Op dit moment ben ik 35 wk zwanger en heb een beetje een verhoogde bloedruk en begin vocht vast te houden. Nu vind ik het zo raar dat een paar wk terug moest ik in de nacht wel 4 a 6 keer mijn bedje uit om naar de wc te gaan. Nu dat ik vocht vast hou hoef ik maar 1 a 2 keer mijn bedje uit. Gelukkig krijg ik nu wel meer nachtrust maar overdag drink ik veel water en toch hoef ik 's nachts er niet meer zo vaak uit. Is dat normaal? Had ook geen suiker of eiwitten in mijn urine. Verder was alles goed. Mijn gyn is altijd een beetje vaag en loopt met spreekuur vaak uit dus we staan altijd vrij snel weer buiten de deur..... vandaar mijn vraag maar fff zo. Groetjes. Nog een klein vraagje... Hoe zit dat met de ontlasting als je gaat bevallen. Met de weeen moet je straks uiteindelijk gaan persen maar dan gaat er toch ook ontlasting mee? Of krijg je voor die tijd eerst een klysma ofzo dat de boel leeg is en als het echt werk gaat beginnen dat er danniks meer mee komt. (beetje rare vraag).
Hoi Sennadesi, het is op zich normaal dat je in de laatste weken vocht begint vast te houden. Kan op zich geen kwaad zolang je er maar geen andere klachten als hoofdpijn of een heel strak gevoel bij je maag bij hebt (alsof je bh te strak zit). Heb je deze klachten wel, moet je contact opnemen met je gyn. MAar op zich kan et dus geen kwaad en moet je gewoon blijven drinken en je voeten omhoog en je handen blijven bewegen. En de ontlasting komt er meestal met het persen wel uit en wordt er vantevoren lang niet altijd een klysma gebruikt. Tenxij we voelen dat het echt in de weg kan zitten. Probeer er maar niet teveel bij stil te staan, want de meeste vrouwen hebben ontlastng bij het persen. Groetjes BRigitte