hallo dames, ik heb een vraagje, ik krijg geen kaampakket van mijn verzekering vegoed, maar heb ik die wel nodig? ik wil in het ziekenhuis bevallen en de meeste dingen die er in zitten heb je nodig voor een thuisbevalling dus ik vaag me af heb ik het echt wel nodig? en wat heb ik dan wel nodig voor een ziekenhuisbevalling?
ja natuurlijk heb je die nodig. Matjes, kraamverband, handgel, alcohol, watten heb je nodig, waar je dan ook bevalt. Ik ben ook in het zkh bevallen en heb mijn pakket toch echt nodig gehad. je kunt van je kraamzorg wel een overzicht krijgen wat je móet hebben, ook bij een zkh bevalling, dan kun je even uitzoeken of het goedkoper is het los te kopen of toch een pakket te halen.
Ik heb 2x een kraampakket vd verzekering gehad, en ben toen in het zh bevallen. Uit het pakket heb ik het kraamverband gebruikt, een flesje alcohol en een paar gaasjes. Verder niet dacht ik. Bij ons staat op de site van de vk wat je nodig hebt voor een thuis- en ziekenhuisbevalling. Misschien bij jou ook? En anders ff vragen aan je vk of aan de kraamzorg.
En als je het toch vergoed krijgt: Waarom niet? Er zijn goede doelen zat die wel graag de overgebleven spullen willen overnemen om ze naar een derde wereld land ofzo te doen.
Kraampakket heb je gewoon nodig.. waar je ook bevalt.. Ik ben bevallen in het ziekenhuis en het kraampakket is bijna leeg gegaan toen ik weer thuis was. (was bij mij wel de bedoeling om thuis te bevallen maar werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht tijdens de bevalling) Matjes, watten, alcohol, kraamverband. Het is allemaal gebruikt. Het pakket kost echt niet veel, max 30 euro bij de apotheek.
volgens mij moet je het sowieso in huis hebben, want stel nou dat je in je hoofd hebt dat je in het ziekenhuis wilt bevallen, maar je een 'stortbevalling' hebt? Dan haal je het ziekenhuis niet meer, en dan is het best handig als je alles in huis hebt! Ik heb sowieso vanaf week 36 op een onderleggertje geslapen in bed. (uiteindelijk moesten mijn vliezen door de vk gebroken worden overigens... en toen ging meteen het halve pakket er doorheen, want ik had nogal wat vruchtwater, haha!) Ik ben dus wél thuisbevallen, dus mijn pakket is op....