@Mauzy82 ik zie trouwens dat jij ook al langer bezig bent. Augustus een nieuwe kans? Heel veel success!
Ja in augustus weer beginnen met spuiten voor een punctie. En kijken wat ons dat dit keer oplevert. Net 3 terugplaatsingen gehad. 2 mislukt en 1 vroege miskraam helaas. Dus helemaal opnieuw beginnen. Maar eerst pauze. Even rust in en aan t lichaam.
Hey meid, dankjewel voor je reactie. Wat vervelend dat je 2 miskramen hebt gehad. Ik hoorde toevallig gisteren dat veel miskramen ontstaan door echo (filmpjes in de eerste 12 weken). Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Als ik de link vindt dan stuur ik het je.
Vakantie in zicht? Lekker ontspannen af en toe en dat "zwanger willen" even vergeten (als het kan ) is het nodig denk ik... Maar zooo lastig... Ik denk elke maand "nu ga ik het even los laten, even kijken hoe het loopt.." en dan toch rond de ovulatie zoeken naar symptomen en later hopen voor een wondertje..
Bij mij was het zeker niet de oorzaak. De eerste ma was ontdekt tijdens eerste echo bij 9w, het kindje was op schema qua groei maar helaas geen kloppende hartje te vinden. Bij de twee volgende miskramen had ik ook maar 1 echo. Volgens de gin gewoon pech gehad..(maar daarin geloof ik niet echt)
Haha ja zo gaat dat ook hoor Elke tp dacht ik zo... nu lekker niet meer aan denken en we zien wel over 14 dagen. Maarrrrr.... telkens bij 11 dpo wilde ik kijken en wist dus al vroeg of er iets was of niet. Dus nee t helpt niet echt nee.
@Themoongirl je bent ook al tijdje bezig zie ik Maar nu bezig met verschillende vitamines etc? Ik heb ook wat pilletjes in mijn kast liggen Sinds kort ook monnikspeper en deze maand ubiquinol.. Ik ben benieuwd of er een verschil zal maken
Ja zo'n 2,5 inmiddels. Manman vanalles al geprobeerd behalve de combi Ubiquinol en Dhea. Maar goed, sindskort begonnen aan medicijnen voor een mijn trage schildklier. Dus hopelijk helpt het! Ubiquinol heb ik vaker genomen en moet zeggen dat ik het erg prettig vind. Vitex vond ik ook erg fijn. Vooral in combi met tarwegras. Daarmee is mijn fsh een stuk lager geworden. Maca hielp me met mijn schildklier zonder dat ik het wist (want toen waren mijn waardes een stuk lager) ook bij Vitex voelde mijn schildklier beter. Maar goed, nu proberen om rond de 1 te komen met mijn waardes, dus lijkt het doseren met medicijnen een stuk gemakkelijker. Ik hoop het!
En wat doet Dhea precies? Ik probeer ook al verschillende supplementen, helaas nog geen success Ben je al naar een fertiliteisarts geweest?
Vanmorgen met het zh gebeld. 8 aug start decapeptyl 20 aug 1e echo en komt menopur erbij. Gaan we weer met de borst vooruit !
Dhea doet best veel eigenlijk alleen moet je checken of je het nodig hebt (dat heb ik dus nog niet gedaan). Maar in het kort gezegd zorgt Dhea voor een goede ei- en embryo kwaliteit en vermindert het de kans op een miskraam. Dhea controleert ook cortisol (stress hormoon) in het bloed en blokkeert te hoge cortisolwaarden. Hierdoor kan het lichaam genoeg hormonen aanmaken voor een goede vruchtbaarheid en/of een gezonde voortzetting van een prille zwangerschap. Dhea neemt af naarmate je ouder wordt, net als ubiquinol (coq10). Dus vandaar dat deze combi vaak net datgene is wat veel 35plussers missen om sneller zwanger te raken en te blijven. Natuurlijk moet er verder geen sprake zijn van andere complicaties zoals een trage schildklier etc. Verder is Dhea is volgens mij niet geschikt voor mensen die PCOS hebben want het verhoogt testesteron en dat is iets wat mensen met PCOS niet erbij moeten hebben. En volgens mij moet je er ook niet teveel van nemen en ook niet te lang. Een goede dosering is van belang en vaak wordt geadviseerd om niet in eigen houtje aan Dhea te beginnen.
Ik duim voor je! Hier vanochtend gebeld en de eerste afspraak gemaakt voor 7 augustus. Waarschijnlijk komen er eerst wat onderzoeken en hopelijk geen ernstige dingen gevonden...
Nee, niemand heeft mij daarin geadviseerd. Ik heb alleen afspraken gehad bij de gynaecologe en die kon mij niets aanbevelen dan ''blijven proberen''. Ik wil verder alleen via de natuurlijke weg zwanger worden dus ben ik vaak snel uitgepraat met artsen die ons het liefst allemaal in de IVF procedures gooien. En natuurlijk moet iedereen zelf weten wat z
zelf weten wat ze doen maar ik vind het jammer dat zowat bijna iedereen richting IVF en IUI wordt gestuurd. Dat komt wat mij betreft erg laks en geldklopperig over. Ik wil het liefst eerst alles proberen om via de natuurlijke weg zwanger te raken en te blijven. Dat het zolang duurt ligt meestal ook aan de huisartsen die niet genoeg onderzoeken en doorvragen. Ik kom er na ruim 2,5 jaar achter dat mijn vitamine D al jaren veeelste laag was (ook belangrijk om zwanger te worden) en mijn schildklier ook al jaren veelste traag is voor een zwangerschap. Ik heb mijn dossier ingezien toen ik van Belgie naar Nederland terug verhuisde. Als ze nou dit eerder hadden aangepakt dan had dit mij in ieder geval geholpen qua gezondheid. Al die sapjes en supplementen die ik ingenomen heb in de afgelopen 2, 5 jaar zouden dan meer van nut zijn geweest. Het was dweilen met de kraan open...
En hoe bepaal je dan de juiste dosering van Dhea? Ik vermoed dat jij al alle benodigde onderzoeken heb gehad en er is niets uitgekomen? Ik wil ook niets liever dan op natuurlijke weg zwanger worden... maar als het toch niet lukt dan misschien toch maar op een andere manier. Sowieso lijkt me handig om nog de doorgankelijkheid van mijn eileiders te onderzoeken, ik denk dat er misschien wat restwesel overgebleven is na mijn miskraam van vorig jaar. Ik had toen een curretage. 5 jaar terug was ik binnen 3 maanden blijvend zwanger na een hysteroscopie.. (die ook gedaan was na de eerste miskraam)
Ik begrijp je heel goed. De afgelopen maanden veel gelezen en ook aan vitamine d begonnen. Daarnaast B12, verhoogde dosering van foliumzuur (neem je die ook? Ik krijg de recept gewoon van mijn huisarts), vitamine c, zink etc. Had ik maar dat alles geweten 2 jaar terug
Ja, inderdaad! Goed dat je over Foliumzuur begint want die is ook reuze belangrijk. Ik heb het wel geslikt maar had niet de juiste variant te pakken. Werd er dus ziek van. Ja, heel raar maar zal wel allergisch zijn geweest van een hulpstofje ofzo. Daarna had ik een goedkope variant van de Kruitvat genomen en die was wel ok maar had niet het gevoel dat die goed bij mij aansloeg. Ik heb me daarna verdiept folaat omdat ik zoiets had van misschien kan ik foliumzuur niet zo goed opnemen en ben ik het type dat folaat moet hebben. Dus heb ik een dure variant van gekocht (Methylfolate Plus van Biotics 800mcg met 25 mcg vitamine B12). Heel fijn dacht ik...maar dit keer was het niet dat die op fysieke vlak niet goed aansloeg maar ik merkte dat ik daar mentaal helemaal niet goed van werd. Ik voelde me erg opgejaagd en in een soort van waas te zitten. Daarbovenop kon ik niet meer goed in slaap vallen en voelde ik mij behoorlijk opgefokt. Nou ben ik best wat gewend en luister niet zo naar de symptomen maar dit was echt behoorlijk merkbaar. Wat zijn jouw ervaringen met foliumzuur/folaat?