Hallo allemaal, Vandaag mijn echo gehad met ongeveer 6 weken en 3 dagen of misschien 4 dagen. Het hartje klopte stevig dus dat was goed! Zowel uitwendig als inwendig te zien dat er iets knipperde. Helemaal blij natuurlijk.. Nog even opgemeten en ukkie was 4 mm nu. Graag zou ik willen weten of die van jullie ook zo "groot" waren op dit termijn? Heb wel het gevoel dat ik op schema loop hoor, verder ook geen bloedverlies en doormiddel van ovulatietest kan ik nu ook niet verder zijn dan dit termijn.. Over 2 weken weer een echo dan ben ik 8 weken. Hierbij de foto :
Ik heb een echo gehad met 5+6 en toen was het vruchtje gemeten op 4,1mm. Maar het is zo klein allemaal dat een meetfoutje van een mm al snel gemaakt is. Dus is zou niet te veel focussen op het formaat. Een kloppend hartje is sowieso heel goed nieuws!!
Ik maak mijzelf ook niet te druk, Vorige week nog een echo gehad om een bbz uit te sluiten. Toen was er alleen een vruchtzakje te zien met een dooierzakje en werd er gemeten dat ik 5 weken en 3 dagen zwanger was. Wat dus zou kloppen met mijn termijn. Dus deze echo van vandaag heb ik geen reden toe om te twijfelen, ze zei al dat het embryo heel erg tegen de wand aan lag.. Wat het voor haar wat moeilijker maakte om het goed in beeld te krijgen en op te meten.
Goed om te horen dat je je niet druk maakt . Lijkt me ook helemaal niet nodig. Zeker als er ook goede vooruitgang is ten opzichte van de vorige echo. Ik heb er ook nog een gehad met 7+3 en toen was ze gegroeid naar 10,5 mm. En een met 8+6 toen was ze al 24,1 mm. Benieuwd wat jouw echo over twee weken laat zien . Ik vond het zo leuk om die groei te volgen.
Ja leuk hè! Ze zei ook daarom over twee weken weer een echo zodat we met 8 weken al wat nauwkeuriger kunnen meten. Normaal gesproken doen ze ook om deze reden geen vroege echo's, dus ze zei ook zolang het hartje klopt dat is nu het belangrijkste ook al geeft dat nog geen garantie op een goede zwangerschap. Kreeg natuurlijk niet voor niets zo vroeg een echo, vanwege klachten en een vorige miskraam. Maar vergeleken met die echo van de miskraam zag dit er echt goed uit.. Geen trage hartslag, gewoon flink knipperend hartje. En stiekem ook leuk als deze zwangerschap goed blijft gaan om later begin tot eind de echo foto's in te lijsten, zie je echt van een mini boontje een mini mensje uitgroeien tot een baby. Hihi