Hi! Ten eerste allemaal een gezond, gelukkig, liefdevol 2015 toegewenst. Ik dacht laat ik aan mijn goede voornemen beginnen: een topic starten. Het onderwerp is ietsje minder, namelijk diarree... Ik ben vijf weken zwanger en heb diarree en daar komen ook flinke buikkrampen bij kijken. Moet ik dit zien als symptoom? Doordat ik me zo op die diarree richt voel ik weinig tot geen andere klachten. Grrrr... Ik heb in de vorige ronde een MA gehad bij 8,5 week en kwam daar pas met 10 weken achter. Ik ben dus aardig onzeker .. Maar diarree, dat is wel het laatste wat ik had verwacht. Heeft een van jullie dit ook gehad?
Nee ik niet. Ik zat helemaal verstopt. Kan best dat je iets hebt opgelopen hoor. Maar opzich kan het geen kwaad voor je kindje. Goed blijven drinken en proberen wel goed te eten. Moet met een paar dagen toch over zijn anders even naar de huisarts gaan.
In de eerste prille weken wisselden diarree en verstopping zich bij mij af. En voor zover ik weet kan het prima erbij horen als reactie op alle hormonen.
Dank voor jullie reacties. Ik kijk het nog even aan vandaag. Het is de derde dag. Drink wel veel en eet ook normaal, maar het komt er zeg maar gelijk weer uit.
Ik heb sowieso gevoelige darmen en de ene dag diarree, andere verstopping (ergste is verstopping waarna de diarree er meteen uitkomt). Sinds ik zwanger ben, moet ik wel 2 a 3x per dag naar het toilet! Het zijn dus gewoon de hormonen. Niet teveel zorgen over maken dus. Zolang je maar voldoende water binnenkrijgt kan het weinig kwaad.
Heb ik bij 1e zwangerschap ook heel veel last van gehad! Ging bij mij uiteindelijk vanzelf weer over. Hopelijk bij jou ook.
Ik hoop het ook Jo.. Ben benieuwd of het bij mij ook nog het andere uiterste wordt.. dat ben ik namelijk meer gewend ..
Ik ben ongeveer even ver als jou en heb in de laatste 2 weken zowel last van verstopping als van diarree gehad.. Niks om je zorgen over te maken. Zorg dat je voldoende drinkt, als het langer aan houd kun je even naar de HA
Ik zie jij eerste kerstdag positief getest? Gefeliciteerd!! Ik 24 december diarree is op zich niet heel vervelend want obstipatie lijkt mij erger, maar die buikkrampen.. daar word ik erg onzeker van. Maar helemaal geen bloedverlies dus ik vertrouw er maar op dat het goed zit. En hoe zit het dan met jou andere symptomen? Ben je wel misselijk of zo? Ik voel daar echt (nog) helemaal niks van..