Schimmel gevaarlijk zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mamavanle, Oct 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Sinds 2 maanden hebben wij (mijn man, ik en onze dochter) last van allergische klachten zoals niezen, loopneus en jeukende ogen. Nu denken wij dat dit dit komt door schimmel/ groeiende paddenstoelen in onze kelder. Wij gaan dit nu zo snel mogelijk grondig aanpakken want zodra wij thuis komen beginnen de klachten. Maar mijn vraag is kan dit kwaad voor ons ongeboren kindje? Momenteel 17 weken zwanger en voel het kindje nog niet bewegen dus geen idee hoe het daarbinnen gaat

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

de klachten die jullie nu hebben zijn nog milde klachten en kunnen geen kwaad voor het kindje. Belangrijk is wel dat de schimmel zo snel mogelijk verwijderd wordt, voordat de klachten erger kunnen worden en wel gezondheidsrisico's met zich mee brengt. Als zwangere vrouw mag je niet zelf deze schimmel verwijderen. Ik hoop dat jullie er snel van af zijn. Succes!

Groetjes Monique

3. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

Sep 18, 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Monique,

Bedankt voor je snelle reactie! Dit stelt me wel gerust! Mijn man gaat dit weekend de kelder aanpakken (schimmelvrii maken, de muren behandelen met vochtblokker en we hebben een goede vochtvreter gekocht) mijn dochtertje en ik gaan waarschijnlijk een paar dagen uit logeren om alle giftige dampen te ontlopen. Hopelijk zijn we inderdaad snel klacht vrij

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goed idee om zelf een paar dagen weg te gaan uit huis, samen met je dochtertje. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page