Geen idee waar dit het beste te plaatsen maar vroeg me af of kindjes die van wk 36-37 geboren worden meteen mee naar huis mogen? Of moeten ze nog in het zh blijven en in de couveuse met bijv 36.0 wkn?
Ik ben thuis bevallen met 36 weken en 6 dagen, maar dat moest wel in overleg. Maar als alles goed is en ze geen risico zien dan mogen ze mee, maar waar de grens precies ligt?
Ik beviel met precies 36 weken, ze moest nog drie weken in het ziekenhuis blijven vanwege een ziekte, van te voren zeiden ze al dat ik er wel op moest rekenen dat we niet gelijk naar huis konden en dat ze ook wel naar de kinderafdeling moest, toen wisten we nog niet dat ze niet gezond zou zijn.
Of het kindje dan meteen naar huis mag dat ligt aan het drinken,zichzelf warm houden, en ook zeker het gewicht, dus dat is voor geen enkel kindje hetzelfde met 36 weken, het ene kindje is al wat volgroeider dan het andere kindje op deze termijn, Liefs
Ik beviel met 35+6 en levi mocht mee naar huis toen hij goed zelfstandig dronk. Dit duurde een week, dus met 36+6 was hij thuis. levi scheen t wel erg goed te doen voor zijn termijn, hield zichzelf goed op temp, hij heeft geen couveuse of warmtebedje gezien...
Ik ben bevallen met 32+3 mijn zoontje was thuis met. 35+4. Maar had toen nog wel sonde voeding, het is heel afhankelijk hoe je kleintje het doet.
Collega van me beviel plotseling heel snel van haar eerste met 36w1d. Ze is thuis bevallen. Kindje was alert, dronk goed en bleef (uiteraard met kruik en mutsje zoals elke baby) goed warm. Ze mochten thuis blijven maar heeft wel extra uren kraamzorg gekregen.
Ik ben bevallen met 36+5 en moesten een nachtje blijven maar dit kwam omdat ik zwangerschapssuiker had gekregen en ze dit bij de baby in de gaten wilde houden
Hier bevallen met 30+5 en met 35+2 naar huis (ook met sonde). Ligt er echt aan hoeveel het kindje weegt, of hij/zij zich op temp kan houden en zelf kan drinken.
Ik ben bevallen van de tweeling met 36.6, beiden 2500 gram. Door langdurig gebroken vliezen en aantreffen van streptokok bacterie moesten de kleintjes een week blijven en aan de antibiotica. Preventief tegen infectiegevaar nav mijn situatie.
Ik ben bevallen met precies 36 weken van N. Ze heeft 3 weken in het zkh gelegen voor ze naar huis mocht. Het verschilt heel erg per kindje!
Ik ben ben 36+6 bevallen. Wij moesten 3 dagen blijven. Eerst vanwege zijn suiker, daarna viel hij teveel af.
Ik ben zelf geboren met 36+6 en moest in de couveuse. Ik woog maar 2600 gr en ik zag geel en moest dus onder de blauwe lampen. 19 dec geboren en tweede kerstdag naar huis.
Mijn eerste twee kids zijn geboren bij 36 weken en moesten 2 nachtjes blijven, De derde bij 37 weken en moest 1 nachtje blijven
Verschilt heel erg inderdaad.. Onze tweeling is met 36+2 gehaald, en wij mochten na 6 dagen naar huis.. Belangrijkste hier was dat de meiden genoeg aankwamen en goed dronken.. Was nog even heeeel spannend, maar de "kleinste" had het op het nippertje gehaald op weeg dag
Wat iedereen zegt; ligt er volledig aan hoe je kindje(s) het doet. Sommige ziekenhuizen hanteren het beleid dat een kindje in ieder geval tot de 37wk grens moet blijven. Meestal kijken ze primair naar het kindje: geboortegewicht, zelf drinken, aankomen, ademhaling, etc. Mijn dochter was geboren met 37+2 maar moest alsnog de couveuse in en aan de CPAP ivm onrijpe longen. Je weet nooit van tevoren hoe het zal gaan. Genoeg kindjes van 35 weken die het beter doen vanaf de geboorte dan mijn dochter waar ze vooraf eigenlijk geen problemen verwachtten ivm de termijn.
Mijn zoontje is met 36 weken geboren, eerst heeft hij nog in een warmte bedje gelegen, later nog alleen met sonde. Na 10 dagen mocht hij mee naar huis; met sonde. Die heeft hij nog zo'n 2weekjes nodig gehad. Hij mocht mee naar huis als hij zichzelf goed op warmte kon houden en zelfstandig kon drinken; of in ons geval, zelfstandig voeding via zijn sonde toe dienen zo nodig. Al eerder gezegd, van te voren is niet aan te geven wanneer een kindje mee naar huis kan.