Te klein hoofd GUO

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Baibey, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Vandaag 20 weken echo gehad en alles was goed. Behalve het hoofd. Dat liep een week achter qua groei op de op rest van het lichaam. Nu moet ik morgen naar het zkh voor een GUO. Vond dat wel heftig meteen. Hoe ernstig moet ik mij zorgen maken? Bah.. Eerst een verhoogde kans op Down (wat na vlokkentest niet zo bleek te zijn) en nu dit weer. :(

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb er geen ervaring mee, maar als ze een milimetertje teveel of te weinig meten is dat al een groot verschil. Zou de volgende echo afwachten en niet internet gaan afzoeken naar enge verhalen... misschien meten ze met je vlgd echo een normaalhoofdje

3. Olicha

Olicha Niet meer actief

Het hoofdje van ons kindje lag 2-3 dgen voor op werkelijke datum. De rest was precies. Vk zei dat het niet erg was.. Alles zag er verder prima uit.

Succes met de GUO

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik zou gewoon niet gelijk van het ergste uitgaan.
    Een echo is nooit 100 procent betrouwbaar qua metingen.
    Onze kleine had volgens verschillende metingen via een echo een te klein buikje. Het buikje liep steeds 2 weken achter. Haar bovenbeentjes waren te lang, want die liepen juist weer iedere keer 2 aan 3 weken voor. Nou, toen ze geboren was, was daar niets van te zien hoor, van haar buikje en bovenbenen. Gezonde dame was ze van 6.5 pond. Dus ik zou niet het internet gaan afstruinen opzoek naar informatie, maar gewoon rustig afwachten, al is dat natuurlijk wel moeilijk. Maar bedenk je dat een meting via echo vaak, heel erg vaak zelfs, kan afwijken.

5. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier had mijn zoontje op 20 wkn een klein hoofdje, uit eindelijk met de groei echo 3 wkn achter, buikomvang ook, en lengte 2-3 wkn voor! Uiteindelijk geboren met 40.1 en was 53 cm en woog 3650 gram dus viel heel erg mee! Hij heeft nu nog een klein hoofdje maar zolang als er groei in zit is het niet erg zeiden ze hier!

6. Stephanie90

Stephanie90 Actief lid

14 jan 2013
    197
    8
    18
    Zuid Holland
    Ik heb ook tijdens de 20 weken echo te horen gekregen dat het hoofdje kleiner was dan het gemiddelde, volgens de verloskundige kon dit geen kwaad en moeten we de 30 weken echo afwachten.

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Tijdens mijn GUO zei de gynaecoloog dat de metingen uitgingen van een gemiddelde en dat het raar zou zijn als alles precies zou kloppen. Hier liepen de bovenbenen en het buikje ook een week voor en het hoofdje dan weer gelijk. Was allemaal prima volgens hem.
    Hopelijk is alles goed in het ziekenhuis. Sterkte met het afwachten!

8. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Bedankt meiden voor de lieve woorden en jullie ervaringen. Mijn vriend en ik hebben besloten dat mocht er morgen uitkomen dat het hoofd echt een weekje achter loopt op de rest en er verder geen aanwijzingen zijn voor een ernstige aandoeningen we geen verdere echo's laten doen. Het is nutteloos vind ik. Je mag (en wij willen) de zwangerschap niet meer afbreken en wat heb ik aan die informatie? Ik zie het wel als ze er is. Ik beval sowieso in het zkh dus dan kan ze altijd onderzocht worden. Het is nu de 3e x dat ik van mn wolk gedonderd ben. Eerst tussentijdse bloeding, toen die verhoogde kans op Down en nu dit. Ik wordt zo onzeker van die grafiekjes en gemiddelden en wat schieten we er mee op???

9. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Nou ze is kleiner dan gemiddeld maar wel in verhouding dus geen reden tot zorg. Hij wilde met 30 weken nog een x kijken maar dat doen we dus niet. Ik zie het wel als ze er is, we kunnen er nu toch niks aan doen behalve gezond eten en weinig stress. Ik krijg alleen maar stress er van.

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Goed om te lezen dat je voor jezelf en kindje kiest.
    Je weet zelf dat je er onzeker/zenuwachtig van gaat worden en je kunt er idd niets aan veranderen.

Fijne zwangerschap gewenst!!

11. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Dankjewel! :)

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik wou even zeggen.. ik ben ook geboren met een te klein hoofdje maar ben verder gezond! Je ziet er ook niks van alleen als je je hand op mijn schedel leg voel je het heel goed.

Afgelopen dinsdag ook een 20wk GUO echo daarvoor gehad en bleek alles goed te zijn met het hoofdje van mijn kindje. Was er wel zenuwachtig voor. En voor nog een ander afwijking kregen we een GUO deze was ook goed.

Niet stressen meid! Want zoals je ziet ik ben verder ook gezond geboren.

13. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Goede instelling !
    Maar ik begrijp je gevoel heel erg goed.
    Bij onze eerste zwangerschap ook vele echo's gehad. Dan te klein, dan liep ze hier weer voor en daar weer achter, dan was dit niet goed en zo was er niks aan de hand.
    Zo met 20wk een groeiachterstand ahum... en zo geboren met ruim 9 pond en niks aan het handje.
    Als er medische geen reden is om iets te ondernemen in de zwangerschap dan gewoon genieten en haar straks in je armen nemen.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland

Dinsdag = Maandag

15. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Een week verschil...? Dat is toch heel normaal? Dacht ik :). Bij dochterlief liep het hoofdje wel wat meer achter. Ze heeft nu een prachtig bolletje. Als je goed kijkt zie je dat het geen enorm hoofd is, maar niemand die iets geks opvalt hoor. Lijkt me dat de kans groot is dat ze je onnodig in de rats laten zitten.

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook 3 kindjes waarbij het hoofdje te klein was en wel meer dan een week.

Bij de eerste hadden we alleen een 12 weken echo, maar ook hij is geboren met een klein hoofdje

Bij de tweede te klein hoofdje en doorgestuurd voor een echo in het ziekenhuis maar daar werd al gezegd dat het er goed uitzag en dat het waarschijnlijk in de familie zat (en dat klopt wel)
    We kregen een gezond meisje

Bij de derde weer hetzelfde verhaal weer te klein, ook echt tegen de onderste lijn, maar zag er allemaal goed uit en er loopt hier een gezonde jongen rond.

Helaas bij de vierde weer hetzelfde verhaal, maar zij kroop onder het onderste lijntje en bij een groeiecho met 30 weken werd ze verdacht van te vroeg gesloten schedelnaden. dit was bij de guo2 niet het geval zag er goed uit, maar onze dame is geboren met craniosynostose (dichtegegroeide schedelnaden).

Maar zij liep wel verder dan een week achter met de groei van het hoofdje

Fijne zwangerschap en zou em er niet te druk om maken

17. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies!

18. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2 dochters. Eerste was t hoofdje ook kleiner dan gemiddeld. Onze jongste dochter liep zelfs 3! Weken achter. Wij zelf ook geen groot hoofd en en buikje en benen liepen ook heel licht achter bij dr. Maar goed er was ondanks dat geen rrdmreden tot paniek. Uiteindelijk 2 gezonde dochters met beide een klein bolletje :)

19. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    hier bij de 30 weken groei echo door de echoscope zelf klein kindje geconstateerd maar niet zorgelijk. Bij het inleveren van de papier bij de vk meteen paniek want volgens haar was het hoofdje te klein. Meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een GUO. Uiteindelijk werd me verteld door de arts dat het hoofdje wel wat aan de kleine kant was maar niets om ons zorgen over te maken. Zelf heb ik ook een klein koppie dus het kon de bouw zijn. Volgende week moet ik weer terug voor een echo voor de zekerheid. De arts heeft me gerustgesteld maar moet eerlijk zeggen dat het af en toe wel in mijn achterhoofd blijft spelen.

20. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Wat een verwarring allemaal he pfoehh. Volgende week naar de vk en het er nog maar even over hebben. Begreep van een vriendin dat wanneer ze er met de 30 weken echo erachter komen dat ze nog steeds niet goed groeit ze haar dan in het ergste geval moeten halen omdat ze dan onvoldoende voeding uit de placenta krijgt. Maar dat schijnt de vk ook weer te kunnen voelen. Ik weet het nu niet meer. Ik geniet er nu maar gewoon van en zie het wel.

Deel Deze Pagina