last van litteken keizersnede

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Maysa86, Apr 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

Jan 17, 2011
    280
    0
    0
    Beste verloskindige,

Ik heb twee vragen:

- klopt het dat (veel) wandelen tijdens de zwangerschap (en dan vooral de laatste maanden) goed is om het indalen van de baby en de bevalling te bespoedigen?
    - anderhalf jaar geleden ben ik middels een keizersnede bevallen. Inmiddels ben ik ruim 33 weken zwanger van de tweede. Sinds een paar dagen merk ik steken en een prikkend gevoel bij mijn litteken. Dit gevoel speelt op als ik (veel) til of in de weer ben.
    Ik herken het prikkende gevoel van de eerste maanden na de bevalling als ik mijn maandelijkse periode had (alsof het bloed de wond irriteerde).
    Ik vraag me af of dit normaal is of dat ik mij zorgen moet maken?
    Is dit een aanwijzing dat het wellicht open gaat (al dan niet tijdens de bevalling) en het gewicht van de baby /oprekken van de buik niet aan kan?

Mijn eigen gyn kan ik hier niet 1 2 3 over raadplegen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Veel wandelen heeft geen invloed op de indaling van de baby.
    Het is normaal dat je tijdens een zwangerschap wat last kan hebben van de wond van de keizersnede, dit komt door het groeien van de buik. En als je tilt en druk bent komt er meer rek op het litteken. Is niks om je zorgen om te maken.
    Dit is geen voorteken van het evt. scheuren van de wond tijdens de bevalling.

Groetjes Ineke

Share This Page