Heerlijk net een bakje sweet peppers met roomkaas op zitten smullen mjam maar nu bedenk ik me net mag je eigenlijk wel (redelijk) pittig eten?
goeie.. ik doe het eigenlijk wel.. niet mega pittig of zo, maar haha van mijn man mag ik alleen geen chili meer maken als ik zwanger ben, gek genoeg schat ik alles minder pittig in dan het daadwerkelijk is Maar die sweet peppers zijn toch niet zo pittig?
Heb me ziek gevreten aan die dingen tijdens de ZS wel uit een potje zodat ik zeker wist dat die kaas gepasteriseert was ( weet even niet hoe je dat schrijft)
Volgens mij mag het wel maar is de kans groter dat je er maagzuur van krijgt. Misschien went je kindje er zo alvast aan Met BV geven moet je wel opletten met pittig eten. Veel kindjes kunnen daar niet tegen en krijgen krampjes, maar er zullen vast ook kindjes zijn die er geen problemen mee hebben.
Mijn verloskundige die zegt dat ik gewoon pittig mag eten wat ik gewend ben.. de baby krijgt vast geen pure peper in het vruchtwater.. En tijdens de borstvoeding gaf de kraamverzorgende ook aan (vrouw van 55) dat ik gewoon moest eten wat ik gewend ben, pittig of niet, omdat de baby toch krampjes krijgt, en zo kunnen de darmen gelijk wennen aan wat er thuis word gegeten.. Anders blijf je je dieet aanpassen.. en toevallig houd mijn zoon van 2 erg van pittig eten.. Ze gaf aan dat de tijd tegenwoordig veel te bekrompen is en dat je vrijwel alles moet laten staan omdat je anders fout bezig bent.. Je mag al zoveel niet.. verder gewoon genieten.. Ik eet dus gewoon pittig!
Ik krijg er vreselijk maagzuur van, dus laat t staan... Maar kwaad kan het niet hoor, tenzij je nooit pittig eet en t nu ineens wel zou doen.. Maar dat heeft volgens meer met je eigen maag- darmkanaal te maken, dan met de beeb.
Mijn Hebamme (VK in duitsland).... eentje van 73 adviseerde juist om gewoon te blijven eten wat je voorheen ook gewend was.... dus is dat pittig... dan gewoon blijven doen. Je kindje went er dan al aan in de baarmoeder en ook bij de BV was het geen probleem. Het enige wat ik niet "mocht" eten tijdens de BV ... ASPERGES... dat drinkt je kindje dus echt niet. net zoals je pies gaat stinken na het eten van asperges... gaat je BV daar dus ook vreselijk van stinken.
ik eet altijd pittig dus ook in de zw. zo eet ik ook redelijk wat sambal door het eten en inderdaad die pepers met kaas mmmm!. weet niet hoe dat men bv zit want heb ik bij de eerste niet gedaan en ga ik nu ook niet doen