Weet iemand dit.. Ik hoor vaak dat moeder zo relaxed is bv dat kindje het nog veel te fijn heeft daarbinnen.. Dat is maar een verklaring. Of dat je bevalling onbewust tegenhoudt uit angst? Ben benieuwd! Waarom een twee weken te vroeg, ander twee weken te laat? Zegt dit iets over type baby? Kan er via Google vrijwel niks over vinden..
ik geloof dat eerlijk gezegd niet zo. Ken genoeg mensen die het spuugzat waren en totaal niet relaxed en toch vet over tijd liepen. Het is nog altijd een raadsel waarom een bevalling precies begint.
Bij de eerste best wat stress gehad (angst voor de bevalling oa), bij de tweede heel relaxed, maar beiden keren 41+.
1e keer met: 38+2 bevallen, 2e keer: 41+5 en de 3e keer 41+2. Vond het wel prima zo De 3e zwangerschap zat ik wel flink onder de stress, maar dat komt omdat mijn moeder (nu helaas overleden) te horen had gekregen dat ze kanker heeft. Toen was ik hoogzwanger en het blijft mij verbazen dat ik echt zelfs ingeleid moest worden met 41+ terwijl ik zooo gestrest was. Dus ik geloof er niet zo in.
toevallig heb ik ergens gelezen dat het met de grote van je placenta te maken heeft. grote placenta doet t wat langer, worden ook vaak wat grotere kindjes en blijven ook langer zitten... kindje komt er uit als de placenta niet meer zo goed gaat functioneren. ik vrees dat ik nu een grote placenta heb....( 40+4) pffff wachten duurt lang....
Dat van die placenta klopt geloof ik wel. Bij mijn 2 oudste heb ik door moeten lopen tot 42 (de 2e tot 42.2) Ik had toen hele grote placenta's en de dames wogen ook over de 8 pond. Vanwege medische indicatie zijn nr 3 en 4 gehaald met 40 weken, maar die hadden volgens de gyn anders ook blijven zitten, want die placenta's waren ook weer heel groot. Totaal geen tekenen te zien dat ze op aan 't raken waren.
Hmm... dan heb ik vast een heel grote placenta. Zit nu op 41+4 en verwacht inderdaad een groot kindje. Heb nu 2 totaal verschillende zwangerschappen gehad. Bij de 1e had ik in het begin redelijk wat stress, maar op het einde juist heel relaxed. En bij de 2e was het precies andersom (hoewel ik nu eigenlijk niet echt stress heb, ben gewoon druk). Beide heren laten echter even lang op zich wachten...
Ik ben met 41+4 ingeleid, alles zat toen nog potdicht. Of ik een grote placenta had, geen idee. Maar mijn dochter was gewoon normaal (3440). Dus het verhaal met grote placenta groot kind lijkt mij ook niet echt een verklaring. Soms denk ik dat ik het onbewust tegenhield alhoewel ik me op zich niet gestresst voelde en ook niet bang was voor een bevalling (dacht ik). Maar denk dat je onderbewuste veel doet.
toevallig zei de vk vandaag dat t stresshormoon er juist voor zorgt dat t langer blijft zitten. ze zei ook tegen me, zoek afleiding, maak afspraken en doe gewoon je ding! als je gaat zitten wachten word je gestressed en hou je t tegen! dus de tip! kijken of t helpt!
Hier beide keer de zwangerschap nog niet zat. Van alles gedaan, ik had bij allebei nog verwacht nog wel een paar weken door te lopen en had dat (zeker bij de eerste) nog wel even gewild.