35 weken zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lised, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lised

Lised Lid

10 nov 2007
    19
    0
    0
    Breda
    Hallo,

Ik ben vandaag naar de VK geweest en ik ben vandaag ook precies 35 weken zwanger. Nu is het zo dat de VK twijfelt aan de grote van het kindje. Ze denkt dat het op 32 a 33 weken zit. Ik moet nu met spoed een echo laten maken in het z'huis en daarna de gyn. Nu zei de VK dat ik me geen zorgen moest maken omdat ze het niet zo goed kon voelen aangezien het hoofdje al ingedaald was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel zorgen maak, kunnen jullie mij wat meer vertellen over het achterblijven van groei? Wat kan ik verwachten als het inderdaad zo is en de groei inderdaad op de 32 a 33 weken ligt?

Verder heb ik nog een vraag of het iets zegt dat het hoofdje is ingedaald. Gaat het dan nog lang duren of is daar niets over te zeggen?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Groetjes Lised

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi lised,

Elke controle controleren we de groei van het kindje. Als we aan de grote van je baarmoeder een achterstand van 2 of meer weken zien, is dat een reden je voor een groeiecho te laten gaan. Dit is puur protocol.
    Met de echo word je kindje helemaal opgemeten en word er naar de hoeveel heid vruchtwater en naar de functie van de placenta gekeken. er zal ook een hartfilmpje van de baby worden gemaakt. Zorg dat je voldoende rust neemt. En het is nu even de echo afwachten.
    dat het hoofdje is ingedaald wil niets zeggen over een eventuele eerdere bevalling.
    Groetjes imke

Deel Deze Pagina