Beste, Vorige week vrijdag had ik mijn eerste echo. Mijn gyn vertelde mij dat ik toen 8 weken ver was. Het vruchtje was toen 14.9mm groot. Mijn Gyn vertelde mij toen dat hij ging verhuizen en dat ik best een andere gyn zocht! Dus ik vrijdag meteen iemand anders opgebeld! Mijn nieuwe gyn wilde mij vandaag (maandag) al voor de eerste keer zien! Want ze wilde dit graag van begin zelf opvolgen. Nu deed zij vandaag meting en vertelde ze mij dat ik 7 weken en 6 dagen ver ben en het vruchtje meet juist 14mm. Een goed kloppend hartje zei ze mij! Het vruchtje is dus 1mm kleiner. Moet ik mij zorgen maken of kan dit doormiddel dat de ene juist iets juister dan de andere meet! Ik voel mij echt heel onzeker! Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes Rien
Ik zou me geen zorgen maken hoor... bij een echo meten ze de lengte van het vruchtje en dat steekt echt heel nauw. Een mm kan met die termijn een verschil in dagen maken en het is best lastig meten. Helemaal dat het hartje mooi klopt is een goed teken. Gewoon genieten van je zwangerschap.
Lieve Rien, Maak je geen zorgen! De ene gyn kan het vruchtje net anders hebben opgemeten dan de andere. De echo apparatuur kan anders zijn, of anders zijn ingesteld! Gefeliciteerd met je zwangerschap en GENIET ervan! Liefs!
Bij mijn eerste echo heeft ze in totaal drie keer gemeten. Ze kwam uit op 7wk1d, 7wk3d en 7wk5d. Het was maar net hoe ze het meette zeg maar. Uiteindelijk heeft ze bij mij die laatste aangehouden maar zou dus zomaar kunnen dat er straks nog een paar dagen weer afgaan. Of bij jou dat er weer wat daagjes bijkomen.
Hallo, Bedankt voor je reactie. Normaal gezien als mijn gyn niet zou verhuisd hebben dan had ik dit niet eens geweten vandaar dat ik even onzeker ben! Je gaat ervan uit dat het vruchtje dan moet gegroeid zijn en niet dat het juist kleiner wordt! Wat mij wel wat gerustgesteld heeft is dat ik het hartje heb horen kloppen! Groetjes en erg bedankt! Rien
och rien kan ik me voorstellen dat je ebsorgd bent maar... het kan echt nog wat schelen... en het is zo piepklein om te meten daarom doen ze normaliter een termijn echo tussen 10-12 weken. je hebt een sterk hartje gezien, daardoor is de meest onzekere periode voorbij! probeer rustig te genieten, alhoewel dat best lastig is, sterkte!
hoi allemaal, Sorry nog vergeten succes met jullie zwangerschap! Weet je als ik nu jullie reactie zie denk ik wel van ja natuurlijk... Maar het is mijn eerste en we hebben er 2.5 jaar op moeten wachten en ben dus nog een groentje op dat gebied! toch super hard bedankt meiden!
Ik zou me ook niet al te druk maken, je hebt een mooi kloppend hartje gezien. Ik werk in de gezondheidszorg en ik weet dat het krom is, maar laat 10 verschillende artsen hetzelfde hartfilmpje zien en je krijgt 10 verschillende dingen te horen. Het kloppend hartje is echt het belangrijkst. Geniet ervan!!!
Maak je geen zorgen: het is allemaal nog zo klein..! Straks met 12 weken zul je wel horen hoever je werkelijk bent, misschien dat het weer een paar dagen scheelt omdat ze het dan veel beter kunnen zien. Nog gefeliciteerd, fijne zwangerschap!
Ik loop sinds 4 weken bij de gyn, en die doen nu zelfs maar om de twee weken een meet echo, en dan het liefst steeds bij dezelfde want een heel klein stukje meer of minder meten en je loopt gelijk een week voor of achter. Ze zeggen zelf ook dat elke meter net even wat anders meet en dat kan echt schelen en daar wordt je alleen maar (zoals nu bij jou gebeurt) bezorgt en onzeker van. Dus gewoon vanaf nu gaan tellen en deze gyn aanhouden, want die doet vanaf nu alle metingen neem ik aan?
Niet bang zijn, dit had ik ook met 7 wkn.......en niks aan de hand. Het is nog zo klein en moeilijk om het goed op te meten nu. In deze fase is het verschil nog zo klein.