Ik ben vandaag 40 weken zwanger en alles is nog rustig. Nu hoorde ik gisteravond van vrienden dat zij de kraamhulp toen ze weer weg ging en klein bedankje hadden gegeven. Is dat gebruikelijk en wat geef je dan voor iets?
Of het gebruikelijk is weet ik niet. Wij hebben een cadeaubon van 30 euro van een parfumerie gegeven.
Wij hebben toen bloemen gegeven. Ik weet ook niet of het gebruikelijk is, maar ik was zo blij met haar. Vond het ook heel moeilijk toen ze wegging. Ben heel benieuwd of we nu weer zo een mazzel hebben.
Zij was zo enthousiast over de mega-Nijntje die onze dochter kreeg dat we een kleinere versie voor haar hebben gekocht (ze had zelf een kleindochter in peuterleeftijd).
Weet niet of het gebruikelijk is. Wij hadden ook een stagiaire, hebben beide een bloemstukje gegeven en de kraamhulp zelf wat speeltjes voor haar eigen kindje. We waren erg blij met de hulp, dus kleine moeite.
Nee, ze krijgen gewoon betaald voor hun werk. De verloskundige, bakker en automonteur geef je toch ook geen chocola na de geleverde en betaalde diensten?
De een vind het onzin, omdat ze er voor betaald krijgen, de ander heeft zoveel aan diegene gehad dat ze toch een extra'tje wilt geven. Al vind ik een bos bloemen of een ander kleinigheidje wel voldoende!
Onze schoonmaakster heb ik wel iets leuks gegeven nu met de Kerst. Gewoon omdat ik zo blij met haar ben. En dat was ik ook met mijn kraamhulp. Tien dagen lang haar over de vloer gehad en veel mee gedeeld en ongelofelijk veel voor mij gedaan. Ik ging haar echt missen en wilde haar graag bedanken voor alles wat ze heeft gedaan. En zo hoog vind ik hun salaris niet...dus ik geef ze graag wat extra's. Blijk van waardering. Kraamhulp doet iets persoonlijks voor jou en de baby en dat gemiddeld 8 dagen lang. Das wel iets anders dan een bakker die even een taart voor me bakt of de monteur die mijn auto repareert. Zijn niet persoonlijk zo lang met mij bezig geweest en heb ik geen klik mee gehad. Hier een bloemetje en drogisterij bon cadeau gegeven.
Wij hebben geen bedankje gedaan. Wel heeft ze een geboortekaartje meegekregen, dat vond ze erg leuk! Dus ik zou dat wel aanraden...
Ik heb de kraamhulpen bedankt (had verschillende tijdens mijn kraamperiodes). Het blijft voor hun gewoon werk waar ze voor gekozen hebben en betaald voor krijgen. Volgens mij mogen ze officieel ook niks aannemen. Het is dus persoonlijk of je wel of niet iets geeft. En dus zeker niet verplicht.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe het klikt denk ik. Denk wel dat ik mijn vriend de laatste dag even om iets naar de winkel stuur. Bedankt voor de tips. Ben zelf juf op de basisschool en vind het ook wel een blijk van waardering als de kinderen op de laatste schooldag van het schooljaar iets geven. Al is het maar een tekening!
Ik vond het onzin maar volgens mijn moeder hoorde het zo. Die was dus op de laatste dag hier om namens ons een bosje bloemen te geven... Vond de kraamhulp hartstikke lief hoor maar idd, ze doet gewoon haar werk. En ja ze levert meer persoonlijke aandacht dan de bakker of de automonteur maar dit is onderdeel van het beroep waar ze voor gekozen heeft...
Wij hebben een geboortekaartje gegeven, maar daar vroeg ze zelf ook al om, ze bewaarde die van alle kindjes die ze had verzorgd.. Heb er ook nooit over nagedacht eigenlijk..
Hier ook een leuk bloemstukje gegeven. Gewoon een klein bedankje omdat een kraamverzorgster erg belangrijk is de eerste week.