35 weken zwanger! wie telt er mee af de laatste 5 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangervan4e, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Hoi dames!

Ik wil me hier ook even melden :) Over morgen ben ik 35 weken.. Ben 31 dec uitgerekend. Het wordt ons eerste kindje.. erg spannend dus allemaal! Heb onlangs te horen gekregen dat ik gbs heb, en dus verplicht in het ziekenhuis moet bevallen met AB infuus. Ik weet niet goed wat ik kan verwachten, maar dat zal de gyn me wel vertellen in wk 38 wanneer we een afspraak hebben. Het maakt het in ieder geval erg spannend.. verder kan ik echt niet wachten! Ik tel de dagen en de week vliegt voorbij, maar de 40 wk lijkt nog zo ver weg.. en t liefst mag ze van mij wel iets eerder komen. Oud en nieuw lijkt me niet zo'n goed plan ;) Over de bevalling wil ik nog niet al te veel nadenken :p haha.. maar de gedachte dat we straks ons kleine meisje in onze handen hebben, voelt zo onwerkelijk!

Ik ga straks even het hele topic doorlezen, zodat ik allemaal een beetje op de hoogte ben van jullie verhalen ;)

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey allemaal,

Even snel gespiekt hier!

O bianca spannend, 2cm ontsluiting.. Maar idd had je die al of komen die nu met de krampen/pijntjes? En "mag" het komen van de gyn of moet t nog even blijven zitten?

@Mmarianne

Heerlijk een massage, ikke jaloers!!

@Sjapaz

Mooie kamer meis en mooie naam!! Mag je trots op zijn!!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @babyonboard

Dank je, al vind ik mn buik niet zo klein hoor haha.. Van voor oogt hij ook wel wat groter maar draag heel erg naar voren.

Ik inmiddels ook zo'n 14 kilo rijker, ben begonnen op 50kilo dus vk vind het nog wel meevallen.. Ik voel me mega maar goed..
    Lees gelukkig hier dat de meeste wel wat aangekomen zijn en niet zoals in het gewicht topic maar 6 kilo erbij met 37wkn bijv.

@Emma

Mooi buikje ook hoor meis!! Volgens mij zijn onze buikjes aardig vergelijkbaar hoor. Ligt heel erg aan de manier van foto maken hoe "dik" een buikje overkomt vind ik.

@Babyonboard

Hier nog eentje met een "plof" kop zoals ik het noem.. Op foto's zie ik er zo verschrikkelijk uit.. Terwijl je van achter niet eens ziet dat ik zwanger ben , hoef je alleen mn hoofd te zien en je weet genoeg.. Mensen zagen t al aan mn hoofd voor ik uberhaupt een buik had.. :(

@bianca

Belachelijk joh van die meid in de bus.. Maar goed wel excuus gehad en da's al heel wat in deze tijd (helaas).

Ik ga geen bv geven ga meteen voor de fles. Ik vind het echt goed en knap van jullie dat jullie zo gemotiveerd zijn. Ik heb er gewoon helemaal niks mee en heb dat gevoel ook niet ontwikkeld helaas.. Vk Zegt ook dat ik het dan niet moet gaan doen omdat dat "moet" van jan en alleman of mezelf. Bv schijnt ook iets psych te zijn, je moet er voor gaan anders komt het niet op gang vertelde de vk mij.
    Verder werk ik ook in de zorg, ook kraam gehad in mn opleiding en ik geloof dat "alles" wat ik geleerd en gezien heb mijn kijk op bv wat beinvloed heeft..

Ik ga zo lekker onderuit op de bank, weer te veel gelopen vandaag en niet genoeg gerust.. Straks expeditie R kijken en jonge dokters,,
    Ik spiek of straks of morgen nog even hier!

Fijne avond allemaal

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Welkom meis!! Vraagje; wat is GBS?
    Ik zou zeggen klets lekker mee meis!

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wendy dat gevoel w.b borstvoeding komt heel bekend voor.. ik heb dat "gevoel" ook niet, ook nooit gehad bij de eerste.. hier toen ook advies niet aan beginnen!

Ik was toen vrij jong, 23 en daarna hebben ze mij echt een schuldgevoel aangepraat, zo'n vpk op de neo die ook nog eens bv deskundige was. Dat was echt niet leuk. Heb ook echt staan huilen van: heb ik het fout gedaan en ben ik een slechte moeder?

Nu slik ik antidepressivia en heb een zware zwangerschap gehad.. ik wil mijn lijf straks echt rust geven en dat heeft mijn lichaam ook nodig. Dus hier ook meteen de fles!

Samouyyaah, welkom hier!

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Wow Sjapaz, wat een supercoole kamer! Echt heel gaaf! Ziet er echt uit alsof het in een showroom of tijdschrift kan staan! (Al ben ik wat bevooroordeeld, want ik hou erg van rood!:D)

Bianca, heeft de vk/gyn/of zo iemand jou geadviseerd om vast te beginnen met kolven? Ik heb daar eerlijk gezegd echt nog nooit van gehoord. Ook in mijn borstvoedingshandboek (van La Leche Leage) staat er niets over. Ik vraag me echt af of dat nodig is / de bedoeling is. Al is het in jou specifieke situatie misschien anders. Maar nee, ik ben dus nog niet begonnen met kolven. Heb ook geen kolf. Zag wel vanochtend voor het eerst een vlekje in mijn bh, op de plek van mijn tepel (beetje geel/oranje). Zou dat gelekte melk kunnen zijn?

Soumayyaah, welkom! Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat gbs is, dus dat mag je idd even toelichten! :):D

7. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    @ bianca, hoe is het nu met je en al die rommels in je buik? Hoop dat ze nog ff blijft zitten vooral hoor de longetjes is iedere dag die ze in je buik zit mooi meegenomen.

Hier ook veel harde buiken en slijmverlies, komt denk ik omdat ik gister de hele dag aan het poetsen ben geweest.
    Gisteravond ook bv cursus gehad, was zeker heel leerzaam en goede info gekregen. Nu maar weer ff proberen te slapen tot 7 uur.

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hoi dames,het rommelen is gelukkig weer afgenomen. Ik had groen licht van een lactatiekundige gehad om te proberen wat af te kolven,maar kreeg gisterdn te horen dat ik toch nog even 2 weken moet wachten omdat de oxitocine die vrij komt de bevalling opwekt bij mij. Dus ik ga pas weer opnieuw beginnen over een week of 2. Het is voor mijn kleine meid zeker beter dat ze nog tot 37 weken blijft zitten,elke dag is mooi meegenomen. Wat een mooie babykamer heb ik voorbij zien komen zeg,super die kleurtjes bij elkaar. Ik ga mijn bedje uit,straks weer kids naar school toe. Ik kom laters weer bijlezen,niet te veel kletsen he dames haha anders moet ik flink bladeren lol.

9. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soumayyaah : Welkom! Ik ben ook wel benieuwd wat GBS is.

Borstvoeding: Ik ga t wel proberen maar ben niet echt entousiast hoor, moet eerlijk toegeven dat ik zo'n baby aan m'n borst maar niets vind :) Ik wil vooral gaan kolven en het dan met de fles geven.

Wendy: Mooi dat je begonnen bent met 50 kilo, ik met 77 (al was ik toen wel al 16 weken zwanger, want toen kwamen we er pas achter :) hoeveel ik daarvoor woog weet ik eigenijk niet presies) Ik ben echt bang dat ik de 100 kilo ga halen :$ Dus pas enorm op met wat ik allemaal in m'n mond stop.

janna: Zou goed kunnen hoor, ik heb ook al druppeltjes uit mijn borsten.

Bianca fijn dat het gestopt is! Hopelijk blijf ze nog even braaf op der plek!

Ik moet vandaag maar weer even rustig aan doen, krijg wel behoorlijke nesteldrang das niet handig als je zo krakkemikkig bent. Zou t liefst alles even een lekker sopje geven.

10. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    Dag dames,

ik nu dan toch ook eindelijk 35 wkn zwanger:D
    nu heerlijk ontspannen met de laatste dingen voor de babykamer

gisteravond nog 3 schilderijtjes van woezel en pip afgemaakt en als zeg ik het zelf ze zijn leuk geworden

net ook letters voor boven het ledikantje besteld kijken of we daar nog wat mee kunnen doen;)

nog meer die de kamer nog niet helemaal af hebben?

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Omdat een lichamelijke aftakeling er wel in zat hebben we de babykamer op tijd in orde gemaakt en ik heb twee weken geleden gelukkig al wat genesteld...ga nu duimen draaien tot meneer zich meldt :D ;)

12. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kamertje staat hier ook al klaar, en staat een beetje stoffig te worden.. ;) tijd dat de kleine er in komt te liggen :p

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier precies hetzelfde. Toen we hoorden van de voorliggende placenta en alle complicaties die dat kan leveren, hebben we meteen gezegd: "dan moeten we het kamertje vroeg afhebben." We wilden het eigenlijk met 27 afhebben, maar dat lukte niet. Het werd met 30 weken. En maar goed ook, want veel later had ik er helemaal niks meer aan kunnen helpen...

@bianca: gelukkig dat het rommelen over is. Zou dat rommelen door het kolven veroorzaakt zijn? Voor de zekerheid idd maar even wachten met kolven!

14. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Dankje!

GBS staat voor groep B streptokokken. Het is een bacterie die in de vagina leeft. Veel vrouwen schijnen er drager van te zijn, en dat is op zich helemaal niet schadelijk of iets voor jezelf. Alleen de bacterie is schadelijk voor pasgeboren babies. Bijv. bij het breken van de vliezen, kan de bacterie in het vruchtwater komen. Of bij de geboorte kan hij hiermee in aanraking komen.. vandaar het antibiotica infuus voor de bevalling, waarmee ze hopen de bacterie knock out te maken voordat de baby komt :D

Ik lees dat sommigen van jullie ook van plan zijn om bv te geven, me too. Ik hoop in iedergeval dat het allemaal lukt en goed gaat.. want het lijkt me toch iets heel moois en goeds wat je je kindje kan meegeven. Wel denk ik af en toe; dan kan ik het voeden ook niet uit handen geven... maarja, we zien het wel hoe dat loopt.

Wij hebben maar 1 slaapkamer, dus geen ruimte voor een kinder kamer. We hebben een klein app van 30 m2 dus het is een beetje behelpen. Had tot gisteren alle spulletjes van de baby zoals het wiegje bij mijn ouders staan, maar nu werd het wel eens tijd om die tevoorschijn te halen :D. Moet vandaag maar even een lijstje maken voor de grote schoonmaak, en dan elke dag wat doen.. en dna langzaam de spulletjes een beetje een plekje geven..... heb het de laatste dagen echt verzaakt.. mn buik zit echt in de weg, hihi. En heb erg last van mn bekken...

@MMarianne ; dat worden lange weken dan! haha..

@ zwangervan2e: wat behandelen ze zoal op zo'n bv cursus? hie rin het ziekenhuis hebben ze voorlichtingsavonden. Misschien moet ik daar toch maar eens heen gaan..

15. MMarianne

Hou op schei uit maarja als je lichaam zegt stop dan moet je stoppen :(

En hier met de bv-voorlichtingsavond kregen we informatie over het waarom bv geven en kregen filmpjes te zien met verschillende aanlegmethodes, niks schokkends maar toch interessant...belangrijkste wat ik onthouden heb is dat je relaxed moet zijn en dat het geen pijn behoort te doen!

16. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    @soumayyaah,
    Gisteren hebben ze eigelijk verteld wat er er bij bv komt kijken waar je op moet letten om te zien of je kindje goed drinkt. Volgende week gaat het over alle problemen die er op kunnen treden en wat je eraan kan doen en de laatste avond gaat het over kolfen en weer gaan werken, zeer nuttige info al heb ik mezelf al eindelios gelezen er blijft toch nieuwe info komen met die avonden vind ik. Ik vind het ook vooral heel leuk om er over te fantaseren ov3r hoe het gaat zijn haha

17. MMarianne

Hoelang duren die avonden? Dat is bij ons allemaal op één avond langsgekomen, duurde 1,5 uur.

18. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Heb even op de site van t ziekenhuis gekeken. Dar hebben ze ook alleen 1 avond, inderdaad ong 1,5 uur. Ga me maar ff aanmelden ;)

19. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik heb die avonden van het vbn! En die duren van 20.00 tot 22.00 uur en dat 3x maar. Je bent maar met een paar of 3/4 dus is er tussendoor veel tijd om met elkaar erover te praten. Het kost 25,- voor 3x. Ook vragen ze individueel ook of je problemen hebt vragen hebt en dat gaan ze dan ook uitzoeken zo heeft ze voor mij contact gezocht met een lactatiekundige om mijn borstontekingen te bespreken. ik heb Persoonlijk veel individuele info gekregen dus dat was erg prettig.

20. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    van mij ook nog een buik foto :)

Deel Deze Pagina