36 jaar, opleiding volgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Natja, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik zit zelf in het derde jaar van de opleiding verpleegkundige niveau 4 (BBL)
    Ik sta dus onder het contract bij het ziekenhuis, hun betalen mijn opleiding en ik krijg een leerling salaris.
    Ik ga 1 dag per week naar school en werk gemiddeld drie dagen in het ziekenhuis (elk half jaar ga ik naar een andere afdeling)
    Deze BBL opleidingsplekken zijn wel erg schaars maar niet geschoten is altijd mis.

Ben op mijn 32e begonnen aan deze opleiding, het is zwaar, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad.;)
    In mijn klas zitten genoeg leerlingen die ouder zijn dan ik.

2. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    dank je mimi83
    ja, we zijn voor de oudste idd ook op zoek naar een vervolgopleiding:)
    ik ga met je tips aan de slag!

3. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    respect voor jou hoor Sandra!
    Had jij hiervoor al wel werkervaring of al een andere opleiding gedaan?

4. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik heb vroeger de SPW opleiding gedaan, en heb voordat ik hier begon met verstandelijk gehandicapte gewerkt. Dus wel iets van ervaring, maar dit is totaal anders.
    Ik doe nu iets wat ik altijd al heb willen doen, en alleen dat geeft je al genoeg energie om deze opleiding door te komen.
    Maar op sommige momenten is het best zwaar hoor met een gezin, en kom je moe thuis na een lange werkdag, dan heb je de zorg voor de kids en daarna mag je aan je huiswerk.

Maar goed ik ben echt super blij dat ik deze kans heb gekregen.

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik kreeg de opleiding via de gemeente, was toen alleenstaand, en zij regelde toen een stageplek. En via die instelling kreeg ik 100% baangarantie na het behalen van mijn diploma.

Ik wil straks als mijn 2 jongste wat ouder zijn, doorstromen met een opleiding in de kraamzorg.

6. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik doe de BBL opleiding verzorgende IG. Ik ga nu naar het 3e jaar. Helaas nemen ze bij onze zorginstelling ook geen mensen meer aan. Sterker nog er vallen helaas een hoop ontslagen. Ik heb het geluk dat ik baangarantie heb en sowieso aan de bak kan wanneer ik klaar ben. Succes met zoeken, in de zorg werken is heel erg leuk en kan het je aanraden!!

7. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Thanks meiden!
    Ik ga eens informeren wat voor mij de mogelijkheden zijn!

Deel Deze Pagina