Ik ben zwanger van een eeneiige tweeling, ik ben erg benieuwd naar verhalen over bevallingen van andere tweeling moeders. alvast bedankt!
Ik heb met 38.4 een geplande sectio gehad omdat het eerste kindje in stuit lag. Ik heb een twee eiige tweeling.
Ik ben met 32 weken bevallen van een eeneiige tweeling, natuurlijke bevalling. Eerste was er met 15 minuten na een half uur kwam de tweede. Dat ging iets lastiger, want een sterrenkijker en dalende hartslag. Dus een vacuumpomp gebruikt. Door de vroeggeboorte heb ik ze allebei ook maar iets van een halve minuut bij me gehad, toen moesten ze gelijk door naar de kinderartsen. Ondanks de vroeggeboorte was het een prima bevalling zonder gekke dingen. Zoals de verpleging zei: het is net als bevallen van 1, alleen komt er nu nog 1 achterna. Heerlijk die nuchterheid in alle hectiek toen mijn man vroeg of we niet gewoon voor een keizersnee gingen
Ik ben met 36 weken bevallen van een twee-eiige tweeling. Er zat 12 minuten tussen. Heb de eerste heel even bij gehad maar die ging daarna de couveuse in, de tweede lieten ze alleen even zien, die had namelijk de navelstreng om haar nekte zitten. Bij de eerste dacht ik nog toen ze er eenmaal uit was dat viel best mee, de tweede was een halve kilo zwaarder en dat merkte ik wel haha Inmiddels zijn ze alweer een jaar
Mijn meisjes zijn eeneiig (één placenta, twee vruchtzakken). Met spoedsectio ter wereld gebracht aangezien de hartslag van baby A teveel daalde tijdens de weeën. Ik heb ze pas 5 uur later kunnen zien omdat ze erg prematuur waren en gelijk naar de IC moesten. Tweelingbevallingen zijn zo uiteenlopend! Mijn gyn had van te voren gezegd "hou maar met alle soorten bevallingen rekening" .
Ik ben eind sept bevallen van twee-eiige tweeling met 37+2. Kwam in ziekenhuis voor extra controle, had niet echt last verder. Maar bleek 6 cm ontsluiting te hebben! Geen weeën dus aan de weeenopwekkers en 4 uren na aankomst in ziekenhuis had ik 2 kindjes! Eerste lag goed, maar ik scheurde enorm uit en veel bloed verloren. Daarom moest tweede er snel uit, die is er met vacuumpomp uitgehaald. Zit 10 minuten tussen. Beide meteen gezond en wel, ik wat minder na paar liter bloedverlies maar dat was met 1 kindje ook gebeurd. Kreeg nog vleug helpp syndroom dag erna erbij, erg ziek van geweest maar na 3 dagen kon ik weer wat lopen en mocht ik naar huis. Anders waarschijnlijk al eerder thuisgeweest.