Hallo, Vorige week was ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis nadat ik een uur lang van de wereld was (waarschijnlijk flauwvallen van de buikpijn) op dat moment heb ik een morfinespuit gehad en hebben ze rontgenfoto's gemaakt. Een week later blijkt dat ik zwanger ben! Ik heb totaal geen zwangerschapssymptonen, nu weet ik dat dat niets zegt...maar het zit me toch niet lekker. Hoeveel kwaad kan de morfine en de rontgen aan een ongeboren vruchtje verrrichten? Liefs, Natasja
Hoi natasja, Er word als advies gegeven geen rontgenfotos te ondergaan in je zwangerschap. tenzij het niet ander kan! En dat was nu zeker het geval. gaat het nu beter met je? Over het gebruik van morfine in de zwangerschap bestaan onvoldoende gegevens. Eenmalig gebruik zal weinig indruk hebben gemaakt. Maak je er geen zorgen over, op dat moment was het allebelangrijkste om jou te helpen! Groetjes IMke
Bedankt voor je antwoord Imke! Het was inderdaad op dat moment echt nodig...helaas wist ik toen nog niet dat ik zwanger was, maarja het kwaad was al geschied. Nu ben ik een aantal dagen geleden onverwachts bij de gyn. geweest en hij vertelde mij dat morfine zeker geen kwaad kan (eenmalig dan he). Ik heb direct een echo gekregen, ik verwachte er niet veel van want ik was op dat moment amper 5 weken. Hij zij dat het er mooi uit zag: een mooie ruime ring, en het vruchtje lag op een dik bedje (nouja wat hij er allemaal mee bedoelde, ik weet het niet) maar het belangrijkste was dat hij zei dat alles goed was. Ik voel me alsof ik de hele wereld aan kan, op en top zwanger dus! Nogmaals, bedankt voor de genomen moeite voor het beantwoorden van mijn vraag. Liefs, Natasja