachen! Zal ook wel een zot gezicht zijn. :D

Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Heb geen cursus gevolgd, maar heb me wel ingelezen via internet, folders en een handboek, dat ik heb gekocht. Dat laatste wil ik de laatste week nog een paar stukken uit lezen, om mijn geheugen op te frissen. En ik ga mijn man ook een aantal stukjes laten lezen. Hij heeft al gezegd dat hij dat wel wilde doen. Eerst had ie zoiets van "waarom"? En dat vond ik moeilijk om aan te geven. Maar tijdens het lezen van dat boek kreeg ik echt het idee dat bv geven een levensstijl is ofzo en dat is dus iets van samen en niet van mij alleen.

6. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Paar fotootjes van de babykamer:

7. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Niet echt handig zo... spam de boel wel flink nu! Waar nu het wiegje staat komt straks nog een steigerhouten ledikantje, met ene lakentje/dekbedovertrekje van dezelfde stoffen als de kussen, gordijnen, letters, lamp enz.

Ik heb ook de 2 steigerhouten lampjes zelf gemaakt!

8. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Laatste keer.... zo was de kamer:

9. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een enorm leuk kamertje zeg!!! Maar je kan er nog niemand binnen laten zeker?? Aangezien de naam al aan de muur hangt??

Onze kleine kan in de kamer van de jongste, die was nog netjes dus heb (helaas) niets hoeven doen eraan.

10. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    De letters zitten gewoon aan een haakje, dus als er iemand komt haal ik ze eerst snel eventjes weg en stop ze in een mandje!

Heeft jullie jongste wel ook een nieuw kamertje dan? Dan kon je daar wat leuks van maken toch?

11. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee die is samen gegaan met de oudste in een stapelbed. Over een jaar of 4 gaat de oudste naar de babykamer (en baby samen met de middelste) dan gaan we alles nieuw maken. Ik moet dus nog even een jaar of 4 geduld hebben voor we weer gaan behangen enzo :p

12. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    @senna ik ben bij mijn oudste op het ariensplein bevallen. En van de jongste in het vkc. En daar in die zwangerschap ook 5x opgenomen geweest dus ken de weg daar haha. En nu dus weer super mooi geregeld daar met het obseevatorium en zo en de verloskamers en kraamsuittes zo mooi ruim! Echt super mooi. Ik ga deze keer niet meer naar de info avond op het ziekenhuis. Ik woon in oldenzaal dus ook naar enschede. Grappig allemaal dames uit twente.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

@zwangervan2e: Wij hebben hier 1 borstvoedingvoorlichtingsavond gehad en zijn daar samen naartoe gegaan. Ik heb altijd geroepen dat ik gelijk flesvoeding zou gaan geven. Heb wat lichamelijke mankementen en als ik een slechte dag heb dan kan ik het makkelijker uit handen geven, was mijn gedachte....maar ga toch beginnen met bv. Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken dan stap ik wel makkelijk over, hoef niet koste wat het kost bv te geven.

@Sjapaz: ik krijg een stoelmassage. Bij de fysio lig ik overigens op m'n zij.
    Leuk kamertje :)

14. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Ik wil ook! Waar kan je dat krijgen normaal gesproken?

15. MMarianne

Geen idee, tis iets van de alternatieve zorg...krijg het ook vergoed.
    Een échte stoelmassage krijg ik overigens niet want dat mag niet als je zwanger bent, ik word gewoon gemasseerd in die stoel :D

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hey dames,vanmiddag heb ik tussendoor een onderzoek gehad en heb nu 2 cm ontsluiting,heb veel pijn als ik loop,hopelijk zakt de pijn af. Hebben de dames die bv willen geven al geprobeerd te kolven om het op gang te brengen? Ik ben 5 dagen terug ermee begonnen en het komt al wat op gang. Ik vries wat ik afkolf in en kan dat in het zh laten geven vanwege mijn suikerziekte kan ze na de geboorte en hypo krijgen,dan geven ze babys vaak gelijk melk om hypo's te voorkomen,dan kunnen ze de bv geven wat ik heb gekolft. Ik ga ff de gyn bellen,ben zo angstig ivm die ontsluiting en pijn.

17. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Bianca! Nu al ontsuiting hebben is we heel vroeg toch?? Kolven kan ook de bevalling op gang brengen he, weet niet of dat t verstandig is dat al met 35 weken te gaan doen.

18. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Oei wat spannend Bianca!! Is het ook de bedoeling dat het door gaat zetten bij jou? Normaal zouden ze nog iets proberen te remmen denk ik, maar omdat jou meisje al zo groot is... Ik hoop in elk geval dat de pijn wat draaglijker wordt. En als het wel doorzet, heel veel succes! Ik zou bijna jaloers worden....

Volgens mij is het niet gangbaar dat je gaat kolven, juist niet in principe. Bij jou is de situatie iets anders ivm de suikerziekte enz. Ik ga ook niet van te voren kolven, in principe moet het gewoon netjes op gang komen na de bevalling!

19. MMarianne

Vooraf kolven? Nooit van gehoord :)

En nu al ontsluiting, is dat normaal? En wat is nu de bedoeling?

20. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Heb daar ook nooit van gehoord? Maar fijn toch die 2 cm.. heb je die al gehad.. en helaas zegt het niets, heb de vorige keer 2 weken met 5 cm gelopen! van week 32 tm 34...
    Maar wie weet komt het bij jou nu heel snel op gang!

Zwangervan2, het is indd heel mooi geworden! Ben ook niet op de info avond geweest hoor, ken het daar (helaas) ook te goed.. maar het is zeker supermooi geworden!

Sjapaz, ik zit al stiekem door het raam bij jou te kijken of ik iets herken. Heb zo´n idee dat je in de buurt woont haha..
    Vind de kamer echt supermooi!
    Is het op zolder? Wij hebben ook een dakkapel laten plaatsen, maar mijn zoontje is naar zolder gegaan en onze dochter komt op zijn kamertje.

Deel Deze Pagina