Hallo Dames, Wanneer maak je voor de eerste keer een afspraak met de verloskundige? Er staat als je ongeveer 8 weken zwanger bent. Is dat 8 weken na de eerste dag van je laatste menstruatie of als het vruchtje daadwerkelijk 8 weken oud is? En wanneer krijg je dan de eerste echo?
8 weken na de eerste dag van de laatste menstruatie. Een echo krijg je meestal rond 12 weken zwangerschap.
Wat ik tot nu toe in mijn omgeving heb gezien en zelf heb gehad is dat het gewoon heel verschillend is. Je kan echt het beste met een VK bellen, iedere VK/praktijk doet het weer anders. Bij mijn VK krijg je al met 8 á 9 weken een intake en echo, gewoon om vast te stellen dat de zwangerschap intact is. Daarna krijg je in principe geen echo weer. Een vriendin van me zit bij een andere VK, die krijgt met 8 weken een intake en met 12 een echo. Weer een andere vriendin kreeg met 10 weken de intake en echo.
Oh en inderdaad 8 weken na de eerste dag van je laatste menstruatie. Je vruchtje is dan nog maar 6 weken maar je bent al wel 8 weken zwanger... Die twee weken krijg je kado, altijd mooi toch
Oke bedankt. Ik zal me eens gaan oriënteren op het gebied van de verloskundige want ik heb geen idee welke ik moet nemen. Dan kan ik over een paar weken al gaan bellen voor een afspraak.
Ik had rond 8wkn mijn intakegesprek en met 10wkn de echo. Gewoon alvast een praktijk kiezen en een afspraak maken!