hoi meiden, ik heb net weer het heerlijke geluid van het hartje gehoord van ons kindje. ook waren mijn bloeduitslagen goed. alleen kreeg ik wel te horen dat ik "negatief" bloed heb,volgens de VK krijg ik bij 30 weken weer een bloedtest en een injectie. dit vind ik allemaal oke,alleen vraag ik mijn nu af: kun je niet al beter VOOR die 30 weken al een injectie krijgen? het is mijn eerste kindje,dus weet niet precies wat ik van deze uitlag moet denken. alle antwoorden zijn welkom! groetjes,Diaan
Omdat je nu nog geen antistoffen zou kunnen gaan aan maken tegen je kindje.. Dat gebeurt pas vanaf de laatste weken. De injectie heeft daarom nu ook nog geen nut. Ik krijg zelf volgende week de injectie.
precies wat suusefruus zegt, je krijgt pas een prik rond de 30 weken, om die prik maar een aantal weken lang werkt, dus moet je neit te vreog doen want dan heeft het geen zin. je kan trouwens nu ook al wel antistoffen aan maken, maar daarvoor is dan als het goed is nu pas je bloed geprikt, en daar kijken ze dus ook of je al antiestoffen aanmaakt ja of nee.
Hier ook 1 die resus negatief is...had er ook zoveel vragen over maar de verloskundige legde mij het wel uit maar ik begreep er niet zoveel van. Dus ik ben ook sinds de laatste dagen aan het lezen en zoeken op internet...en nu heb ik gelijk ook antwoord op mijn vraag...waarom niet eerder die prik. Erg handig deze topic!
VK's zelf snappen ook heel weinig van de kwestie. mijn vriend heeft ook negatief bloedgroep, dus de baby kan bij ons nooit pos bloed hebben. bij ons had zo n prik geen zin. maar goed, ik moest van VK toch bloedprik laten doen. keurig gedaan. geen anti resus stofffen natuurlijk. maar ze wilden me toch anti D(anti resus)prik geven!!!! ????pffff. mijn jonge scherpe HA moest ze uitleggen dat het gewoon onzin was....maar goed, ik heb dus anti D geweigerd. VK vond het zo raar!!!tja
ik heb het ook gehad bij mijn zwangerschappen ik moet zeggen heb er zelf nooit wat achtergezocht ik kreeg die prik met 30 weken en verder werd er ook niet veel aandacht aan gegeven . na de bevalling hebben ze bloed uit de navelstreng gehaald en heb ik nog een prik gehad
Zo sta ik er ook een beetje tegenover. Ik kreeg ook de mededeling dat ik rhesus nega ben en had zoiets van....ik vind het prima....geef me maar een prik, zeg me maar wat ik moet doen tzt.... en ik doe het.
bedankt voor de reacties! heb er nu wat meer duidelijkheid over. dus wanneer ik 30 weken ben,gewoon die prik krijgen. raar eigenlijk dat je pas bij een zwangerschap zo veel na gaat denken over van aaaaalles en nog wat... groetjes,Diaan
Ik heb de prik ook gehad bij 30 weken en na de bevalling ook, want de kleine heb positief, dus weer die prik.. maar veel heb ik me niet echt afgevraagd hoe of waarom. Alles voor de kleine, dus tja gewoon de prik gekregen.
Alleen wanneer je een ongeluk of zo krijgt voordat je 30 weken bent krijg je al eerder de prik. Dan is er namelijk wel een mogelijkheid dat het bloed van de baby bij jouw bloed komt. Hier ook bij 30 weken en na bevalling een prik gehad.