antistoffen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, May 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik heb even een vraagje, hoop dat ik het een beetje uit kan leggen:

Ik heb al een paar keer ergens iets gelezen over antistoffen en werken in de kinderopvang. Wat wordt hier mee bedoeld?
    Ik las nl op een ander forum dat iemand per direct moest stoppen met werken omdat ze niet genoeg antistoffen had? Ik start binnekort nl zelf ook met werken in de kinderopvang dus zou heeeel graag willen weten wat hier mee wordt bedoeld. Heb zelf pas 5 juni 1e afspraak bij vk en ben nu toch wel erg benieuwd!

Bedankt voor jullie antwoorden alvast!

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    vast de antistoffen tegen kinderziektes..
    de rode hond kan namelijk heel erg schadelijk voor je ongeboren kindje zijn!

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik werk al vanaf 2000 in de zorg, en daarvoor 3 jaar stage gehad in mijn stage tijd was ik erg vaak verkouden enz. Dat kwam omdat er constant wel een kind of client ziek was of over je bord nieste enz.

Nu ben ik eigenlijk nooit meer ziek, kan gerust zeggen dat ik naast iemand kan gaan zitten die de griep heeft, de kans dat ik ook de griep kwijg is erg klein. als ik al ziek word dan word ik verkouden.

Toen met 12 weken mn bloed werd geprikt bleek ook dat gigigantisch veel antistoffen had tegen rode hond. Heb dit zelf nooit gehad maar in mn werk meerdere malen meegemaakt. Mn lichaam heeft er dus antistoffen tegen gemaakt (samen met die inentingen van vroeger)

Als jij nog nooit met kids gewerkt hebt of in de zorg of iets dergelijks kan t dus zijn dat je in het begin wat vaker ziek bent/ verkouden. Met rode hond moet je oppassen omdat t schadelijk kan zijn voor je kindje.

Je zou eens met je verloskundige kunnen overleggen hoe je dat precies moet aanpakken. Er werken duizenden zwangeren in de zorg en kinderopvang dus er is vaker met dit bijltje gehakt.

Iig gefeliciteerd met je zwangerschap !

4. Niet meer actief

ik werk nu al 5 jaar met gehandicapten en stap 1 juni over op "gezonde" kinderen van 0 tot 13 jaar.
    Dus dan valt het misschien nog wel mee!
    Maar bedankt voor jullie antwoord het is een stuk duidelijker nu!
    Ik moet 5 juni naar verloskundige dus ik vraag het zowiezo nog ff!

5. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

oooow dan heb je denk ik antistoffen genoeg! Haha ik werk ook met gehandicapte mensen en kids en die kunnen vaak nog "lekkerder" over je eten hoesten dan "gewone" kids :)

Heerlijk werk vind ik het hihi

6. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik werk al 10 jaar in de kinderopvang en ik heb nog nooit gehoord dat je moet stoppen i.v.m. antistoffen. Eeen collega van mij had geen antistoffen tegen Rode Hond, zij heeft gewoon doorgewerkt alleen wel overal vermeld dat ze geen antistoffen heeft.

Share This Page