Hallo, Vanmorgen ben ik met mijn zoontje, inmiddels 8 maanden, bij het consultatiebureau geweest. Hij is in 3 weken tijd 335 gram aangekomen en is niet gegroeit. Het is wel een actief mannetje. Probeert actief te kruipen, gaat buikschuiven, probeert te zitten. Is wel lekker vrolijk, slaapt en eet goed. Nu zat hij met zijn geboorte op de een na bovenste lijn zeg maar en heeft rond die lijn lang gezeten. Maar hij zakt nu steeds verder naar het gemiddelde. Is dit "normaal"? Ons schema voor nu is: 6:30 Fles 180+6+2 8 mnd granen (weet niet hoe dat heet, van bambix) 9:30 Fruit + sap (gaat in de meeste gevallen helemaal op) 11:45 Brood met beleg (gaat helemaal op) 12:15 Fles 150+5 gaat helemaal op (fles zijn we gaan verlagen, omdat hij ging spugen na de fles en veel) 15:00 Tussendoortje (soepstengel, koekje, eventueel overgebleven fruit erbij, rijstenwafel) en sap 17:45 Groente (1.5 aardappel en 2 lepels groente en klein stukje vlees) met toetje 19:15 Fles 180+6+2 pyamapap Krijgt hij niet te weinig? Ik ben daar een soort van "bang" voor, omdat hij dus nu richting gemiddelde gaat, terwijl hij er best lang ver boven heeft gezeten. Maar hij is toch actief. CB maakte er overigens geen probleem van, hij ziet er gezond uit, is vrolijk, allert en loopt voor op zijn ontwikkelingsschema. Alvast bedankt. Groetjes!
Hoi, Vragen met betrekking tot de groei/groeicurve kan je het beste stellen aan het consultatiebureau. Het voedingsschema van je kindje ziet er goed uit hoor! Groetjes Angelique