Welke compactcamera die snel foto's maakt?

Discussion in 'De lounge' started by Amethist, Jan 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik echt geen verstand heb van fotocamera's, maar dat ik wel weet dat dat ding dat ik nu heb ruk is ;).

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe fotocamera, maar zie online door de bomen het bos niet meer. Er is teveel keus!

De eisen:
    - voor het maken van huis-, tuin- en keukenfoto's
    - makkelijk mee te nemen, niet te groot dus
    - hij moet snel foto's maken. Niet zoals die ik nu heb, die afdrukt als het moment al lang en breed voorbij is
    - een beetje vriendelijk geprijsd

Ik ben erg benieuwd welke jullie hebben en of je er tevreden over bent.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb een Canon Powershot, dat zijn prima camera's. Klein, met een goede accu, goede lens (soort digitale spiegelreflex in compactformaat). En hij drukt snel af. Prijs weet ik niet want ik heb deze overgenomen van mijn zusje maar ze zijn er in verschillende prijsklasses.

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Een compactcamera heeft (vrijwel) altijd een duidelijk merkbare vertraging. Ik vind dat ook irritant en dat was voor ons één van de redenen om over te gaan op spiegelreflex. Maar ja, dat is absoluut niet compact en een stuk duurder. Mijn schoonvader heeft sinds kort een sony waar ik behoorlijk van onder de indruk ben. Het is niet een echte spiegelreflex, maar wel vrijwel met zo snel met goede voorkeuze programma's voor wie liever niet zelf bezig is het met instellen van diafragma en sluitertijd. Ik kon er echt heel simpel gewoon goede foto's mee maken. Hij is niet supercompact. Je neemt hem niet mee ineen handtasjes ofzo. Maar je hebt er ook weer niet een grote fototas voor nodig ofzo. Volgens mij noemen ze het een hybride camera. Ik zou daar zeker eens naar vragen in een fotozaak, als ik jou was.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Ik heb nu een canon en die vertraagt ook wat. Ik wil heel graag de nikon 1, die maakt 4 beelden per seconde, maar dat stel ik aldoor uit omdat mijn telefoon ook prima foto's maakt en die is wel snel (s3).

5. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik lees even mee ;)

Tip, bij de Media Markt is nu de BTW weg ermee actie.
    Scheelt enorm bij aankoop.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ga eens naar een fotowinkel en vraag daar om advies. Je kan zelfs een aantal toestellen even proberen.

7. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wil ontvangen binnenkort ons gewonnen Nikon 1 s1 toestel. Die schijnt ook snel te zijn. Zou idd bij een winkel langsgaan en je wens voorleggen

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dank voor de reacties. Ja, ik zou eigenlijk eens langs een fotozaak moeten gaan, maar ik heb zo weinig tijd.

Wel balen dat een niet-spiegelreflex eigenlijk altijd wat trager is, want ik heb niet de intentie om hele speciale foto's te gaan maken en dan vind ik het eigenlijk best zonde om er een bek geld aan uit te geven.

9. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Wij hebben een Panasonic Lumix. Die is ons in de winkel meerdere keren aangeraden. 2 maanden terug op een bruiloft stonden we naast de fotograaf daarmee foto's te maken. Fotograaf complimenteerde ons met die keuze, was een goede camera, heeft veel mogelijkheden en maakt zeer goede foto's. Hij had hem zelf ook en nam hem altijd mee op vakantie.
    Wel iets duurder maar je krijgt waar voor je geld.

Share This Page