Ontpillen voor zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem89, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Hebben jullie moeten ontpillen voordat jullie zwanger raakte?

2. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ik ben, terwijl ik aan de pil was, zwanger geraakt. Je vraag is voor mij dus niet van toepassing. Onverwachts zwanger, maar kindje is zeer welkom :).

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Nee, hier nooit last van gehad. Direct de 1e maand zwanger van de 1e na 8 pilgebruik. Tweede na 3 maanden en 3e ook.

4. manniej

manniej Lid

8 mrt 2012
    77
    0
    0
    Hier ook niet, 2e maand raak
    Na 11 jaar de pil geslikt te hebben

5. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik gestopt ben met de pil ben ik nog twee keer ongesteld geworden in mijn pil ritme ( standaart woensdag ochtend) Daarna was het ineens in het weekend, wat voor mijn gevoel ook beter paste bij de eisprong. Daarna gelijk zwanger.

Denk dus zelf dat mijn lijft twee cyclussen nodig heeft gehad om te ontpillen. Heb in die drie maanden ook enorm last gehad van mijn hormonen, veel meer dan nu tijdens de zwangerschap. Na 15 jaar pil en 4 jaar continu doorslikken moest mijn lichaam er echt weer aan wennen om zelf alles aan te maken.

Groetjes Eva

6. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eind augustus gestopt met de pil. Had een beetje stress omdat je zo van die verhalen hoort dat sommige vrouwen echt drie maand op hun maandstonden moeten wachten, maar gelukkig had ik de mijne na 35 dagen alweer.
    Eerste cyclus was dus 35 dagen. Niet zwanger geraakt, kon ook niet want manlief zat voor zijn job in het buitenland ;)
    Tweede cyclus bleef maar duren :$ Ik was echt pissig op mijn eigen lichaam. Naar de Gyne gebeld, die zei afwachten, als het langer dan 3 maand was moest ik binnen. Uiteindelijk duurde die cyclus 70 dagen. Géén idee wanneer mijn eisprong toen zou moeten geweest zijn.
    Derde cyclus passeerde weer de 35 dagen, dus ik beetje boos op mijn lichaam, wou al terug naar de gyne bellen, maar manlief zei 'kom we testen gewoon'. En hups, raak :D

7. Maia

Maia Niet meer actief

bij Fleur heeft het na het stoppen met de pil 6 maanden geduurd voor ik weer een regelmatige cyclus had en daarna was ik met 2 maanden zwanger. dus daarvan zeg ik ja. (yasmin pil)

bij deze was ik meteen na het uittrekken van de nuvaring zwanger, miskraam, na de curettage heeft het nog een jaar geduurd. Maar als ik even uitga van de miskraam, nee, heb niet hoeven ontpillen.

8. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb 21 jaar de pil geslikt.
    2 juni 2011 gestopt en 11 september zwanger!
    xxx

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    nee gelukkig niet.

10. Nyna

Nyna Niet meer actief

na 10 jaar pilgebruik heb ik niets van ontpillen gemerkt

11. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 7 maanden ontpilt na 15 jaar de pil slikken.
    Heb dat bewust zo gedaan omdat ik met een 'puur' lichaam de zwangerschap in wilde gaan. Ik heb veel last gehad van het ontpillen. Ik merkte dat mijn lijf op zijn kop stond door de hormonen. Na ongeveer 5 maanden begon ik me pas normaal te voelen, maar mijn cyclus was wel direct na de pil weer normaal. Na 7 maanden hebben we voor het eerst geprobeerd zwanger te raken en dat was gelijk raak :D Inmiddels 25 weken zwanger van een gezonde dochter :)

12. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik had 10 jaar de pil geslikt en het duurde 7 maanden voordat mijn cyclus weer normaal was en ik ovuleerde. Daarna geen pil meer geslikt met alle drie de daaropvolgende zwangerschappen was het in 1x raak!

13. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Nee, mn cyclus was toendertijd met pil 26 dagen en zonder ook , na stoppen van de pil na 2 maanden geprobeerd zwanger te raken (ik stopte om andere reden dan om zwanger te raken namelijk) en was meteen zwanger.

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Tien jaar de pil gebruikt, na stoppen meteen gaan proberen, meteen eerste ronde normale cyclus (helaas dus niet raak), tweede ronde wel raak. Dus nee, wat betreft snelle zwangerschap heb ik niet hoeven ontpillen :) Maar ik vond het zelf wel lastig, het stoppen met de pil geeft ook allemaal verschijnselen, de eerste ronde kende ik mijn cyclus ook nog niet goed (qua wat voor klachten heb je wanneer in de cyclus) dus je kan jezelf heel makkelijk gek gaan maken. En toen het wel raak was en ik een stuk of 10 kleine tekens daarvan kreeg die ik de ronde daarvoor niet had gehad durfde ik er juist weer niet in te geloven omdat ik niet wist wat bij stoppen met de pil hoorde. Op dat moment heb ik me vaak bedacht dat ik beter enkele maanden voor het proberen had kunnen stoppen met de pil. Maar voor het zwanger worden had het vervolgens dus weer totaal geen invloed...

15. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Na 12 jaar de pil gebruikt te hebben gingen wij er van uit dat het ongeveer een jaar zou gaan duren voordat ik zwanger zou worden. Na het stoppen had ik een redelijk normale cyclus en na 4 rondes was ik al zwanger. We waren blij verrast :D

16. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Even kijken, half november de pil de deur uit. Konden niet meteen beginnen omdat in begin februari geopereerd moest worden.
    Half maart was ik zwanger.

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.195
    10.795
    113
    Ontpillen ging kort en heftig: na 7.5 jaar pil gestopt aan t eind van de strip eind augustus, toen normale onttrekkingsbloeding, drie dagen later drie dagen heftig ongesteld, en na vier dagen nog een keer drie dagen. (waar t allemaal vandaan kwam geen idee) Toen een "normale" menstruatie na 31 dagen, en volgens de termijnecho zou de bevruchting een dag of acht na de eerste dag van die menstruatie hebben moeten plaatsvinden. Dus ik was zeker nog niet in een normaal ritme maar wel met ei ;)

Deel Deze Pagina