Foto's maken bij de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door melloncollie, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik wil graag in bad bevallen. M'n vriend wil dan graag bij mij in bad zitten, dus foto's maken schiet er bij in op het moment dat de baby echt geboren is. Nu vroeg ik me af of een kraamverzorgster die paar 1e momentjes ook vast kan leggen op camera? Of moet zij continu stand-by staan?

Hoe hebben jullie dat gedaan bij de bevalling ?

2. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Onze kraamverzorgster heeft wel foto's gemaakt toen de kleine er net uit was zij deed het uit zich zelf ,want wij dachten er op dat moment helemaal niet aan, misschien kun je het van te voren aan de VK doorgeven dan kan zij er op letten

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zelfs mijn verloskundige heeft foto's gemaakt en idd de kraamverzorgster :D

4. melloncollie

Oh gelukkig, want ik zat er namelijk wel een beetje over in.
    Dan ga ik het ff aangeven bij de VK en straks ook even vragen bij het intakegesprek van de kraamzorg.

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    een hele goede vriendin zat beneden te wachten tot het grote moment, en zij heeft toen heel veel foto's gemaakt.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb t overigens niet aangegeven, maarja ik en de vk en stagiaire waren de enige toen :D
    Bij de oudste heeft de kraamzorg de foto's gemaakt en mn moeder die thuis was.

7. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    wij vergaten het bijna, maar gelukkig was er een zuster die vlak voor het moment supreme er even bij stil stond! zij heft dus de foto's gemaakt, en daar zijn we echt heel blij mee!

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mag je vriend dan bij je in bad zitten? IVM infecties etc? Dat past toch helemaal niet, zelfs niet in die kraambaden....

9. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    volgens mij mag dat gewoon. Mijn kraamhulp vertelde dat mijn bacteriën ook zijn bacteriën zijn. Maar of het gaat passen samen in bad :) . Moet je wel een groot bad hebben!

10. melloncollie

Yep dat kan, wij hebben speciaal een bad uitgezocht waar je met z'n 2-en in kan. De bacterien van de zwangere vrouw en partner zijn goed voor de baby omdat zij hiermee in aanraking komen en een weerstand gaan opbouwen. Ik weet het fijne er niet van maar bacterien van een ander zijn minder welkom, zoals van de VK en kraamhulp.

Deze heb ik gehuurd: http://www.oerbron.nl/badverh/rond.html

Volgens mij zijn die professionals rondom een bevalling het zo gewend dat foto's maken, dat ze er zelf meer aan denken dan de papa's en mama's die compleet overrompeld worden :)

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    spannend zeg in een bad bevallen had ik ook wel gewild helaas kan dat bij ons niet omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Maar lijkt me dus echt gaaf!

Ja mijn moeder heeft alles gefilmd en foto's gemaakt echt heerlijk, om later die film terug te zien ik kan spontaan janken als ik het zie zo mooi vind ik dat!

12. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik wilde met de eerste ook zooooo graag in bed bevallen maar mijn vk doet het niet.... uiteindelijk is onze dochter binnen 2 uur na de eerste wee geboren, dus had ik dat bed waarschijnlijk niet eens voor de helft gevuld kunnen hebben ;)
    deze keer wil ik het ook niet meer proberen, kans is groot dat het weer zo snel gaat..... dus vind het zonde om 200 euro uit te geven als ik het toch niet ga gebruiken.... plus dat ik dan een vk had moeten zoeken die het wel wilde doen...
    neej, helaas voro mij geen badbevalling, maar het lijkt me zoooo mooi!

13. melloncollie

Ik had speciaal de praktijk erop uitgezocht, zij gaven op de website al aan badbevallingen te begeleiden. Halverwege van praktijk geswichted ivm verhuizing en toen ook direct gevraagd of zij het begeleiden. Gelukkig was dat zo!

Voor mij is dit m'n 1e bevalling dus ik kan nog niets zeggen over het verloop ervan. Ik heb wel een bed klaar staan en mijn ziekenhuistas is ook gepakt. Alsnog ga ik er vanuit dat mijn dochter in bad geboren zal worden. Zo niet dan ga ik gewoon mee in het moment. Maar het lijkt me ook een superervaring hoor. Ik ben gek op water, het heeft op mij een rustgevende werking dus ik hoop dat het met bevallen ook zo kan zijn.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden helemaal niet aan foto's maken gedacht. Er heeft wel iemand foto's gemaakt, maar ik weet eigenlijk niet wie :oops:. Ik denk dat de verloskundige het gedaan heeft, de stagaire deed de bevalling en de kraamhulp was met mij en Eva bezig (borstvoeding).

15. melloncollie

Misschien een leuke klus voor de stagiaire de volgende keer ;)

Deel Deze Pagina