Inleiden met 1 a 2 cm ontsluiting vraagje

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamamijn, 10 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    als je al 1 à 2 cm ontsluiting hebt hoe leiden ze dan in? Dan plaatsen ze denk ik geen ballon meer toch? Zetten ze je dan gelijk aan een infuus voor weeën? Kan dat überhaupt? Of gaan ze eerst vliezen breken en afwachten of het lichaam het zelf oppakt? Of zouden ze toch nog een ballon plaatsen om aan 3 cm te komen.
    Was hier even nieuwsgierig naar

2. nicolek

nicolek Nieuw lid

3 jul 2015
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik had zelf 2 cm ontsluiting en hebben ze eerst de vliezen gebroken en een uur later het infuus aangesloten. Veel succes!

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    In principe is het zo dat als ze je vliezen kunnen breken, ze dat doen (afhankelijk van andere factoren die bepalen hoe (on)gunstig je baarmoedermond is).
    Als dat niet mogelijk is plaatsen ze een ballon.
    Als dat niet mogelijk is doen ze een infuus.

Heel kort door de bocht, maar dan heb je een idee.
    Als het mogelijk is om met alleen vliezen breken/ballon in te leiden dan heeft dat altijd de voorkeur boven infuus.

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Bij mijn laatste bevalling ben ik ingeleid. Ik ad toen ongeveer 2 cm ontsluiting. Ze zijn gestart met het breken van de vliezen. Althans, dat was de bedoeling.... Ze kregen ze niet gebroken. De vliezen zaten blijkbaar strak over het hoofdje van mijn zoontje. Ze hebben toen een elektrode op het hoofdje geplaatst. Voor het volgen van de hartslag van de baby. Ze hoopten dat het kleine gaatje dat de elektrode maakte verder zou scheuren en dat dat de weeën op gang zou brengen.
    Helaas was dat niet zo en hebben ze uurtje later het infuus aangesloten.

Maar als het breken van de vliezen El was gelukt en dat de weeën op gang had gebracht was het infuus niet nodig geweest.

Sterkte met de bevalling!

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik zou bij alle vier ingeleid worden met 37 weken, mij is door de gynaecoloog verteld dat ze een ballon plaatsen om ontsluiting te krijgen, dus als ik al ontsluiting zou hebben dan zou ik geen ballon meer krijgen, als ik wel ontsluiting zou hebben dan zouden ze mij de vliezen breken en kijken of de weeen vanzelf op gang zouden komen , komen die niet vanzelf op gang dan infuus met wee opwekkers,

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ben 2x ingeleid.
    Eerste x geen ontsluiting en dus een ballon.
    2e x 1cm en weer een ballon. Ze gingen pas vliezen prikken vanaf 2cm.

Ik werd de volgende ochtend na het vliezen prikken na een uur aan de wee opwekkers gelegd

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.059
    17.018
    113
    Bij mijn laatste controle (op 37+4) had ik "een ruime 2cm ontsluiting". De gynaecoloog heeft toen een beetje zitten wrikken en doen, met als doel mij op die 3cm te krijgen. Met 3cm ontsluiting zouden ze namelijk direct bij start inleiding (op 38+0) mijn vliezen breken. Zou ik niet op 3cm zitten zou ik eerst een ballon krijgen.
    Bij aankomst voor de inleiding bleek ik gelukkig op die 3cm te zitten :)
    In mijn ziekenhuis zou je bij 1 a 2cm dus zéker een ballon krijgen.

Procedure was trouwens: vliezen breken, uurtje afwachten, bij weeactiviteit niets doen, bij geen weeactiviteit aan de weeopwekkers. Dus infuus was niet standaard. (En ook niet iets wat ze gebruikten om je toch aan 3cm te krijgen)

8. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Bij mij hetzelfde!

9. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ben bij de eerste 2 ingeleid, had toen 1 a 2 cm ontsluiting, baarmoedermond goed verstreken. Het ziekenhuis koos er bij mij voor om meteen de vliezen te breken. Ze hebben toen een uur afgewacht, om te kijken of de weeen vanzelf op gang kwamen, na dat uur hebben ze weeën opwekkers gegeven.

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Bij de eerste werd ik ingeleid ivm hoge vliesscheur. Ik had toen 1cm maar baarmoedermond was nog niet verstreken. Ze hebben toen vaginaal een tabletje ingebracht wat er voor zorgde dat ik naar 3cm ging, bij 3 cm hebben ze me wee-opwekkers gegeven.

Ik lees/hoor bijna nooit over inleiden op deze manier. Dit was in het Erasmus MC en het heet primen.

11. Am1989

Am1989 Lid

1 feb 2015
    27
    0
    1
    Toen ik ingeleid werd, werd dit wel gedaan dmv een ballon. Ik had al ruime 2 cm en ze vertelde dat ze die extra zal vullen zodat die niet al te snel eruit valt. Nou binnen een uur kon ik terug kome want die was eruit gevallen. Toen bleek ik al ruim 3cm te hebben. De volgende ochtend kon ik terug komen. Ze zouden mn vliezen breken en als er dan niks gebeurd aan t infuus. 5 uurtjes later was mijn dochtertje er

12. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Hier geen inleiding maar ik kwam ook met een paar cm ontsluiting het ziekenhuis in. Ze breken dan eerst de vliezen en kijken of je lichaam het oppakt. Bij mij ging dat niet zo goed dus ik moest alsnog aan het infuus.

13. nienkev

nienkev Lid

11 aug 2014
    22
    0
    1
    NULL
    NULL
    1e keer inleiden had ik geen ontsluiting en hebben ze eerst gel vaginaal ingebracht op de boel op gang te krijgen. Toen na 6 uur een ballon gehad bij halve centimeter ontsluiting. Vliezen breken deden ze bij 3 cm. Hierna gelijk weeenstorm dus geen infuus nodig gehad.

2e keer inleiden had ik 1 a 2 cm ontsluiting. Toen eerst ballon en later nog gel omdat de baarmoedermond nog niet genoeg verstreken was. Ook hier wad het wachten op 3 cm voor breken vliezen. Die braken uiteindelijk spontaan en toen ook geen infuus nodig gehad ivm weeenstorm. Half uur later was dochter er.

14. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste had ik dat ook gehad. Primen met gel. Dat hebben ze een paar keer toegediend tot 4 cm. Ik begon met 2 cm. Daarna vliezen gebroken en kwamen de weeën goed opgang. Ben er toch een hele dag mee zoet geweest. Bij de tweede (7 jaar later) ging ik ervan uit dat het weer zo zou gaan, maar er werd mij verteld dat ze dat niet meer doen. Ballon heeft hetzelfde effect en dus de voorkeur. Gelukkig was dat niet nodig want ik zat al op 2 cm. Ik mocht naar huis en mijn vliezen werden de volgende ochtend gebroken. Direct aan het infuus en 5 uur later was ik bevallen.
    Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan

15. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Bij al 1/2 cm ontsluiting heeft een ballon niet meer zoveel zin denk ik.. Ze zullen dan je vliezen breken en hopen dat het lichaam het zelf oppakt.. Hier hebben ze dat (bij twee bevallingen) ook zo gedaan.. Even twee uurtjes afgewacht en daarna het infuus erop.

Deel Deze Pagina